וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארץ: ההנהלה תחל לבצע את המהלכים בקבוצה; ועד העובדים: לא להתייצב לשיחות

10.9.2017 / 14:38

הדרמה בהארץ-דה מרקר ממשיכה: הנהלת העיתון נערכת לזימון עובדים לשימוע, ובוועד מתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים ומבקשים מהם שלא לשתף פעולה. מחר תתקיים אסיפה דחופה במערכת

מערכת עיתון הארץ. צילום : ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
מערכת הארץ/ראובן קסטרו, צילום : ראובן קסטרו

הדרמה במערכת הארץ ודה מרקר ממשיכה: הנהלת הארץ נערכת לזימון עובדים לשימוע, ובוועד מתכוונים לנקוט בצעדים משפטיים ומבקשים מעובדי העיתון שלא לשתף פעולה עם ההנהלה. לאחר שהנהלת הארץ הודיעה כי בכוונתה לבצע תכנית קיצוצים משמעותית נוספת בקבוצת שוקן, בוועד טוענים כי כאשר עימתו אותה עם חובת ההיוועצות עימם כדין, ההנהלה הצהירה כי אין בכוונתה להיוועץ, וכי תודיע על כוונותיה נכון לעכשיו. עוד לפי הוועד, ההנהלה תחל היום לבצע את המהלכים בקבוצה.

בתגובה, בוועד מתכוונים לפנות לבית הדין לעבודה ולנקוט בצעדים נוספים, כאשר מחר בצהריים תתקיים אסיפת עובדים דחופה במערכת הארץ. בינתיים בוועד מנחים את העובדים שבמידה וזומנו לשיחות עם ההנהלה – לא להתייצב ולעדכן אותם באופן מידי.

ביום חמישי האחרון התקיימה פגישה בין הוועד להנהלה בכדי לקבל מהם פרטים בנוגע לתוכנית הקיצוץ. בפגישה הקודמת בחר שוקן להוציא עדכון על החלפת העורכים הדרמטית בדה מרקר והכפפת המערכת להארץ, "ובכך קבע עובדות בשטח וסימן את תחילת התוכנית מבלי להיוועץ בוועד", אומרים.
בפגישה האחרונה התקבל מההנהלה מידע מצומצם לגבי התוכנית, אומרים בוועד. "נמסר לנו שיפוטרו עובדים, וסופקו לנו מספרים שונים בנוגע למצב העיתון והקבוצה", לפי הוועד. לטענתם, לא התקבלה התחייבות שבכך יסתיימו הפיטורים בשנה הקרובה, ולא התקבל מההנהלה שום מידע בנוגע לזהות המפוטרים, למחלקות מהן יפוטרו, לעלות שלהם או לעלות הקיצוץ שהם מעוניינים להוציא לפועל. עוד אומרים כי הנתונים המספריים של החברה שקיבלנו מההנהלה לא היו שלמים להבנת כל התמונה.

בנוסף לכך, בוועד גם טוענים כי לאחר הפגישה ובמהלך השבוע נקראו מספר עובדים וחברי ועד למשרדי ההנהלה ל"שיחה שהיה בה אלמנט של איום הפוגע בעבודה המאורגנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully