וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה נדרש בשביל חוזה תוכ"ש עם עיריית ראשל"צ? לא למתוח ביקורת

17.9.2017 / 12:48

ממכרז שפירסמה לאחרונה העירייה, שבתחילה רצתה לבצע את ההתקשרות עם mynet של 'ידיעות' ללא מכרז, היא דורשת שלא למתוח ביקורת עליה ולדווח על קורות חייהם של הכתבים והעורכים במערכת. העירייה לוואלה ברנז'ה: "נשקול להסיר את סעיף ה'ניסיון הרע'"

בית ידיעות אחרונות בראשון לציון. ראובן קסטרו
ייחתם הסכם? בית "ידיעות אחרונות"/ראובן קסטרו

מה נדרש מאתר כדי להתקשר באופן קבוע עם עיריית ראשון לציון, המחפשת פלטפורמה שתוכל לפרסם בה תוכן שיווקי, לקראת הבחירות המוניציפליות? לא למתוח ביקורת ולדווח על קורות חייהם של הכתבים והעורכים שעובדים במערכת. כך עולה ממכרז שפירסמה העירייה לאחרונה. מדובר במכרז שיצא לדרך לאחר שהיא כבר תיכננה לבצע התקשרות עם אתר mynet מבית "ידיעות אחרונות" - ואולם בעקבות ביקורת פנימית על המהלך הוחלט לצאת למכרז מסודר.

במכרז, העירייה מחפשת אחר אתר אינטרנט שיש בו "חדשות, כלכלה, תרבות, פנאי, קהילה, ועוד...בעל היכולת להפנות לפעילויות העירייה לרבות קידום תוכן יזום על ידי העירייה". העירייה הדגישה במכרז כי היא רשאית לא להתקשר עם פלטפורמה שהיה לה "ניסיון רע עם עיריית ראשל"צ".

בסעיף נוסף העירייה אף ביקשה כתנאי להתקשרות עם האתר את קורות חייהם של העורכים והכתבים במערכת. כלומר, כך ייווצר מצב שבו אף עיתונאי המסקר את העירייה לא יוכל למתוח ביקורת עליה – כי זה עלול בעצם לסכל את זכיית כלי התקשורת שבו הוא עובד במכרז. כך שהזוכה במכרז יקבל סכום של כ-300 אלף שקל לשנה מהעירייה (מכספי ציבור) כדי לפרסם כתבות אוהדות ויזומות עליה.

בניין עיריית ראשון לציון, מרץ 2015. ראובן קסטרו
עיריית ראשל"צ/ראובן קסטרו

"העירייה מחויבת לוודא כי העוסקים באתר יהיו עיתונאים מקצועיים"

"לא יעלה על הדעת שנפקיד כספים עירוניים בידיים שאינן ראויות לכך מקצועית. מדובר בסעיף סטנדרטי המצוי במכרזים רבים של העירייה ושל עיריות אחרות כאשר מדובר בבחירת ספק המעניק שירותי תוכן".

מעיריית ראשל"צ נמסר בתגובה: "הכוונה היא לקיים שיתוף פעולה עם פלטפורמה אינטרנטית שתיתן ביטוי לכל המתרחש בעיר, בין אם מדובר בפעילות עירונית ובין אם לאו. אנחנו בהחלט רואים חשיבות שתושבי העיר, או כאלה המבקרים בעיר, יוכלו לקבל את מלוא המידע על אירועי התרבות, הפנאי, החוגים, הקולינריה, הקולנוע, הבידור, הקניות והאטרקציות השונות באופן זמין, נגיש ומיידי. אנו סבורים כי אתר אינטרנט שיעניק תוכן אטרקטיבי ומקיף כזה יעצים את העיר, את העסקים בה ואת תושביה. ברור לנו שתפעול אתר שכזה מחייב משאבים, ולכן העירייה מוכנה להשקיע משאבים אלה".

"לעניין הביקורת על הבקשה לקורות חיים, הרי ברור שהעירייה מחויבת לוודא כי העוסקים באתר יהיו עיתונאים מקצועיים שיוכלו להעניק את השירות ברמת הסטנדרט הנדרשת. לא יעלה על הדעת שנפקיד כספים עירוניים בידיים שאינן ראויות לכך מקצועית. מדובר בסעיף סטנדרטי המצוי במכרזים רבים של העירייה ושל עיריות אחרות כאשר מדובר בבחירת ספק המעניק שירותי תוכן".

"לעניין סעיף ה"ניסיון הרע עם העירייה", גם כאן מדובר בסעיף סטנדרטי במכרזים אשר מיועד להבטיח שאין מדובר במציע שבעבר לא עמד בהתחייבויותיו הכספיות לעירייה. למען הסר ספק, אין הכוונה למי שביקר את העירייה או סיקר אותה באופן שלילי. במקרה זה, מכיוון שאין מציעים קודמים, נשקול להסיר סעיף זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully