וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מחאת ארגון העיתונאים: הכניסה להר הבית לא אושרה לשני כתבים

24.8.2017 / 8:49

כתב ה"ג'רוזלם פוסט" אודי שחם וכתב NRG-360 יאיר קראוס ניסו להיכנס למתחם הר הבית ללא הצלחה. לטענתם הסיבה לסירוב של המאבטחים במקום נובעת רק מעצם היותם עיתונאים - וכניסתם לא הייתה נמנעת אם היו אזרחים רגילים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ יהודה גליק ושולי מועלם בהר הבית/מערכת וואלה!, צילום מסך
שחם שאל את המאבטחים מדוע אינו יכול להיכנס למתחם, אחרי שמספר ח"כ ועיתונאים כבר נכנסו, ובתגובה המאבטח שאל אותו - "למי הצבעת?"

שוב מניעה של כניסת עיתונאים למתחם הר הבית: כתב ה"ג'רוזלם פוסט" אודי שחם, וכתב NRG-360 ו"מקור ראשון" יאיר קראוס ניסו אתמול (רביעי) להיכנס למתחם הר הבית ללא הצלחה. לטענתם הסיבה לסירוב של המאבטחים במקום נובעת מהיותם עיתונאים, כאשר אם היו אזרחים רגילים מן השורה – כניסתם לא הייתה נמנעת.

על פי גורם המעורה בפרטים, שחם ניסה להיכנס ולעבור את המגנומטרים שבשער המוגרבים אחרי שלמקום נכנס ח"כ יהודה גליק ושולי מועלם ומספר עיתונאים – אך המאבטחים אמרו לו: "אתה לא נכנס". שחם שאל אותם מדוע הוא לא יכול להיכנס למתחם, אחרי שהח"כ ומספר עיתונאים כבר נכנסו, ובתגובה המאבטח שאל אותו - "למי הצבעת?", כשהכוונה הייתה בעצם "להטיח" בו שהוא שמאלני.

עוד על פי הגורם, שחם - שהיה בהלם מהדברים - שאל שוב את המאבטחים במקום מדוע אינו יכול להיכנס, ורק נענה בכך שאין לו אישור להיכנס למתחם. הגורם הוסיף כי לאחר מכן המשיך להתנהל דו שיח בין שחם לבין המאבטחים במקום, כשהוא שואל מדוע התנו את הכניסה שלו בשאלה למי הצביע בבחירות, מנסה לברר את שמם - אבל הם בתגובה ענו בזלזול שאין לו איך להוכיח את מה שנאמר. יש לציין כי לאחר המקרה, דוברת המשטרה של מחוז ירושלים דיברה עם בכירי ה"ג'רוזלם פוסט", התנצלה על המקרה ואף הסבירה כי מדובר בחברת אבטחה פרטית.

מלבד שחם, הכניסה נמנעה כאמור גם מקראוס, שבטור מיוחד שפרסם באתר שבבעלות שלדון אלדסון, הוא כותב כי "ניסיתי להבין מה קורה - מדוע לעיתונאי שאינו בתפקידו אסור להיכנס בעוד שלאחרים מותר, אך ללא הועיל. רק לאחר שהוציאו אותי מהסככה הסכימו המאבטחים לומר כי להבא יש לבקש את אישור משטרת ישראל כדי לעלות למתחם. זאת, בניגוד מוחלט לדרך בה מתנהלת הכניסה לאדם מן השורה... לאחר בדיקה התברר כי אני לא היחיד שסולק מההר לאחר הזדהות כעיתונאי. בתקופה האחרונה טוענים עיתונאים רבים כי משטרת ישראל מנסה להצר יותר ויותר את הסיקור העיתונאי ולמנוע מכתבים גישה למקומות שאליהם יכולים אזרחים 'רגילים' להיכנס".

עוד כותב קראוס כי "אתמול פנו אנשי תאגיד השידור הציבורי 'כאן' לדוברות המשטרה בבקשה לצלם ברחבת הר הבית במסגרת סיקור עיתונאי. במשטרה, למרבה האירוניה, הפנו את העיתונאים לקבל אישור מהריבון המקומי – הוואקף המוסלמי. האישור המיוחל, אם תהיתם, עדיין לא הגיע. בתגובה לפנייתי טענו במשטרה שעיתונאים המעוניינים להגיע לסיקור עם ציוד צילום נדרשים לתאם מראש את העניין. ממשטרת המקומות הקדושים התנצלו. לדבריהם מדובר בטעות מקומית ושהמאבטח ננזף".

ההגבלות של כניסת עיתונאים למתחם הר הבית מתרחשות לאחר שרק לפני כחודש פנה ארגון העיתונאים למפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בטענה ש"עיתונאים נתקלים לא אחת באלימות משטרתית או בהגבלות משטרתיות בלתי סבירות על עבודתם. אין צורך להזכיר את מרכזיותה של העיתונות בחברה דמוקרטית, את תפקידה החשוב ואת חיוניות הכיסוי העיתונאי המהיר והאמין, דווקא בימים אלה".

עוד נטען כי "הרחקת העיתונאים ממוקדי האירועים ומניעה של כיסוי עיתונאי ישיר יוצרת חרושת של שמועות בלתי אמינות. הצרת צעדיהם של העיתונאים משרתת בעיקר גורמים מתסיסים, המנצלים את הערפל התקשורתי שנוצר לצרכיהם. תפקיד המשטרה הוא להגן על עיתונאים העושים את עבודתם החשובה, ולא להגביל אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully