וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן כספית יתנצל בפני שרה נתניהו; "מעריב" ישלם לרעיית רה"מ 50 אלף שקל

19.10.2017 / 8:26

(עדכון) ההתנצלות - במסגרת הסכם פשרה שהגיעו הצדדים בתביעה שהגישה נתניהו נגד עיתונאי מעריב בשל כתבה בה טען כי היא האחראית לפיטורי החצרן ממעון רה"מ. במסגרת המשפט הודה נתן אשל כי ניסה להביא לפיטוריו של כספית מהחינוכית

בן כספית. ראובן קסטרו
בן כספית/ראובן קסטרו

(עדכון: 17:40)

בן כספית יתנצל בפני רעיית רה"מ שרה נתניהו, והעיתון "מעריב" ישלם לה 50 אלף שקל עבור הוצאות משפט – כך לפי הסכם גישור שהוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום בירושלים.

נתניהו תבעה את העיתונאי ואת "מעריב" והעורך הראשי לשעבר יואב צור לאחר שבשנת 2010 כספית פירסם כתבה שבה נטען כי עם כניסת משפחת נתניהו למעון רה"מ, הודח מתפקידו החצרן, שהיה אחראי על עבודת הגננות בבית. בתביעה שהוגשה בסך מיליון שקל טענה נתניהו כי "החצרן שעבד בבית ראש הממשלה מעולם לא פוטר על-ידי, או בכלל, והוא ממשיך לעבוד בעבודתו כחצרן, כפי שעבד מימים ימימה". כספית טען מנגד כי החצרן פוטר וכי התביעה נועדה לפגוע בתקשורת כולה.

כספית יפרסם בעיתון התנצלות לפי הנוסח הבא: "בדיעבד התברר לי כי גב' נתניהו לא נתנה כל הוראה בעניין החצרן. אני מצר על עגמת הנפש שנגרמה לגב' נתניהו".

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס יום העצמאות. 21 במאי 2017. AP
רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו בטקס יום העצמאות. 21 במאי 2017/AP

במסגרת התביעה אף התברר כי נתן אשל ניסה לגרום לפיטוריו של כספית מהטלוויזיה החינוכית. כזכור, כספית כבר טען בעבר כי ראש הסגל לשעבר בלשכת רה"מ נתניהו "ניסה לסגור את החינוכית כדי שיפטרו אותי", ואף הצהיר על כך מספר פעמים בטוריו ב"מעריב". עיקר עדותו של אשל נגעה למעורבותו בנושא החצרן. ואולם, במסגרת מתן עדותו אשל נשאל על ידי עו"ד עמית דולב, בא-כוחו של כספית, "האם נכון שאתה בעבר ניסית לגרום לפיטוריו של בן כספית מהטלוויזיה החינוכית?".

בתגובה, עו"ד מיכאל ראבילו, בא כוחה של נתניהו, אמר: "מה הרלבנטיות אם אשל ביקש שלא יתנו לכספית תפקיד או לא לשאלה הנדונה בתיק זה". דולב השיב כי "מדובר בעניין של אמינות. ברגע שאני מראה שלעד יש היסטוריה שלילית ביחסים שלו עם הנתבע יש לדבר השלכה על העניינים שנמסרים בתצהיר שלו". לסיכום, השופטת מיכל שרביט הורתה לאשל להשיב על השאלה - והוא אמר "כן".

אשל נחשב לאחד מהאנשים הקרובים ביותר למשפחת נתניהו. ב-2012 פורסם חשד לפיו אשל הטריד מינית את ר', עובדת הלשכה, ובין היתר צילם אותה מתחת לחצאית ועיין בדואר האלקטרוני ובהודעות טקסט שלה. אשל חתם על עסקת טיעון שבה הודה בהתנהגות לא הולמת, התפטר והתחייב לא לעבוד יותר בשירות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully