וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן שברשות ממשיכים להיערך לפיצול ערוץ 2 - ערוץ 10 יישאר באותו אפיק?

29.8.2017 / 14:45

מועצת הרשות החליטה להפחית את סכום כספי הערבויות אותן ידרשו להפקיד קשת, רשת וערוץ 10, ולהחשיך את ערוץ 22 וערוץ 10 לשנה; במכתב ששלח ורשבסקי לכחלון ולקרא הוא דורש להשאיר את הערוץ באותו אפיק ולפטור אותו מדמי רישיון

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
אוה מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ממשיכים להיערך לקראת פיצול ערוץ 2 שיתרחש בנובמבר. בישיבת מועצת הרשות שנערכה אתמול (ב') הוחלט להפחית את סכום כספי הערבויות אותן ידרשו להפקיד קשת, רשת וערוץ 10, מ-45 מיליון שקל ל-10 מיליון שקל. זאת כאשר ערבות נוספת בסך 35 מיליון שקלים נוספים תינתן בכתבי התחייבות מטעם חברי דירקטוריון בחברות. "מטרת המהלך היא להביא למעבר חלק למצב החדש בשוק התקשורת", אמרה יו"ר הרשות, אוה מדז'יבוז', והוסיפה כי "הפחתת הערבויות הבנקאיות תסייע לשמור על יציבות החברות ושוק התקשורת הישראלי, דבר שחיוני מאוד בתקופה של מעבר לשיטת הרישיונות ואפיקי שידור חדשים".

בנוסף, חברי המועצה החליטו להמליץ לשר התקשורת על החשכת ערוץ 22 וערוץ 10 לתקופה של שנה עם כניסתו של המהלך לפיצול ערוץ 2. ההמלצה התקבלה בעקבות בקשתו של המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת, מימון שמילה, לקבל את עמדת מועצת הרשות השנייה בעניין, זאת לקראת המעבר לאפיקי השידור החדשים בתחילת חודש נובמבר. במקומם של הערוצים תוקרן שקופית מידע לציבור אודות המעבר של לאפיקים החדשים.

"המעבר לאפיקים חדשים הוא שינוי משמעותי עבור הצופים הישראלים, שרבים מהם רגילים ללחוץ מדי ערב בשלט 22 או 10", אמרה מדז'יבוז' והוסיפה כי "אנחנו מאמינים שהחשכת המסך מכל תוכן והצבת שקופית מידע במקומו לתקופה של שנה תיצור איזון נכון בין הצורך ליידע ולהרגיל את הציבור למצב החדש ובין רצון חברות הטלוויזיה הרב ערוצית למקם באפיק ערוץ חדש". לפי מדז'יבוז', הרשות צפויה לצאת בשבועות הקרובים בקמפיין הסברה שמטרתו להסביר לציבור את השינוי הצפוי על מרקע הטלוויזיה ובמערך "עידן פלוס".

כנס הטלוויזיה EFFECTV. ניב אהרונסון
יוסי ורשבסקי/ניב אהרונסון

"מונופול אימתני שיפגע קשות בפלורליזם בשידורי החדשות בישראל"

כזכור, בחודשים האחרונים הובילה הרשות את הליך המכרז למעבר לאפיקי השידור החדשים במסגרתו נקבע כי קשת תעבור לשדר באפיק 12 (עליו שילמה כ-25 מיליון שקל), רשת באפיק 13 (עליו שילמה כ-7.7 מיליון שקל) וערוץ 10 יעבור לאפיק מספר 14 (עליו שולם סכום סמלי של 1.5 שקל). כפי שנקבע בחוק, הכספים שהושקעו על ידי הזכייניות במכרז יחזרו לגופי השידור המפוקחים על ידי הרשות ומועצת הכבלים והלוויין, וישמשו למימון הפקות מקומיות קנויות וקידום יצירה ישראלית.

ואולם, היום שלח מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי מכתב לשר האוצר משה כחלון ולשר התקשורת איוב קרא, כשהוא מתייחס לאחזקה המשותפת של קשת ורשת בחדשות 2 גם לאחר המעבר לרשיונות – וטוען כי במצב כזה החברה תהפוך ל"מונופול אימתני בשידורי החדשות בישראל, שיפגע קשות בפלורליזם ובמגוון הדעות בשידורי החדשות בישראל".

לטענתו, האחזקה המשותפת של הזכייניות בחדשות 2 גם לאחר הפיצול תקנה לזכייניות חיסכון משמעותי בהשקעות, ותיצור עבורן יתרון תחרותי – בחסות החוק – מול ערוץ 10. לכן, ורשבסקי דורש כי ערוץ 10 יישאר באותו אפיק. עוד הוא דורש כי הכספים שישלמו קשת ורשת תמורת אפיקים 12 ו-13 (כ-33 מיליון שקל) יועברו לערוץ 10 - ולפטור את ערוץ 10 מתשלום דמי רישיון ודמי הפצה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully