וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לע"מ מתקפלת: תבחן מחדש את שלילת תעודת העיתונאי של כתב אל-ג'זירה

28.8.2017 / 12:00

ההחלטה לשלול את תעודת העיתונאי של אליאס כראם הגיעה לאחר שאמר בראיון כי "העבודה העיתונאית היא חלק אינטגרלי מההתנגדות". מזכ"ל מועצת העיתונות: "שלילת התעודה יכולה לבוא בעקבות עבירה על החוק ולא כצעד ענישה על הבעת דעה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אליאס כראם/מערכת וואלה!, צילום מסך

לשכת העיתונות הממשלתית תבחן מחדש את החלטתה לשלול את תעודת העיתונאי של הכתב הבכיר של אל-ג'זירה בישראל, אליאס כראם. ההחלטה לשלול את תעודת העיתונאי של כראם הגיעה לאחר ראיון לערוץ טלוויזיה של האחים המוסלמים, "דאר אל-אימאן", במאי האחרון שבו אמר: "כעיתונאי פלסטיני שנמצא באזור כבוש או באזור עימות, העבודה העיתונאית היא חלק אינטגרלי מההתנגדות ומהעשייה הפוליטית והחינוכית".

בתגובה לראיון, בלע"מ הצהירו כי הדברים שאמר בראיון "מעמידים בסימן שאלה את יכולתו של כראם לסקר כעיתונאי מקצועי, נציג רשת זרה, את הסכסוך הישראלי-פלסטיני בו לדבריו הוא נוטל חלק פעיל". בשימוע שנערך לכתב בשבוע שעבר, כראם אמר כי הוא מוקיע שימוש באלימות וביקש שלא להוציא לפועל את ההחלטה לשלול לו את תעודת העיתונאי.

בפגישה בין מנהל לע"מ, ניצן חן, עם מזכ"ל מועצת העיתונות, מוטי רוזנבלום, הובהר כי בעקבות הדברים שאמר כראם בשימוע בלע"מ ככל הנראה יחזרו בהם מהכוונה לשלול את תעודת העיתונאי שלו. בפגישה ציין רוזנבלום כי "שלילת תעודת עיתונאי ממשלתית יכולה לבוא בעקבות עבירה על החוק ולא כצעד ענישה על הבעת דעה כזו או אחרת. התקשורת הישראלית חופשית ומסוגלת להכיל גם דעות שאינן לרוחו של הרוב המכריע בה".

ברקע הדברים יש לציין את המאבק שמנהל רה"מ נתניהו ביחד עם שר התקשורת איוב קרא לסגירת התחנה. קרא החליט לאחרונה על מספר צעדים, בראשם שלילת תעודות העיתונאי מכתבי הערוץ. בנוסף, לדבריו הוא פנה לחברות הכבלים והלוויין שהביעו נכונות להחשיך את הערוץ. עוד הוסיף כי פנה לשר הביטחון הפנים גלעד ארדן בבקשה לסגור את משרדי הרשת בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully