וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבט הלבן מעדיף את גל"צ; הליכודניקים איבדו אמון ברדיו הממלכתי

3.10.2017 / 12:15

סקר ראשון מסוגו שיפרסם "מקור ראשון" בסופ"ש מעלה ממצאים מעניינים הנוגעים להרגלי האזנה לפי השיוך הפוליטי. ומי בכל זאת יוצא דופן? מצביעי הבית היהודי אשר מוכיחים כי שילוב חובשי כיפות במיינסטרים משתלם. ומה באשר ל-88FM המושמצת? וואלה ברנז'ה עם הנתונים

רדיו. ShutterStock
רדיו/ShutterStock
ככלל, אומרים ב"מקור ראשון", נדמה שהליכודיניקים איבדו אמון בתחנות הממלכתיות ורק 15% מהם מאזינים לרשת ב'

סקר TGI אשר התפרסם לפני מספר חודשים הראה סטגנציה עם עלייה קלה בהאזנה לשידורי תחנות הרדיו, כאשר התחנות הציבוריות גלי צה"ל וכאן (קול ישראל לשעבר) ממשיכות לשמור על דומיננטיות בציבוריות הישראלית. עם זאת, מה שלא מופיע בסקר - אשר בודק חשיפה כללית למותג, ועשוי לעורר לא מעט סימני שאלה החורגים מעבר לתחום התקשורת - הם המספרים שלא מופיעים בטבלאות: פילוח האזנה לפי השיוך הפוליטי. מסקר ראשון מסוגו שערך "מקור ראשון" ושאר יפורסם במוסף מוצש הקרוב של העיתון, עולה כי ברוב המגזרים קיים מתאם מובהק בין המפלגה אליה הצביעו אנשים לבין הבחירות הרדיופוניות שלהם.

וואלה ברנז'ה קיבלה הצצה ראשונה לתוצאות הסקר המלא, ממנו עולה כי רוב אנשי המחנה הציוני, יש עתיד ומרצ - שבהכללה גסה נכנסים לבורגנות הישראלית - מעדיפים להאזין לגל"צ, שעל כוכבי האקטואליה שלה נמנים רזי ברקאי, יעל דיין ועד לאחרונה גם ניב רסקין שבינתיים הספיק להיות מוחלף, באופן זמני בינתיים, בישי שנרב המתנחל. הליכודניקים לעומת זאת, פזורים לאורך ורוחב שאר הסקאלה הרדיופונית במספרים גדולים יותר מכל פלח אוכלוסייה אחר בסקר.

פילוח נתוני ההאזנה לפי מצביעי המפלגות מגלה נתון מעניין: גלי צה"ל מובילה באופן מובהק בקרב מצביעי השמאל-מרכז והיא התחנה המועדפת על 45% מבין מצביעי המחנה הציוני, 39% ממצביעי מרצ ו-37% ממצביעי יש עתיד. בעבר השני של המתרס הפוליטי, אחוזי ההאזנה לתחנה הצבאית נמוכים הרבה יותר, עם 29% ממצביעי הבית היהודי, ו-17% בלבד ממצביעי הליכוד. ככלל, אומרים ב"מקור ראשון", נדמה שהליכודניקים איבדו אמון בתחנות הממלכתיות ורק 15% מהם מאזינים לרשת ב'.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההצלחה של ליבסקינד וסגל

ביקורת רבה הוטחה על הקשר בין רבים בעלי תחנות הרדיו האזוריות למרכז הליכוד. הקשר הזה מקבל ביטוי הולם

ביקורת רבה הוטחה על הקשר בין רבים בעלי תחנות הרדיו האזוריות למרכז הליכוד. הקשר הזה מקבל ביטוי הולם גם בהרגלי ההאזנה: בראש טבלת ההאזנות של מצביעי מחל עומדות התחנות האזוריות שזוכות לנתח מכובד של 26% האזנה. כשבוחנים את נתוני ההאזנה של תחנות נישתיות, הנתונים לא מפתיעים: תחנת רדיו המתנחלים גלי ישראל, שבפילוח הכללי זכתה ל-2% מכלל המאזינים, תופסת 7% מהמאזינים שבחרו בבית היהודי. רדיו פריוויה הרוסי מבליח אצל מצביעי ישראל ביתנו ורדיו קול חי זוכה ל-16% האזנה מקרב יהדות התורה.

ב"מקור ראשון" אומרים כי אחוזי ההאזנה הגבוהים להפתיע של מצביעי "הבית היהודי" לתחנות הממלכתיות בישראל הם "המחשה לחשיבות ההיסטורית - לא פחות - של שילוב מגישים חובשי כיפה בתחנות הללו, כדוגמת אראל סגל וקלמן ליבסקינד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

88? הפער בין הטויטר למציאות

בתחום התרבות והמוסיקה, מנתוני הסקר נראה שעם ישראל עדיין לא מוכן לוותר על תרבות הפלייליסטים שלו. התחנה היחידה שמגיעה לקרסוליה של גלגלצ מבחינת אחוזי ההאזנה היא eco99fm אבל הסגנון המוזיקלי בה לא שונה מהותית מזה של התחנה הצבאית ביפו. עם זאת, כדאי לזכור שבתחום הזה הרוב הדומם משקיע יותר ומפליג למרחבים אינטרנטיים ויוטיוביים.

הסיפור של מאזיני 88 מרתק: אחוזי ההאזנה המזעריים לתחנה ממחישים עד כמה המציאות לא באמת מתכתבת עם מה שנמצא בכותרת אתרי הברנז'ה ובטויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully