וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: סרנה מערער לביהמ"ש; "תביעת השתקה מובהקת"

7.9.2017 / 14:01

עיתונאי "ידיעות אחרונות" לשעבר, שהפסיד בתביעה של רה"מ נתניהו, הגיש ערעור לביהמ"ש בטענה ש"מדובר בתביעה הנושאת את הקווים האופייניים לתביעת השתקה: עילת לשון הרע מצומצמת, וקיים חוסר שיוויון בין התובע והנתבע"

דיון בתיקם של בני הזוג נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה בבית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017. ראובן קסטרו
יגאל סרנה/ראובן קסטרו
"התובע כל יכול בתחום התקשורת, אדם שביטא במפורש את רצונו להשתלט על "ידיעות אחרונות" ואף דיבר עם המו"ל על פיטוריו של הנתבע. ומצד אחר עיתונאי בודד שלא פעל במסגרת עיתון אלא עצמו ולבדו"

יגאל סרנה הגיש הבוקר (חמישי) את הערעור על פס"ד בתביעה של רה"מ נתניהו נגדו. בפוסט שעלה לעמוד הפייסבוק של סרנה נכתב: "אני מנוע, אבל המומחה יובל קרניאל כבר ביטא ב"הארץ" דעת מומחים רבים כשכתב: "בית המשפט, בפסק דין ארוך ומוטעה, המנוגד לפסיקה קודמת, קובע כי שמו הטוב של איש ציבור יקר משמו הטוב של אזרח מן השורה. הוא גם קובע באופן מרגיז הסותר פסיקות אחרות, כי פוסט בפייסבוק הוא בעל משמעות זהה לפרסום בכלי תקשורת אחרים, כאשר ברור כי מדובר במדיה שונה עם כללים שונים לחלוטין. זה נכון במיוחד במקרה הזה, כאשר מדובר בעיתונאי שיש לו במות רבות, אך הוא לא השתמש בהן במקרה הנוכחי. כאשר ראש ממשלה מסתער על פוסט רכילותי בפייסבוק ומגיש תביעת דיבה על סך 280 אלף שקלים, זוהי תביעת השתקה".

בבסיס הערעור סרנה טוען לתביעת השתקה מצידו של רה"מ: "בית המשפט קמא טעה שלא הבחין כי התביעה דנן היא תביעת השתקה מובהקת, הנושאת את הקווים האופייניים לתביעת השתקה: עילת לשון הרע מצומצמת זערורית או לא קימת כלל, חוסר שיוון בין התובע והנתבע. מצד אחד התובע כל יכול בתחום התקשורת, שר התקשורת ראש הממשלה שר החוץ, האחראי על כלל השירותים החשאים, אדם שביטא במפורש את רצונו להשתלט על עיתון "ידיעות אחרונות" (הקלטות נתניהו מוזס) ואף דיבר עם המו"ל מפורשות, שנתיים טרם הגשת התביעה, על פיטוריו של הנתבע. ומצד אחר עיתונאי בודד שלא פעל במסגרת עיתון אלא עצמו ולבדו".

לאחר שהפסיד בבית המשפט, הודיע סרנה בתחילת יולי כי הוא מתכוון לערער על ההחלטה, ופנה לאתר מימון המונים. זאת על מנת לגייס את הסכום שנגזר עליו לשלם לבני הזוג נתניהו בתביעת לשון הרע שהוגשה נגדו על פוסט שפרסם בפייסבוק, שבו טען כי שרה נתניהו הורתה לבעלה לרדת ממכוניתם המשותפת בעת שנסעו בכביש 1. סרנה פתח פנייה באתר "giveback - מחזירים לקהילה" תחת הכותרת "נאבקים יחד בתביעת ההשתקה" וגייס במהירות את מלוא הסכום - מעל ל-100 אלף שקל.

במקביל לכך, בתחילת יולי סרנה הוצא לחופשה בתשלום והפסיק לכתוב ב"ידיעות אחרונות" זמן קצר לאחר ההפסד בבית המשפט, שבגינו הוא חויב לשלם מעל ל-100 אלף שקל לנתניהו. לאחרונה הוא עזב את העיתון סופית, ומדורו הופסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully