וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי התאגיד זועמים על ההנהלה: "לא משלמת על עבודה בשבתות וחגים – ומקצצת בהחזר הוצאות"

12.9.2017 / 12:34

במכתב שנשלח ע"י ועד העיתונאים בכאן לעובדים, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי "ההנהלה מסרבת לשלם על עבודה בשבת, וכעת גם הודיעה כי לא יהיה תשלום נוסף בחגים". כאן: "המסמך מלא באי דיוקים ולא נאפשר בזבוז כספי ציבור"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

עובדי התאגיד זועמים על ההנהלה, כאשר לטענתם היא אינה משלמת באופן שווה לכולם על עבודה בשבתות וחגים, לא משלמת כראוי לצוותי השטח על כוננות בסופ"ש וקיצצה בהחזרי ההוצאות של חלק מהעובדים.

במכתב שנשלח אתמול (שני) על ידי ועד העיתונאים בכאן לעובדים, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען בין היתר כי "עומס העבודה על העובדים שאינם שומרי שבת וחג גדול מאוד ונוצר מצב שלא ניתן לעבור עליו לסדר היום: יש עובדים שמקבלים שכר על עבודה ביום השבת והחג ויש כאלו שלא. אנו סבורים כי בגוף ציבורי אסור שתהיה אפליה בין עובדים לעובדים. מאז עליית התאגיד לשידור ההנהלה מסרבת לשלם לכתבים על עבודה בשבת למרות שמחייבת אותם לעבוד, וכעת גם הודיעו כי לא יהיה תשלום נוסף על העבודה בחגים".

מתברר כי מדיווחים שהגיעו לוועד, ההנהלה אף מנסה להניא עובדים שעבדו בסוף השבוע מלקחת את יום המנוחה החלופי המחויב על פי חוק. "אסור לנו להשלים עם מצב כזה, שספק מאוד אם הוא חוקי, שלא נאמר מפלה בין עובדים לעובדים", נכתב.

בנוסף לכך, עוד נודע לוועד העובדים כי צוותי השטח נדרשים להיות בכוננות בסופי שבוע בתמורה ל-200 שקלים בלבד. בוועד מבהירים כי הדבר אינו מקובל עליהם והם מתכוונים לפנות בנושא להנהלת התאגיד. לטענתם כבר פנו בעבר להנהלה על תופעות של אי-תשלום שעות נוספות שבוצעו בפועל ו"לא נרפה עד שכל עובד יקבל את התמורה המלאה לעבודתו, בכלל זה תשלום שכר על כל שעות העבודה
בשבת".

בוועד אף קוראים לעובדים שלא לשנות דיווחי שעות בהתאם להנחיית מנהלים, מכיוון שהדבר אסור על פי חוק. "אנו מבקשים מעובדים שמתבקשים לעשות כן לדווח לוועד על כך. לא נקבל איומים על עובדים לשנות דיווחים או להימנע מלקבל את זכויותיהם החוקיות", נכתב.

"ההנהלה משתמשת בתרגילים הכי נבזיים"

מעבר לסוגיות האלה שהועלו במכתב, עובדים רבים בכאן זועמים על קיצוץ משמעותי בהחזר ההוצאות שלהם. כך למשל, חלק מעובדי התאגיד שמקבלים טלפון נייד טוענים כי קוצצה להם רטרואקטיבית הטבת דמי "אחזקת טלפון נייד". מתברר שהסיבה לקיצוץ נובעת מכך שעובד אשר מקבל טלפון מהתאגיד לא זכאי לתשלום אחזקת טלפון, ואולם כך נוצר מצב מעוות שבו העובדים לא מקבלים את הסכום עליו סוכם בחוזה, וגם בנוסף משלמים מס על שווי השימוש בטלפון של התאגיד.

עובד בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "ההנהלה משתמשת בתרגילים הכי נבזיים והגיע הזמן להפסיק את זה". בנוסף לכך, חלק מהעובדים גילו שלא קיבלו את כל החזרי ההוצאות על נסיעות, כאשר גם במקרה הזה הכוונה היא לפנות לוועד על מנת שיטפל בנושא מול הנהלת כאן.

מכאן בהרצה נמסר בתגובה: "התאגיד פועל כדין, על פי כל כללי המנהל התקין ובהתאם להנחיות הממונה על השכר באוצר. במסמך שזורים אי דיוקים, לא נאפשר בזבוז כספי ציבור וחריגות ממסגרות התקציב שאושרו ע"י האוצר. התאגיד מנהל את המו"מ באופן שוטף עם הוועד וההסתדרות המייצגים את העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully