וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לע"מ משהה את שלילת תעודת העיתונאי של כתב אל-ג'זירה

30.8.2017 / 11:23

לאחר שימוע שנערך לכתב אליאס כראם בלע"מ בו הבהיר כי בניגוד למשתמע בראיון שהעניק – הוא אינו רואה עצמו כחלק מ"ההתנגדות" הפלשתינית למדינת ישראל - הוחלט להשהות בחצי שנה את שלילת תעודת העיתונאי שלו ולעקוב מקרוב אחר דיווחיו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אליאס כראם/מערכת וואלה!, צילום מסך

בלע"מ החליטו להשהות את שלילת תעודת העיתונאי של כתב אל-ג'זירה, אליאס כראם, בחצי שנה. במהלך התקופה בלע"מ יעקבו מקרוב אחר דיווחיו. ההחלטה התקבלה לאחר שימוע שנערך לכתב, שבו הבהיר כראם כי בניגוד למשתמע בראיון טלוויזיוני שהעניק – הוא אינו רואה עצמו כחלק מ"ההתנגדות" הפלשתינית למדינת ישראל.

כראם זומן לשימוע בעקבות דברים שאמר בראיון טלוויזיוני, לפיהם "העבודה העיתונאית היא חלק אינטגרלי מההתנגדות הפלשתינית". כראם הבהיר בשימוע את דבריו בראיון ואמר כי הוא נשאל לגבי כלל העיתונאים הפלשתינים ולא על עצמו, ומכאן שהדברים שאמר בעניין עבודה עיתונאית בשירות ההתנגדות אינם חלים עליו עצמו, שכן הוא אינו כתב שטחים ו-%90 מעבודתו היא בתחומי מדינת ישראל. הוא הוסיף כי לא הייתה לו כוונה לתמוך או להביע אהדה להתנגדות מזוינת. "ההתנגדות" עליה דיבר אינה התנגדות אלימה אלא התנגדות באמצעות העט, המילה והמצלמה. לדבריו, "ההתנגדות משמעותה אך ורק חשיפה תקשורתית למציאות שהעם הפלשתיני חי תחת כיבוש. אני לא אימצתי, לא קראתי ולא היסתתי להתנגדות מכל סוג שהוא".

עוד טען בשימוע כי בעבודתו המקצועית ככתב חדשות, הוא מעיד על עצמו כמאמץ "כלל זהב" לפיו "אין לערב דעה עם ידיעה", וכך הוא נוהג בעבודתו כעיתונאי. עוד הדגיש כי הוא לא רואה את תפקידו כעיתונאי בנקיטת עמדה כלשהי, בעד או נגד התנגדות זו או אחרת, ודוגל ב"דיווח אובייקטיבי לחלוטין המעביר את המציאות כפי שהיא מבלי להתערב בה ומבלי להיות חלק ממנה ולהשפיע עליה". לתפישתו, "ההתנגדות" היא לכיבוש יהודה ושומרון ואינה לעצם קיומה של מדינת ישראל.

מנהל לע"מ, ניצן חן, מסר בתגובה: "חופש העיתונות הוא אחד מאבני היסוד שעל פיהם לשכת העיתונות הממשלתית פועלת, אך לא נשלים עם מצב בו תעודה רשמית אותה מנפיקה מדינת ישראל, תשמש ככלי בידי אלו המנצלים אותה למאבק פומבי במדינה. לצערי בעת האחרונה הצטברו דיווחים ברשת הטלוויזיה אל ג'זירה, אשר אינם עומדים באמת מידה עובדתית, ציבורית ומקצועית. בחודשים הקרובים לע"מ תעקוב אחרי דיווחי הרשת בישראל בערבית ובאנגלית, ולא תהסס, לאחר התייעצות עם גורמים משפטיים וביטחוניים, להסיק את המסקנות המתבקשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully