וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקן לליכודניקים: "את שיחות נוני-ביבי לא הייתי יכול לקיים"

29.8.2017 / 13:00

מו"ל הארץ עמוס שוקן השתתף בכנס הליכודניקים הצעירים לצד ראש מטה ההסברה לשעבר בלשכת רה"מ רן ברץ ויו"ר הקואליציה דוד ביטן - שסיפק תזה חדשה; "כשהארץ יודע שמה שהוא הולך לכתוב לא נכון - הוא מביא את זה בצורת מאמר"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יאיר דניאל
"אמרתי לבכירי ערוץ 2 שעשיתי מחקר איך יונית לוי ראיינה את אובמה וביקשתי שתתן את אותו זמן שנתנו לאובמה לרה"מ, והם סירבו להתחייב והריאיון לא יצא לפועל"

"את השיחה של נוני עם נתניהו לא הייתי יכול לקיים, וזו שיחה שעדיף שלא היתה מתקיימת", כך אמר אתמול (שלישי) מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, בכנס מועצת צעירי הליכוד. שוקן התייחס למימון של "ישראל היום" ואמר כי "השאלה אם אפשר לעשות עיתון שהנוסחה הכלכלית שלו היא להפסיד ולממן כל שנה מיליון שקל חיצוני באופן שיגרום לידיעות והארץ לא להיות מסוגלים למכור עיתונים כי העיתון השני מחולק חינם ומומן ממקורות חיצוניים. זה מתקבל על הדעת לתקופה מסוימת אבל אם זה המודל העסקי".

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, התייחס גם הוא לעניין ואמר כי "יש שאלה משפטית. לדעתי המשטרה לא יכולה לחקור קשר בין עיתונים לפוליטיקאים. אבל מה שקרה בתיק 2000 הוא דין אחד לנתניהו ודין אחר לכולם. ציפי לבני העבירה את חוק 'ישראל היום' נגד עמדת היועמ"ש והיא הודתה הזה ובכלל לא נחקרה לגבי זה. הטענה כלפי נתניהו שהוא רצה תקשורת אוהדת אבל שרת המשפטים הפרה אמונים אם היא העביר חוות דעת של עורך הדין של 'ידיעות אחרונות' נגד היועמ"ש. אם חוקרים את נתניהו היו צריכים לחקור את כולם."

רן ברץ, לשעבר מוביל תחום ההסברה בלשכת רה"מ, סיפר כי "היה ראיון שחשבנו לתת לערוץ 2 וניהלתי מו"מ עם בכירי ערוץ 2, אמרתי להם שעשיתי מחקר איך יונית לוי ראיינה את אובמה וביקשתי שתתן את אותו זמן שנתנו לאובמה לראש הממשלה, והם סירבו להתחייב והריאיון לא יצא לפועל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביטן: "הבעיה העיקרית של 'הארץ' היא ההרכב של העיתונאים"

ביטן: "'הארץ' מוביל עמדה בהרבה מאוד תחומים לכל התקשורת, ואנחנו סובלים מזה. כש'הארץ' יודע שמה שהוא הולך לכתוב הוא לא נכון הוא מביא את זה בצורת מאמר"

נושא נוסף שעלה לדיון הוא השידור הציבורי בישראל. ביטן התייחס לסוגיית סגירת גל"צ ואמר כי "הבעיה המרכזית שלנו היום אם נסגור מחר בבוקר את גל"צ נישאר רק עם רשת ב' - וזה לא טוב, מבחינת חופש הביטוי העיתונות נישאר עם תחנה שלא מפרגנת לנו בכלל. אנחנו חייבים שתי תחנות שמתחרות אחת בשנייה. אני בעד שיסגרו ושזה יהיה שידור פרטי אבל ארצי".

עוד אמר ביטן כי "הרדיו המקומי והאזורי נוגס לאט לאט באקטואליה ומבסס את עצמו. לא צריך לפחד מרשת ב' וגל"צ ולהתעסק בזה כל היום. אני לא חושב שצריך שידור ציבורי אבל מכיוון שחוקקו חוק לפני שנהייתי ח"כ, זה בעצם פוגע בתקשורת. אם הם יצליחו - נכון להיום הרייטינג שלהם נמוך - הם יפגעו בערוצים 10 ו-2. יש לי רעיון אחר אבל אני לא יכול להגיד. למדנו להסתדר עם תקשורת עוינת."

אחד הנושאים שעלו בדיון היה כצפוי "פייק ניוז", כאשר ביטן אמר כי "כשאומרים לי עיתון הארץ עולה לי בראש פייק ניוז", שוקן הגיב ואמר כי "כשאומרים לי דוד ביטן - אשתי מאוהבת בו".

שוקן טען כי "'הארץ' הוא עיתון עם תעודת זהות אידיאולוגית ברורה וכל מי שקורא את העיתון מכיר את תעודת הזהות הזה. עיתון ציוני שתומך בביסוסה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית". על כך אמר ביטן כי "הבעיה העיקרית של הארץ היא ההרכב של העיתונאים והם מובילים את סדר היום לכל התקשורת. אני יוצא בבוקר לערוצי הבוקר ובשש וחצי ומדברים על מאמרים ב'הארץ' באותו בוקר. הארץ מוביל עמדה בהרבה מאוד תחומים לכל התקשורת, ואנחנו סובלים מזה. כשהארץ יודע שמה שהוא הולך לכתוב לא נכון - הוא מביא את זה בצורת מאמר. הנושא של פייק ניוז הוא לא תמיד ידיעות לא נכונות. כשהיה את נושא הקלטת של נוני, ערוץ 2 הביא את זה כסדרת טלוויזיה, כל יום העלו שתי שורות ועל זה היה דיון כל היום. כל יום חודש שלם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוזס, נתניהו ואדלסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שוקן: "התקשורת באמת נגד הממשלה - כי זה תפקידה"

ביטן: "יש כמה עיתונאים ימנים אבל זה לא רק שמאל-ימין אלא אג'נדה אנטי ממשלתית. יש עיתונאים ימנים עם אג'נדה אנטי ממשלתית מובהקת"

ביטן התייחס גם לחברות החדשות בטלוויזיה ואמר כי "גם הפרשנות בערוץ 2 היא פייק ניוז אז אומרים לי אנשים שאני יכול לזפזפ. לאן אני אזפזפ? לערוץ 10. אנחנו במצב שתמיד מעבירים לנו ידיעות לא תמיד נכונות והפרשנות והאופן הוא הפייק ניוז. והארץ מוביל את זה. הייתי בלונדון עם יוסי ורטר שהוא בכלל המוביל של המוביל. הוא כותב נגדנו כל הזמן. לפחות הוא בן אדם ישר. לא הלכתי להרצאה שלו. אבל אנשים אמרו לי שהוא אמר שאנחנו יודעים שאי אפשר להפיל את נתניהו בבחירות אז אנחנו מחכים שהמשטרה תעשה את זה. יש כמה עיתונאים ימנים אבל זה לא רק שמאל ימין אלא אג'נדה אנטי ממשלתית. יש עיתונאים ימנים עם אג'נדה אנטי ממשלתית מובהקת".

ביטן הוסיף כי "לא כל הפרשנים הבכירים שמאלנים אבל יש להם אג'נדה נגד נתניהו במובן שהם חושבים שראש ממשלה שהרבה זמן בתפקיד זה לא בריא ולא טוב. העם בעד נתניהו ומעריץ אותו אבל זאת האג'נדה שלהם. המזל שלנו שהציבור לא רק שלא שומע להם אלא זה גורם להם להצביע הפוך".

גם ברץ התייחס לסוגייה ואמר כי "הבעיה שלנו היא לא 'הארץ אלא תיבת התהודה שמסביב להארץ. נדב איל וערד ניר לא היו יכולים לחזות את העלייה של טראמפ מבחינה אידיאולוגית. רואים את זה גם בחקירות - יש מעט מאוד בחקירות אבל זה מוצג כהדבר. קשה מאוד לסמוך על תיבת התהודה הישראלית בתקשורת."

שוקן השיב כי "התקשורת באמת נגד הממשלה - כי זה תפקיד התקשורת. את המחמאות הממשלה יודעת לתת לעצמה והתקשורת בודקת מה לא בסדר. גולדה מאיר אמרה פעם ש'הארץ' התנגד לכל ממשלות ישראל מלבד המנדט הבריטי. זה לא נכון, הארץ לא מתנגד לממשלה אלא למדיניות. אצלי בבית יש ספר עם הקדשה מראש הממשלה היום. כשנתניהו היה שר אוצר הארץ היה העיתון היחיד שתמך בו בכל הרפורמית הכואבות". ביטן אמר בתגובה: "בגלל זה קיבלנו 12 מנדטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully