וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי צריך את כל החדשות האלו: זינוק של מעל 50% בהיקף תכניות האקטואליה

26.10.2017 / 10:21

אם לפני כשנה וחצי הרשות השנייה טענה כי היקף משדרי האקטואליה בישראל רחב מדי – מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי אחרי ה-1 בנובמבר, היקף המהדורות בערוצים המסחריים יקפוץ מכ-90 שעות לכ-142 שעות בשבוע. הסיבה המרכזית: מדובר בתכניות זולות להפקה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדשות הערב ממשיכות כרגיל. יונית לוי ותמר איש שלום/מערכת וואלה!, צילום מסך
חלק גדול מהתכניות בערוצים 12 ו-13 בפרה-פריים יהיו של חדשות 2 – כך שמדובר באותן התכניות המשודרות בשני ערוצים במקביל – אך סביר להניח שגם לאחר תקופת ה-3 שנים, הרצועה תורכב מתכניות אקטואליה

לפני כשנה וחצי ניהל ערוץ 10 מאבק ברשות השנייה, שהתנגדה להארכת המהדורה המרכזית בכ-20 דקות. בזמנו טענה הרשות כי החלטת המועצה שלא לאפשר את הארכת המהדורה המרכזית נעשתה משיקולים מקצועיים, בהם היקף משדרי החדשות והאקטואליה, הנחשב לרחב מהמקובל בערוצים מסחריים במדינות רבות. אגב, בסופו של דבר, בג"ץ לא אישר לחדשות 10 להאריך את המהדורה – ואולם בחברה הצליחו להתגבר על הקושי הרגולטורי ולהאריך אותה באמצעות הוספת חלק מגזיני ב-21:00 בערב. לאחר כל הסאגה, הערוץ החזיר מיוזמתו את המהדורה לאורך סביר של שעה.

אם כבר אז ברשות חשבו כי היקף משדרי האקטואליה בישראל רחב, למרות שיכולתה לעשות משהו בנידון קטנה משמעותית - מעניין יהיה לראות מה תהיה עמדתה בנושא לאחר ה-1 בנובמבר, כאשר היקף שעות משדרי החדשות והאקטואליה בערוצים המסחריים יקפוץ בלמעלה מ-50%, מכ-90 שעות בשבוע לכ-142 שעות בשבוע. הסיבה המרכזית לכך היא כמובן התווספות ערוץ מסחרי בהליך הפיצול, אשר מוביל באופן טבעי להגדלה משמעותית בהיקף שעות שידור תכניות האקטואליה, ואולם הסיבה המרכזית לריבוי היא גם הבחירה של ראשי הערוצים בפתרון הזול ביותר להפקה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בבוקר חדשות. ניב רסקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגלל פינס - רשת עוקפת את קשת בהיקף השעות

במידה ולא התרחש באותו היום אירוע חדשותי מיוחד המצריך מבזק – פיגוע, מבצע צבאי, משפט מתוקשר וכו' – הערוצים יחלו לשדר ברצף החל מהשעה 16:30 ועד ל-21:00 בערב תכניות אקטואליה ומהדורות חדשות

חלק גדול מהתכניות בערוצים 12 ו-13 ברצועת הפרה-פריים יהיו כמובן של חברת חדשות 2 – כך שבעצם מדובר באותן התכניות המשודרות בשני ערוצים שונים במקביל – ועדיין ההנחה הרווחת היא שגם לאחר תקופת שלוש השנים (שבהן אחת מהזכייניות תרכוש את חדשות 2 והשנייה תיאלץ להקים חברת חדשות משלה) רצועת הפרה-פריים תורכב מתכניות אקטואליה שונות. למעשה, במידה ולא התרחש באותו היום אירוע חדשותי מיוחד המצריך מבזק – פיגוע, מבצע צבאי, משפט מתוקשר וכו' – הערוצים יחלו לשדר ברצף החל מהשעה 16:30 ועד ל-21:00 בערב תכניות אקטואליה ומהדורות חדשות.

במבחן ההשוואה בין הזכייניות, רשת אגב משדרת מעט יותר אקטואליה לעומת קשת בשעות הפרה-פריים - בערוץ 12 ישודר "ערב טוב עם גיא פינס" (ו"תכנית חיסכון") כשממול "לפני החדשות" בערוץ 13. בנוסף לכך, ניתן למנות את התכניות "מהדורה ראשונה", "6 עם" והמהדורה המרכזית – שישודרו במקביל בערוצים 12 ו-13. "האקטואליות" (13) ו"אנשים" (12). בערוץ עשר – "4 וחצי", "5 עם רפי רשף", "לונדון וקירשנבאום" ו"הכל כלול בשבע". בסה"כ היקף שעות האקטואליה בפרה-פריים עלה מ-43.5 ל-67.5 שעות .

בלייט פריים, רשת תשדר את "תכנית הלילה" באורך של כ-3/4 שעה, שהיא גלגול של חדשות הלילה של חדשות 2 ששודרה בעבר גם בקשת עד לפני מספר חודשים, וערוץ 12 ישדר את "חי בלילה". מולם ערוץ עשר, שיעבור לאפיק 14, משדר את "היום שהיה". היקף שעות האקטואליה בלייט-פריים עלה מ-7.5 ל-11.25 שעות בשבוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כנס אילת 2013, פאנל טייקונים בתקשורת. ברני ארדוב
וגם מוקדם יותר בבוקר. סמי פרץ/ברני ארדוב

רצועות הבוקר התארכו; הסופ"ש נשאר זהה

לכל אלו מתווספת כמובן גם רצועות הבוקר ששינו הן בקשת והן ברשת פורמט והפכו ל"חדשותיות", ואף התארכו מעט: עד כה הרצועה הייתה מורכבת מתכנית אחת שהחלה בין 6 ועשרים ל-6 וחצי ושודרה עד 9 בבוקר, כעת התכנית מתחילה בין 6 ל-6 ורבע. קשת וערוץ 10 אף פיצלו את תכנית הבוקר המשודרת בכל ערוץ לשתי תכניות נפרדות – התכנית של מירב מילר ומירב בטיטו בקשת ו"עובר ושב" בערוץ 10 בהגשת סמי פרץ וסיוון קלינגבייל. בסה"כ המספר עלה מכ-31 שעות לכ-51.5 בשבוע.

בגזרת סופ"ש אגב התכניות נותרו זהות לחלוטין: ביום שישי - "אולפן שישי" של חדשות 2, "שישי עם אילה חסון" של חדשות 10 (כאשר יש להוסיף את התכנית המקדימה לכל מהדורה). ביום שבת: "פגוש את העיתונות" ו"חדשות סופ"ש" של חדשות 2, "המטה המרכזי" ו"המגזין" של חדשות 10. בסה"כ המספר עמד על כ-4 שעות לכל ערוץ, כאשר עם פיצול הערוץ לשניים – המספר יעלה ל-12 שעות בסופ"ש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully