וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא לא רוצה שתדעו: 271 אייטמים על ביקור נתניהו בדרום אמריקה

17.9.2017 / 15:32

נתניהו טוען כי הביקור שלו בדרום אמריקה לא סוקר בתקשורת הישראלית, ואולם הביקור דווקא זכה לסיקור רחב ביותר – כך עולה מבדיקה שערכה יפעת עבור וואלה ברנז'ה. מה שכן, הפוסט שהעלה רה"מ בנושא - בהחלט עשה עבורו את העבודה

ראש הממשלה ורעייתו המריאו לקולומביה שם יפגש עם נשיא המדינה, חואן סנטוס. מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בביקורו בדרום אמריקה/מערכת וואלה! NEWS
"הסיבות לכך שרוב האייטמים לא הובלטו בסדר היום הכללי הן שעות הביקור שהקשו על שידורים ישירים ומחסור בכותרות בעלות נפיצות תקשורתית"

ראש הממשלה בנימין נתניהו טוען כי הביקור שלו בדרום אמריקה לא זוכה לסיקור בתקשורת הישראלית, ואולם הביקור דווקא זכה לסיקור רחב ביותר, גם אם לא תמיד האייטמים הופיעו במקום בולט. מה שכן, הפוסט שהעלה נתניהו ובו הוא מבקר את העובדה שביקורו לא מסוקר מספיק בתקשורת הישראלית בהחלט עשה עבורו את העבודה – וגרם להטיית השיח לחלוטין.

בפוסט שהעלה אמש (שבת) רה"מ נתניהו הוא טען כי הביקור שלו אינו מסוקר כלל בתקשורת הישראלית. בוידאו שעלה לעמוד של רה"מ נכתב: "ביקור ראשון של ראש ממשלת ישראל באמריקה הלטינית. שידורים חיים לרבע מיליארד בני אדם. ובישראל? שידור חי: 0; כיסוי תקשורתי: 0. הם לא רוצים שתדעו".
ואולם, מבדיקה של יפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה אודות סיקור הביקור של נתניהו עולה כי בשבוע האחרון פורסמו 271 אייטמים על הביקור: 101 בטלוויזיה, 69 ברדיו, 69 באינטרנט ו-32 בפרינט. מבחינת בולטות הכתבות, 35 אייטמים ששודרו בטלוויזיה פתחו את מהדורות החדשות (2 מתוכם את המהדורה המרכזית), 5 אייטמים פורסמו ככותרת הראשית של אתרי החדשות ובעיתונות המודפסת הביקור זכה ל-2 כתבות שער.

בהקשר הזה אומר שחר גור, מנהל יפעת מחקרי מדיה, כי "היקף הסיקור בהחלט מורגש ואינו אפסי, אך מספר האייטמים הפותחים במהדורות החדשות ושערי העיתונים אינו גבוה. הסיבות לכך שרוב האייטמים לא הובלטו בסדר היום הכללי הן שעות הביקור שהקשו על שידורים ישירים ומחסור בכותרות בעלות נפיצות תקשורתית. בנוסף, חשוב לציין שחלק בלתי מבוטל ממערכות התקשורת לא שלחו כתבים ללוות את הביקור ועל כן הדיווחים בהם היו מצומצמים יותר באופן טבעי".

נתניהו ביקור פוסט. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
הפוסט שפרסם נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

50% מהתגובות ברשת יצאו נגד נתניהו על ההתבכיינות

כאשר בוחנים את ניתוח השיח ברשתות החברתיות, מתברר כי הפוסט שנתניהו העלה שינה לחלוטין את השיח. מבדיקה שערכה חברת VIGO עבור וואלה ברנז'ה עולה בשבוע האחרון נכתבו 2,500 שיחות רשת על ביקור נתניהו בארגנטינה ואמריקה הלטינית - 65% מהשיח היה אוהד והתחלק בין גולשים שכתבו על חשיבותו של עצם הביקור לבין גולשים שציטטו את הדיווחים מהשטח על שיתופי הפעולה הכלכליים והביטחוניים, ו-35% מהשיח היה ביקורתי ועסק ב"בריחה" של נתניהו מהחקירות או בפופוליזם של האזכורים של איראן.

עד כה נכתבו 900 תגובות לסרטון, המתחלקות באופן כמעט שווה: 50% מהתגובות יצאו נגד נתניהו על ההתבכיינות. עיקר השיח נכתב בטוויטר הנתפס כמאוזן יותר פוליטית ומגן על התקשורת. 50% מהתגובות מגנות על נתניהו ותוקפות את התקשורת על סיקור מוטה ולא יציב. מרבית השיח נכתב בדף הפייסבוק של רה"מ. זאת כאשר נרשמים בו ביטויים קשים הן כנגד התקשורת והן כנגד ערוצים או אנשי תקשורת ספציפיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

התגובה של חדשות 2

בהקשר הזה טוען רביב טל, מנכ"ל ויגו, כי "מבחינת נתניהו מדובר בסרטון חשוב שכן בתוך 14 שעות הוא הפך לאחד הפוסטים הויראליים ביותר שהעלה ראש הממשלה בשבועות האחרונים עם מעל 100 אלף צפיות, 3,000 שיתופים ו-9,000 לייקים ותגובות. לשם ההשוואה, סרטונים אחרים שהעלה נתניהו מאמריקה הלטינית הגיעו להיקף ממוצע של מחצית מהוויראליות בתוך ימים אחדים. הסרטון היטה את השיח לחלוטין: משיח שעוסק בביקור באמריקה הלטינית ורובו אוהד חזרנו לשיח שעוסק ב"בעד ונגד התקשורת". במובן הזה נתניהו הפסיד גם באחוז האהדה וגם בהטיית השיח, שכן במקום לעסוק בביקור הציבור עוסק בלגיטימיות של התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully