וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 20 עתר לבג"ץ נגד מועצת הכבלים ומשרד התקשורת: "נכנעים ללחצים"

וואלה ברנז'ה

14.9.2017 / 12:10

לאחר שבחודש שעבר הטילה המועצה קנס בסך 100 אלף שקל על הערוץ והכניסה אותו לתקופת מבחן - בערוץ דורשים לקבוע מדיניות ברורה לייצוג זרמים בערוצים הייעודים בכלל, ואומרים כי "המועצה הגיבה בבהלה"

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב

ערוץ 20 הגיש עתירה לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין, משרד התקשורת, התנועה ליהדות מתקדמת בישראל (התנועה הרפורמית) והתנועה המסורתית (התנועה הקונסרבטיבית), בטענה כי למועצה אין מדיניות מסודרת לייצוג זרמים בערוצים הייעודיים בכלל ובערוץ 20 בפרט, זאת לאחר שבחודש שעבר הטילה המועצה קנס בסך 100 אלף שקל וכן דרשה לקבל דיווח חודשי אודות ייצוג הזרמים השונים בערוץ. בעתירה דרש ערוץ 20 מהמועצה לקבוע מדיניות ברורה, סדורה וראויה לייצוג זרמים בערוצים הייעודים בכלל, ובערוץ המורשת בפרט.

על פי העתירה, החלטת המועצה להטיל קנס בטענה להדרת הזרמים הרפורמים הייתה "חפוזה ונמהרת", מאחר והמועצה הייתה נתונה "למכבש לחצים שהפעילו עליה". לטענת הערוץ, לחצים אלה גרמו למועצה "להיחפז ולקבל החלטות שונות לגבי אופי שידורי הערוץ, שהאחרונה בהן - עוד טרם דיון או מענה לעתירה – החלטה להטיל על העותרת את העיצום כספי ואת חובת הדיווח החודשי, שלא כדין".

עוד אומרים בערוץ 20 כי "המועצה נכנעה ללחצים והגיבה בבהלה, מבלי להביא כלל בחשבון שורה של שיקולים מהותיים", בהם העובדה כי ביהדות ישנם אינסוף זרמים ופלגים ולא ניתן לקיים ערוץ טלוויזיה במתכונת של "תיבת נוח" אשר בו יש ייצוג שווה לכל זרם ופלג ביהדות". עוד נטען בעתירה כי ערוץ 20 הינו "גוף פרטי ולא ציבורי, אף שקיבלה רישיון לשידורים מן המדינה" וכן לערוץ "יש שיקול דעת נרחב, בין היתר בהיקש מדוקטרינת ההגינות החלה על גופי שידור ציבוריים, באשר לאופן שבו עליה לתת ביטוי או ייצוג לזרמים השונים ביהדות בשידורי הערוץ של העותרת".

הרב גלעד קריב מנכ"ל התנועה הרפורמית, מסר: "ערוץ 20 אכן אינו תיבת נח, אלא ערוץ רדיו שמפר ברגל גסה את הוראות הזיכיון שלו. ראשי הערוץ מדברים גבוהה על פטריוטיות, כאשר הערוץ לא עומד בהתחייבות שלו כלפי המדינה וזועקים על השתקת קולות הימין בתקשורת בשעה שהערוץ מדיר ומפלה זרמים וקהילות שלמים. אם ערוץ 20 אינו מעוניין לתת ביטוי גם ליהדות הרפורמית שיתכבד ויחזיר את רשיונו שקבל תוך גניבת דעת והונאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully