וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשכורות נחשפות: כמה מרוויח ראש הדסק הכלכלי בתאגיד השידור

17.9.2017 / 17:10

אתר מידה פרסם היום את משכורות הטאלנטים הבכירים בתאגיד, מהן עולה כי שאול אמסטרדמסקי משתכר בכ-35 אלף שקל וברוך שי מקבל סכום זהה. בתאגיד סירבו היום לאשר את הפרסומים באתר מידה: "מקור הפרסומים איננו ברור ובטח שאיננו מדוייק"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאול אמסטרדמסקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

רבות דובר על המשכורות המנופחות של רשות השידור, שהובילו לסגירתה במאי האחרון, ואולם היום (ראשון) נחשפו משכורות הטאלנטים הבכירים של תאגיד השידור שהחליף את הרשות. אתר "מידה" פרסם את משכורותיהם של בכירי עיתונאי ומגישי כאן, ובחלק גדול מהמקרים מדובר במספרים מכובדים ביותר, העומדים על עשרות אלפי שקלים. יש לציין כי דווקא עיתונאים הידועים כבעלי אג'נדה כלכלית חברתית, הדוגלת ב"צדק חברתי", מרוויחים מספרים הגבוהים משמעותית מעיתונאים אחרים, חלקם אף ותיקים מהם שהגיעו מרשות השידור.

בראש הטבלה ניצבת מגישת המהדורה המרכזית גאולה אבן-סער, שמשתכרת 40 אלף שקל בחודש (שכר ברוטו), ועלות השכר שלה מגיעה ל-52 אלף שקל. את המקום השני בטבלת המשתכרים הבכירים חולקים מספר עובדים בתאגיד המרוויחים 35 אלף שקל ברוטו: מגיש "6 כלכלי" דב גיל-הר (עלות שכר של כ-51 אלף שקל); ראש הדסק הכלכלי שאול אמסטרדמסקי (עלות שכר של כ-47 אלף שקל); ראש חטיבת החדשות ברוך שי (עלות שכר של 46 אלף שקל); והעיתונאית והמגישה קרן נויבך (עלות שכר של 42 אלף שקל).

המשנה לראש חטיבת החדשות, צ'יקו מנשה, מרוויח כ-31 אלף שקל ברוטו (עלות שכר בגובה 37 אלף שקל) ואילו דורון צברי – היוצר של הסרט התיעודי "המדריך למהפכה" שתרם לסגירת הרשות - מרוויח בתאגיד כ-25 אלף שקל ברוטו (עלות שכר של כ-36 אלף שקל). יש לציין כי בתאגיד מוגדר "טאלנט בכיר" כמי ששכר הברוטו שלו מגיע לעד 40 אלף שקל, ומועצת התאגיד אישרה עד 4 עובדים בדרגת שכר זו: נויבך, אמסטרדמסקי, גיל-הר ואבן-סער.

ברוך שי. גילי שם טוב, מערכת וואלה! NEWS
ברוך שי/מערכת וואלה! NEWS, גילי שם טוב

קלמן ליבסקינד אמנם ניצב רק באמצע הטבלה, עם שכר ברוטו בסך של כ-25 אלף שקל ועלות שכר של כ-33 אלף שקל – ואולם מדובר בחצי משרה בלבד שהוא ממלא בכאן. השותף שלו להגשת תכנית הבוקר, אסף ליברמן, משתכר כ-29 אלף שקל (39 אלף שקל עלות שכר). לא ברור אגב האם השכר הזה כולל את הגשת תכנית התחקירים "זמן אמת", המופקת על ידי חיים סלוצקי.

ביחד, עלות השכר של ליברמן וליבסקינד עומדת על 72 אלף שקל – פי כמה וכמה מהשכר שמקבלים התחקירנים, הטכנאים והמפיקים של התכנית, שעובדים שעות רבות יותר מהם. בנוסף אליהם, קרן הראל-הררי, סמנכ"לית משאבי האנוש, משתכרת כ-38 אלף שקל, ואילו סמנכ"ל הכספים רן היילפרן מרוויח 37 אלף שקל.

אבישי עברי, שלא משוייך לחטיבת החדשות אלא לחטיבת הדיגיטל של התאגיד - ומגיש סרטונים קצרים בעמודי הרשתות החברתיות של כאן - מרוויח סכום נאה של 15 אלף שקל ברוטו, עם עלות שכר המגיעה לכ-18,700 שקל. מלך זילברשלג משתכר ברוטו בכ-7,900 שקל עם עלות שכר בגובה של 9,400 שקל.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גאולה אבן-סער/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשני שליש מהנתונים אינם נכונים ומוטים כלפי מעלה"

מ"כאן" נמסר בתגובה: "מקור הפרסומים על המשכורות ב'כאן' איננו ברור ובטח שאיננו מדוייק. יתרה מכך, כשני שליש מהנתונים שפורסמו בכתבה אינם נכונים ומוטים כלפי מעלה בצורה משמעותית".

"ממוצע השכר בתאגיד עומד על כ-14,000 שקל לעומת כ-20,000 שקל בעבר ברשות השידור. מסגרות השכר כולן נקבעו בתיאום עם משרד האוצר, כך שחגיגות השכר שהיו נהוגות בעבר בשידור הציבורי הסתיימו. תקציב 'כאן' נמוך באופן משמעותי מהתקציב שהיה ברשות השידור ורובו מופנה לתוכן ולא לשכר"

"כיום ישנם עובדים בודדים המוגדרים טאלנטים ומפאת הגנה על פרטיות העובדים, על פי חוק, לא נתייחס לגופו של עובד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully