וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאחורי המספרים של הפיצול: המרוויחים והמפסידים

כאשר בוחנים את נתוני הרייטינג, אפשר לנחש שרשת וקשת היו חותמות על דבר אחד – להמשיך עם סך צפייה בתכניות הפריים של כ-37%. ואולם, החלום הזה ככל הנראה לא עומד להתגשם. אם מחפשים מישהו שבכל זאת יכול להתנחם - הרי זה ערוץ עשר וחדשות 2. פרשנות

עריכת וידאו:ניר חן
עד היום המותג החזק ביותר של ערוץ 2 היה ערוץ 2 – וכעת מתחילה התחרות האמיתית, ונוכל לראות מה באמת הצופים אוהבים

כאשר בוחנים את נתוני הרייטינג מליל אמש, אפשר לנחש שרשת וקשת היו חותמות על דבר אחד – להמשיך עם סך צפייה בתכניות הפריים של כ-37% במה שפעם היה ערוץ 2. הערוץ, שבשנים האחרונות סבל מירידה מתמשכת ברייטינג – שאף הגיע לאחרונה לכ-25% בהשקות של תכניות מובילות – הצליח בעצם לשחזר אמש את ימי התהילה שלו, אך רק כאשר בוחנים את שתי הזכייניות ביחד. ואולם, כצפוי, פיצול ערוץ 2 והחלוקה החדשה באפיקים הובילו לירידה ברוב התכניות - ועדיין יש מי שנחתך יותר ומי שנחתך פחות, וגם מי שכמעט ולא נפגע מהפיצול באופן מפתיע.

עד היום המותג החזק ביותר של ערוץ 2 היה, ובכן, ערוץ 2 – כאשר כעת מתחילה התחרות האמיתית, ונוכל סופסוף לראות מה באמת הצופים אוהבים ובמה צפו עד עכשיו כברירת מחדל בזכות אפיק 22 היוקרתי. אז "ארץ נהדרת" ניצחה אמש בפוטו פיניש את "המירוץ למיליון". מה זה אומר לגבי ההמשך? כלום. ניאלץ להמתין לפחות לסיומו של שבוע שידורים מלא - שבו ניתן יהיה לראות איזה מותג מנצח, כאשר סביר להניח שגם תכניות הפריים של רשת יובילו מדי פעם על אלה של קשת.

לא מפתיע ש"ארץ נהדרת", הנחשבת למותג חזק ולאחת מהתכניות הוותיקות על המסך, ניצחה את הריאליטי אתמול. אמש, כנהוג בימי צפייה חשובים במיוחד לזכייניות, כולן הורידו את מספרי הברייקים והחסויות כדי להעלות את רמת הרייטינג. לכן, בעצם, ערוצים 12 ו-13 לא יכולים לתרגם את הרייטינג הגבוה יחסית מהפריים-טיים להכנסות.

יוסי ורשבסקי. ראובן קסטרו
המנצח הגדול? ורשבסקי/ראובן קסטרו

המבחן האמיתי: אהרוני וגידי מול ה"אקס פקטור" ו"חתונה ממבט ראשון"

קשת כנראה הייתה צריכה להציב תכנית חזקה יותר לאחר "ארץ נהדרת", ולא להסתפק בשידור חוזר של ההופעה של אדיר מילר – שלא היוותה ליד חזק מספיק לתכניות שנעלו את השידורים

"המקור" של ערוץ 10 אמנם נחתכה משמעותית אמש, אך גם טרם הפיצול היא הציגה נתונים נמוכים לעתים, ובראייה בין-ערוצית - לא הוגן להשוות רייטינג של תכנית תחקירים לתכניות בידור. בנוסף, בערוץ עשר בעל התקציבים הנמוכים בחרו להציב אלטרנטיבה תכנית ברורה למגה-ההשקעות ממול – ואולם לא ברור שדווקא תחקיר על הקרן החדשה הוא זה שהיה צריך להוביל את ערב הצפייה בו. כך או אחרת, המבחן האמיתי של הפריים-טיים של ערוץ עשר יתרחש הערב (חמישי), כאשר "אהרוני וגידי" תשודר מול ה"אקס פקטור" של רשת ו"חתונה ממבט ראשון" של קשת.

ברצועת הלייט-פריים מסתמנת בינתיים בעיה לקשת, שכנראה הייתה צריכה להציב תכנית חזקה יותר לאחר "ארץ נהדרת" (שהייתה קצרה משמעותית לעומת "המירוץ למיליון" ממול) ולא להסתפק בשידור חוזר של ההופעה של אדיר מילר – שלא היוותה ליד חזק מספיק לתכניות שנעלו את השידורים. כך למשל, התכנית של גורי אלפי נחתכה מכ-15% לפני הפיצול ל-5.7% בלבד לאחר הפיצול – מספרים המזכירים את תכניות הלייט פריים של ערוץ עשר לפני הפיצול. "חי בלילה" איבדה חצי מהצופים שהיו לה לפני הפיצול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גיא לרר. רפי דלויה
מותג חזק. גיא לרר/רפי דלויה

רצועת הלייט-פריים - ברשת יכולים להיות מרוצים; קשת בבעיה?

"הצנרת" עם גיא לרר בערוץ רשת13 הוכיחה אמש שאכן מדובר במותג חזק והביסה את גורי אלפי בערוץ 12, וכמובן שאת "הצינור" עם טל ברמן בערוץ עשר - שדווקא לא איבדה אחוז משמעותי מנתוני הצפייה

ברשת דווקא יכולים להיות מרוצים מהרצועה המאוחרת, שכן "הצנרת" עם גיא לרר הוכיחה אמש שאכן מדובר במותג חזק והביסה את גורי אלפי בערוץ 12, וכמובן שאת "הצינור" (התכנית המקורית של לרר) עם טל ברמן בערוץ עשר. ואולם, "הצינור" באפיק 14 דווקא לא איבדה אחוז משמעותי מנתוני הצפייה: 5.2% ו-3.8% בימים לפני הפיצול – ואמש התכנית רשמה 3.4%, כך שמדובר בנתון שהתכנית הניבה גם בימים חלשים לפני הפיצול.

"הרדאר" רשמה ירידה קלה, מ-4.6% ל-3.1% לאחר הפיצול – נתון שתכנית הבידור הניבה גם לפני הפיצול, כך שגם היא שרדה את המפץ בינתיים. מהדורת "היום שהיה" נחתכה מ-4.2% ל-2.8%, אז יכול להיות שפה טמונה הבעיה של ערוץ עשר ברצועת הלייט נייט שלו.

בהכללה גסה, ניתן לומר שרצועת הלייט-נייט של ערוצים 12 ו-13 הניבו ביום השידורים הראשון נתונים המזכירים את תכניות הלייט נייט של ערוץ עשר לפני הפיצול; ערוץ עשר החדש הניב ביום השידורים הראשון ברצועה הזו נתונים הגבוהים מעט מזה של תאגיד השידור (בלייט נייט, לפני הפיצול) – ואילו בכאן מסתפקים לאחר המפץ הגדול בנתונים של רשות השידור ז"ל.

התכנית "לפני החדשות" בהגשת לוסי אהריש ואודי סגל. צילום מיכה לובטון,
תצליח להוות עוגן כמו המתחרות? "לפני החדשות"/צילום מיכה לובטון

וייס וסודרי יכולים לחייך, נתניהו קצת פחות

שכשבוחנים את העובדה שהמהדורה בערוץ 12 מובילה בפער משמעותי על אותה המהדורה בערוץ 13, ולכך מוסיפים את הנתון הצמוד שנרשם בין הערוצים לאחר מכן – ניתן להסיק שהבעיה טמונה במשבצת שלפני

ומה באשר לגזרה החשובה מכולם, לפחות עבור חלק מהעוסקים המלאכה – וגם עבור איש אחד מסוים, שקוראים לו ראש הממשלה? בחברת "החדשות", כצפוי, אבי וייס וגיא סודרי יכולים לחייך הבוקר – וכנראה גם למשך השלוש השנים הבאות, שכן המהדורה של מי שפעם הייתה חדשות 2, וכיום משודרת במקביל בערוצים 12 ו-13, הולכת ככל הנראה להוביל את טבלת הצפייה כמעט בכל יום, עם סך צפייה אמש של כ-24%. נתניהו, שככל הנראה פחות מחייך בעקבות הנתון הוא גם זה שהיה מעוניין בפיצול מלכתחילה – לכן הפעם הוא יכול להאשים רק את עצמו.

גם בבית הוורד יכולים לשמוח הבוקר, כאשר ערוץ עשר, המזוהה בעיקר עם חברת החדשות שלו, נהנה מעלייה נאה ברייטינג של המהדורה המרכזית וגם משיק על הדרך מהדורה מקדימה המהווה ליד מוצלח. דווקא בתאגיד יצטרכו לעשות חישוב מסלול מחדש ולהבין איך לאחר השינוי הגדול הם מצליחים לשחזר את הימים שבהם המהדורה של כאן נתנה פייט צמוד לחדשות עשר. כמובן שכשבוחנים את העובדה שהמהדורה בערוץ 12 מובילה בפער משמעותי על אותה המהדורה בערוץ 13 – ולכך מוסיפים את הנתון הצמוד שנרשם בין הערוצים לאחר המהדורה – ניתן להסיק שהבעיה טמונה במשבצת שלפני.

אבי וייס. אביב חופי
יכול להמשיך לחייך. וייס/אביב חופי

תכניות הפרה-פריים של חדשות 2 לשעבר התחזקו

גיא פינס בקשת ו"הכל כלול בשבע" בערוץ עשר הצליחו, לפחות אתמול, לספק את הסחורה ולהציג נתונים גבוהים כמו בימים שלפני הפיצול

כאשר מסתכלים על תכניות כמו "ערב טוב עם גיא פינס" של קשת בערוץ 12, או "הכל כלול בשבע" של ערוץ עשר באפיק 14 – שתיהן הצליחו, לפחות אתמול, לספק את הסחורה ולהציג נתונים גבוהים כמו בימים שלפני הפיצול. פינס עלה בימים האחרונים שלפני הפיצול לשיאי צפייה חדשים – של מעל 13% - כך שאמנם טכנית הוא ירד לכ-10% אתמול, אך עדיין מצליח להשיג נתון גבוה ממה שתכנית הבידור הניבה בחלק מהימים בקשת לפני הפיצול. גם כשבוחנים את המהדורה הכלכלית של ערוץ 10, בהגשת סיוון כהן, לא רק שהתכנית לא נפגעה אלא אף עלתה מעט לעומת הנתון של יום שלישי טרם הפיצול.

פינס וכהן משודרים ראש בראש, כשמולם "לפני החדשות" של רשת שהושקה מספר ימים בלבד לפני הפיצול – כך שבניגוד למתחרות הוותיקות שלה, היא מגיעה מלכתחילה כאנדרדוג. המהדורה, בהובלת אודי סגל ולוסי אהריש, נחתכה בכחצי לעומת השבוע שעבר - ועדיין התכנית החדשה של רשת מצליחה להניב כ-5% צפייה נאים, ואולי עוד תפתיע לטובה בהמשך. ואולם, אין ספק שזוהי אחת מהנקודות הבעייתיות, לפחות כאשר בוחנים את יום הצפייה הראשון, של רשת.

תכניות הפרה-פריים ירדו, כמובן, אצל כל הערוצים כתוצאה מהפיצול – אך כאשר בוחנים את התכניות של חברת החדשות המשודרים בערוצים 12 ו-13 – הן דווקא התחזקו בסך הכל: כך למשל, "מהדורה ראשונה" השיגה ביום שלפני הפיצול 5.3% ואילו אתמול המהדורה רשמה בשני הערוצים 6.9%. "שש עם" הניבה 9.7% לפני הפיצול ואתמול השיגה 12.9% - בשני המקרים ערוץ 12 הוביל על ערוץ 13, אך לא ברור האם המובילות של קשת תימשך גם בימים הבאים, או שמא מדובר בניצחון טכני בלבד מכיוון שהיא זו שזכתה לסגור את ערוץ 2 ובכך היה לה יתרון במעבר האפיקים על פני רשת. אגב, בתכניות הפרה-פריים שאינן שייכות לחברת החדשות – גם "אנשים" (ערוץ 12) מובילה פי 2 על פני "האקטואליות" (ערוץ 13).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ייאלץ לרכך את הפורמט? ניב רסקין/מערכת וואלה!, צילום מסך

גזרת תכניות הבוקר: לרסקין יש בעיה

המהדורה החדשותית של ניב רסקין בקשת – עליה הזכיינית שפכה כסף רב - מסתמנת כבעייתית. מעניין לראות האם בקשת יחליטו שהכיוון של "הארד ניוז" על הבוקר לא מתרומם ויחליטו לרכך את המהדורה

לסיכום, למרות שהמקור נחתכה בכחצי, ערוץ עשר הוא בהחלט אחד המרוויחים הגדולים של המהלך הזה, מאחר ששמר על כוחו ברצועות מסויימות ובאחרות הוא נחלש באופן לא משמעותי - ובחדשות הוא אף התחזק. כשלוקחים בחשבון את כל אלו אל מול העובדה שהערוץ כמעט ולא השקיע תקציבים בקמפיין ושיווק המעבר או במכרז על מספרי האפיקים (בניגוד לקשת ורשת שהוציאו מיליוני שקלים) ניכר כי המודל שהציב ורשבסקי לערוץ "רזה" – לפחות בערב הראשון – השתלם. כך לדוגמא "הכל כלול בשבע" כאמור כמעט ולא נחתכה ורצועת הלייט נייט נחלשה מעט, כך גם הפרה-פריים: רפי רשף נחלש מ-5.9% ל-4.5%, "לונדון וקירשנבאום" בקושי ירדה.

גזרת תכניות הבוקר כמעט ולא סובלת משינויים דרמטיים: רשת13, שהשיקה לפני הפיצול מהדורה דומה ל"טודיי שואו" של NBC, מובילה ברצועה, כאשר היא כמעט ולא נפגעה ברייטינג אתמול וממשיכה לשמור על נתון גבוה יחסית. דווקא המהדורה החדשותית של ניב רסקין בקשת – עליה הזכיינית שפכה כסף רב בגיוס טאלנטים - מסתמנת כבעייתית. מעניין לראות האם בקשת יחליטו לבסוף שהכיוון של "הארד ניוז" על הבוקר לא מתרומם ויחליטו לרכך את המהדורה. ערוץ 10 יכול לשמוח גם בגזרה הזו, שכן שתי התכניות שלו "עובר ושב" ו"אורלי וגיא" שמרו פחות או יותר על כוחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully