וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין הסקסיסטי שהוסר מהאוויר תוך שעה; "פרסומות כאלה מופיעות בערוץ 2 כל הזמן"

וואלה ברנז'ה

13.9.2017 / 14:12

הקמפיין האחרון של "שביט וזהו" לרשת יין בעיר הציג כלה שלצידה נכתב: "כמה חגגו עליה לפני החתונה?" - מה שגרר גל תגובות שליליות ברשתות החברתיות וקריאות לחרם צרכנים. משרד הפרסום: "הקמפיין נעשה בחיוך"

יין בעיר. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
יין בעיר/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

חברות הפרסום לרוב משיקות קמפיינים פרובוקטיביים וסקסיסטיים כדי להשיג תשומת לב מירבית מהתקשורת – אך לרוב תשומת הלב השלילית מובילה גם לקריאות לחרם צרכנים. זה בדיוק מה שקרה עם הקמפיין האחרון של משרד הפרסום שביט וזהו לרשת יין בעיר. במודעה שעלתה אתמול לאוויר ברשתות החברתיות הוצגה כלה המצולמת מאחור, ולצידה נכתב: "כמה חגגו עליה לפני החתונה?".

אמנם מדובר בחלק ראשון מתוך הקמפיין, כאשר בחלק השני אמור היה להיחשף כי הטקסט מתייחס לאלכוהול שהיה בחתונה, וההקשר הוא "מיחזור אלכוהול" על ידי חנויות. ואולם, באופן מתבקש הקמפיין הצליח לעורר את זעמן של נשים רבות שקראו להחרים את הרשת, והוסר תוך שעה בלבד. יש לציין כי למודעה הייתה גם גרסה גברית מקבילה, שכמעט ולא גררה תגובות נגד.

אסי שביט, בעל משרד הפרסום, מסר בתגובה: "הקמפיין נולד מתוך אינסייט מחויך ומדויק שלכל אדם שהתחתן עברה בראש המחשבה כמה פרטנרים היו לבן זוגו לפני, וזה נעשה בחיוך. זו שיחה ומחשבה שהתרוצצה אצל כל אחד שהתחתן. מי שבחר להיפגע ולהתמקד רק בצד הנשי עשה זאת מאינטרסים שבכלל לא התכוונו אליהם. אנחנו במאה ה-21, סקס הוא לא טאבו ואנחנו לא הראשונים שעשו זאת, במיוחד לא בעולמות התוכן של האלכוהול".

"ובכל זאת אם מישהו נפגע והבין משהו שלא התכוונו אליו, אנחנו מתנצלים וזו לא הייתה כוונתנו. יש לזכור שפרסומות מן הסוג הזה מופיעות גם בתכניות בפריים טיים של ערוץ 2 ערב ערב ובטח שבבדיחות בתכניות סטנדאפ. שם זה מתקבל בהומור, וברגע שיש גורם מסחרי כולם משנים את עורם ומתנהגים כאילו אנחנו באירן בשנות ה-70. ערב ערב בערוץ 2, הפריים טיים מלא בפרסומות שבהן נשים מוצגות ככובסות, מבשלות ומכינות סנדוויצ'ים לילדים או במקרה המתקדם מלמדות את הגבר לעשות כביסה. אותם קולות שיוצאים נגדנו לא נשמעים שם וזה בעיניי חמור הרבה יותר, לשים נשים במקומות שכוחים שכאלו, ואילו אצלנו הגבר והאשה הם במקום שווה, גם אם זו בדיחה".

"עם זאת, אני מניח שחלק גדול נפגע מהטרמינולוגיה שבה השתמשנו ואני יכול להבין זאת. אך יש לציין שאותם הקולות שיצאו נגדנו בחרו בפייסבוק להשתמש בטרמינולוגיה שהיא כמעט פלילית, של אלימות והסתה, רחוק ממה שהם יוצאים בעצמם כנגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully