וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים לערוץ 20: התאם התכנים ל"מורשת" - או נחלט הערבויות

7.9.2017 / 16:33

מועצת הכבלים והלוויין הבהירה לערוץ כי עליו להתאים את שידוריו מיידית להוראות רישיונו ולשדר לפחות 75% תכנים בנושא מורשת ישראל. במהלך 4 החודשים הקרובים תיבחן עמידתו בהן, ובמידה והערוץ לא יתאים את שידוריו - יחולטו דמי הערבות שלו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפעת בן חי-שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ 20 ייכנס לתקופת ניסיון – כך החליטה היום (חמישי) מועצת הכבלים והלוויין בישיבתה. המועצה הודיעה כי על הערוץ להתאים את שידוריו מיידית להוראות רישיונו והיא מתריעה בפניו כי המשך אי-עמידה בתנאים עלול להוביל לחילוט ערבויותיו.

במסגרת תנאי הרישיון שלו, על ערוץ 20 לשדר לפחות 75% משידוריו תכנים בנושא מורשת ישראל. זאת כאשר קיימות מגבלות על כמות התכנים שאינם תכני מורשת שהוא יכול לשדר בכל השעות, וכן מגבלות על כמות התכנים הכלליים שמותר לו לשדר בשעות צפיית השיא. ואולם, על פי נתונים שהוצגו בפני המועצה, הערוץ אינו עומד בתנאי הרישיון ומשדר תכנים שאינם בנושא מורשת ישראל בהיקפים העולים בהרבה ממה שמותר לו על פי הרישיון.

המועצה מבהירה כי המשך אי-העמידה בתנאי רישיונו תוביל לחילוט הערבויות שהפקידו בעלי הערוץ למילוי התחייבויותיו, זאת כאשר תקופת המבחן תסתיים ב-1 בינואר 2018. בנוגע להפרות תנאי רישיונו עד כה, יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, תמצה בימים הקרובים את הליכי הבירור מול הערוץ על פי סמכויותיה. במועצה מדגישים כי וייתכן שכבר כעת ההליך יסתיים בעיצומים כספיים, ומציינים כי כיום יש מול ערוץ 20 הליכי הפרה פתוחים רבים.

בעקבות האיום בסגירה, עמוד הפייסבוק של ערוץ 20 ובכירי הערוץ שיתפו אתמול תמונה שבה הופיעו חברי הקואליציה, ובה נכתב: "במשמרת שלכם משרד התקשורת מציל את אל-ג'זירה אבל סוגר את ערוץ 20. בושה". בתגובה לסערה, שר התקשורת איוב קרא אמר אמש בכנס פעילים בירושלים כי "השמועה על סגירת ערוץ 20 לא נכונה. יש בעיות התנהלות שיטופלו - אבל הערוץ לא ייסגר, נקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully