וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכתבים המדיניים נגד ביסמוט: היעדרות צזנה מנסיעת רה"מ – פגיעה מקצועית

3.9.2017 / 13:42

מספר חברים בתא הכתבים המדיניים שלחו בסופ"ש מכתב זועם לעורך "ישראל היום" בשל היעדרות הכתב המדיני שלמה צזנה מנסיעת רה"מ לדרום אמריקה וניו יורק. בועז ביסמוט לוואלה ברנז'ה: "הדאגה מעוררת הערכה, אך ההחלטות בעיתון מתקבלות באופן עצמאי"

בועז ביסמוט, עורך ישראל היום. ראובן קסטרו
בועז ביסמוט, עורך ישראל היום/ראובן קסטרו
"מי כמוך יודע כי נסיעות מסוג זה הן כלי עבודה משמעותי עבור כתב מדיני וכי לא מדובר ב'נסיעת צ'ופר'. הדרה מהן מהווה פגיעה בעבודת העיתונאי המסקר את התחום באופן שוטף"

מספר עיתונאים החברים בתא הכתבים המדיניים שלחו בסופ"ש האחרון מכתב זועם לעורך "ישראל היום", בועז ביסמוט, בשל היעדרותו של הכתב המדיני של העיתון, שלמה צזנה, מנסיעת ראש הממשלה לדרום אמריקה וניו יורק. על המכתב חתומים בין היתר אודי סגל מרשת, דנה ויס מחדשות 2 , אמיר בר שלום מכאן, מואב ורדי מחדשות 10, אילאיל שחר מגלצ, טל שלו וואלה NEWS, טל שניידר מ"גלובס", הרב קינון מה"ג'רוזלם פוסט", ועוד.

במכתב, אשר הגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי "זכותו כמובן של כלי תקשורת ושל עורך ראשי לקבל החלטה לשלוח כתב אחר שאינו כתב מדיני לנסיעה מדינית של ראש הממשלה משיקולים מקצועיים. עם זאת, במקרה זה, עולה ספק משמעותי בשאלה האם ההחלטה התקבלה ממניעים עניינים אשר עולים בקנה אחד עם עקרונות חופש העיתונות".

עוד נכתב כי "מי כמוך יודע כי נסיעות מסוג זה הן כלי עבודה משמעותי עבור כתב מדיני וכי לא מדובר ב'נסיעת צ'ופר'. הדרה מהן מהווה פגיעה בעבודת העיתונאי המסקר את התחום באופן שוטף. מה גם שמדובר בנסיעה חשובה בה תתקיים ככל הנראה פגישה עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, וראש הממשלה יישא בה נאום מדיני חשוב וייתכן כי ייבחר להעניק ראיונות לתקשורת. התברר לנו כי לנסיעה צפוי לצאת כתב אחר מהעיתון, ולא בשל העובדה שצזנה אינו יכול או אינו מעוניין לבצע את המשימה. התמיהה שלנו מתחזקת, לנוכח הפרסומים על מקרים קודמים, בהם בני הזוג נתניהו ביקשו שלא לצרף את צזנה לנסיעת ראש הממשלה".

לסיכום נכתב: "כמי שעובד בעיתון זמן רב בתפקידים בכירים, מיותר לציין בפניך כי צזנה מסקר את ראש הממשלה באופן שוטף מזה שנים רבות ועושה זאת בצורה עניינית ומקצועית. בחשבון הטויטר שלו, כותב צזנה מעת לעת ביקורת על התנהלותו של ראש הממשלה ושל רעייתו, גם זו, באמות מידה עיתונאיות מקובלות. ראש הממשלה עצמו נתן ביטוי לכך שהוא שם לב לביקורתיות זו במהלך תדרוך לכתבים בנסיעה האחרונה לבודפשט. בקרבנו - קבוצה רחבה של כתבים מדיניים ממגוון כלי התקשורת בישראל - צירוף הנסיבות הנ"ל מעלה חשש שמדובר בפגיעה מקצועית בכתב ותיק ומוערך ללא סיבה מוצדקת".

ביסמוט מסר בתגובה: "הדאגה של תא הכתבים המדיניים לעיתון אכן מעוררת הערכה, אך עם כל הכבוד לתא, ההחלטות ב'ישראל היום' מתקבלות באופן עצמאי ומקצועי בלבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully