וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה מסחרית אסורה זה שם של שיר?

27.8.2017 / 16:00

הממונה על קבילות הציבור בתאגיד הורתה לאחרונה להפקת "קארפול קריוקי" לטשטש את הסמלים המסחריים המופיעים בגב המכונית, בעקבות תלונה של עמותת "הצלחה" שבה נטען כי ישנה חשיפה מסחרית בהיקף לא ראוי. וואלה ברנז'ה מזמררת

קארפול קריוקי. צילום מסך,
"קארפול קריוקי", הגרסה הישראלית/צילום מסך

הממונה על קבילות הציבור בתאגיד, אורלי ממן, הורתה לאחרונה להפקת "קארפול קריוקי" לטשטש את הסמלים המסחריים המופיעים בגב המכונית, זאת בעקבות תלונה של עמותת "הצלחה". במכתב ששלח אלעד מן, היועץ המשפטי של "הצלחה", והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי ישנה חשיפה מסחרית בהיקף לא ראוי במסגרת שידורי התאגיד בכל הנוגע לתכנית "קארפול קריוקי".

מן מציין כי "במסגרת התכנית האמורה, המופקת על ידי חברת הפקה חיצונית, ניתנת למותג הרכב בו עושה ההפקה שימוש לצורך צילומי התכנית, חשיפה מסחרית חורגת ובלתי ראויה. זאת באמצעות צילומים חוזרים ונשנים של המכונית, סמליה וכיתוביה מזווית אחורית, באופן החושף את הצופים במינון משמעותי למותג מסחרי מסוים".

עוד טוען מן כי בפורמט הבינלאומי טושטשו סמלי הרכב ולא ניתנה להם חשיפה מקבילה, זאת כאשר בגרסה הישראלית מדובר בחשיפת מותג ארוכה יותר בזמן ותוך תצלום מלא של סמלי הרכב. מן מבקש מהממונה על קבילות הציבור בתאגיד לקבוע כי מדובר בחשיפה מוגזמת ובלתי ראויה של מותג מסחרי במסגרת שידורי התאגיד.

קארפול קריוקי. צילום מסך,
"קארפול קריוקי"/צילום מסך

ממן מודה כי התלונה מוצדקת בחלקה. היא טוענת בתשובתה כי לא מצאה דופי מהותי בהפקת התכנית, והטענתה ל"חשיפה מסחרית חורגת ובלתי ראויה" מרחיקת לכת לטעמה. בנוגע לזמן החשיפה שמקבלים סמלי הרכב, ממן אומרת כי אינה מקבלת את הטענה ל"חשיפה חורגת באמצעות צילומים חיצוניים חוזרים ונשנים". כל טענה לחשיפה מצטברת ארוכה יותר של צילום חיצוני, יכולה לנבוע מאורכה השונה של התכנית בכל פורמט – בעוד שהגרסה הישראלית ארוכה יותר.

ואולם, בכל הנוגע לסמלים, ממן מודה כי בעוד שהסמל המרכזי טושטש גם בגרסה הישראלית, והשניים הממוקמים בצדי המכונית לא טושטשו (כאשר הם לא מופיעים בגרסה הלועזית), ולמרות שהיא "לא מצאה ששני סימנים אלה ברורים היטב לעין וגם לא ברורה החשיפה הפרסומית הגלומה בהם" – היא סבורה שיש להקפיד ולטשטש גם אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully