וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עמוד הפייסבוק שימש את לרר למיזמים שלא קשורים בשידורי ערוץ 10"

28.9.2017 / 14:30

גיא לרר מגיב לבקשה לצו המניעה של ערוץ 10 במאבק על עמוד הפייסבוק של "הצינור" וטוען כי הפעיל את העמוד על חשבון זמנו הפנוי: "הדבר היה בידיעת מנהלי ערוץ 10 שלא שילמו תשלום נוסף על הפעילות הקבועה הזו"

גיא לרר. ניר פקין
גיא לרר/ניר פקין

גיא לרר הגיש אמש (רביעי) את תגובתו לבקשה לצו המניעה של ערוץ 10 במאבק על עמוד הפייסבוק של "הצינור". בתגובתו הוא טוען כי הקים בעצמו את הדף והמציא את השם "הצינור" בהיותו כתב חדשות זוטר, ללא קשר לעבודתו ולתפקידו בחדשות 10, עוד לפני עלייתה של התכנית. לרר אף מציין כי מאז הוא משמש כאדמין באופן רצוף של הדף. עוד נטען כי "ההסכם בין חדשות 10 ללרר אינו חל על נושא שכזה, ולכן לפי ההסכם, לפי החוק במדינת ישראל ולפי חוקי פייסבוק רק האדמין (לרר) הוא המחזיק בזכויות הבעלות על הדף".

עוד טוען לרר כי את פינת הצינור ואת דף הפייסבוק הפעיל על חשבון זמנו הפנוי, וכי מנהליו באותה העת דרשו שעבודתו הרגילה ככתב לא תפגע, ולרר לא ישקיע בפינה ובדף משאבים על חשבון זמן העבודה. "הדבר היה בידיעת מנהליו שלא שילמו לו תשלום נוסף על הפעילות הקבועה הזו - פעילות שחרגה מהגדרת התפקיד המקוריות – לאורך שנים", נכתב. בנוסף, נטען בתגובתו כי מנהליו אף ביקשו ממנו במספר הזדמנויות שונות רשות להעלות דברים לדף "שלו". בחלק מהמקרים לרר סירב ובאחרים הסכים.

לרר טוען כי לא רק שניהל את הדף והעלה תכנים בעצמו אלא גם שילם לאנשי תוכן כספים רבים מכיסו הפרטי על תפעול הדף בעוד חדשות 10 לא השקיעה שקל. זאת, בניגוד לכל שאר דפי ערוץ 10 שנוהלו באופן מלא על ידי צוות הניו מדיה מטעם הערוץ ואף הושקעו בהם כספים רבים לקידום ממומן על ידי הערוץ. "עמוד הפייסבוק שימש את לרר למיזמים שלא קשורים בשידורים ששודרו בערוץ 10. למשל - הקמה ותפעול של הפרויקט החברתי "החזית" ואתר "התולעת" שהיה בבעלותו המלאה. גם מימון פעילויות אלו ואחרות לא הגיע מחדשות 10 או מערוץ 10 אלא מכיסו הפרטי של לרר, ולעיתים בשיתוף הציבור: כך לקראת הפגנת הקנאביס הגדולה בכיכר רבין שאורגנה ושודרה דרך הדף – גויסו מהציבור באופן עצמאי למעלה ממאה אלף שקלים, וכך גם במיזמים רבים נוספים שסיפקו תוכן לדף אך לא קיבלו תשלום מערוץ 10", נכתב בתגובה.

לסיכום לרר אומר כי חוזה העבודה שלו לא חל על רשתות חברתיות, גם לאחר שתוקן לאורך השנים. החוזה גם אינו כולל סעיף המעביר את כל תוצרי העובד למעסיקו וגם לא סעיף המעביר למעסיק את הקניין הרוחני אותו יצר לרר. זאת במיוחד, כשהדף והשם נוצרו מחוץ ליחסי העבודה, כך שההסכם בכלל אינו חל עליהם. הוא צירף לתגובתו לתביעה חוות דעת מיוחדת של פרופ' קרין נהון, חוקרת רשתות חברתיות בעלת שם עולמי, שקובעת כי דף הפייסבוק שייך ללרר. לטענתה, עמוד הפייסבוק הוא יישות עצמאית, בעלת תכנים עצמאיים המנותקים ממסך הטלוויזיה ומהתכנית, וכוחו הקידומי של הדף לא מגיע מערוץ 10. את לרר מייצגים עוה"ד יורם ליכטנשטיין, גבריאלה שוורץ וד"ר הלל סומר, והדיון בנושא יתקיים ביום שני הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully