וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: עורך המגזין ההומואי הפופולארי פוטר בגלל ציוצי עבר

וואלה ברנז'ה

16.11.2017 / 16:34

ג'וש ריברס, עורך "גיי טיימס" הבריטי, פוטר מתפקידו חודש אחד בלבד לאחר מינויו, זאת לאחר שאתר באזפיד פרסם ציוצים שפורסמו בחשבון הטוויטר שלו לפני מספר שנים ובהם נהג ללעוג באופן קבוע לנשים, אסייאתים, יהודים, נכים ועוד

שער מגזין גיי טיימס. gaytimes.co.uk, צילום מסך
שער מגזין גיי טיימס/צילום מסך, gaytimes.co.uk

עורך מגזין הגברים הבריטי "גיי טיימס" פוטר מתפקידו חודש אחד בלבד לאחר מינויו, זאת לאחר שאתר באזפיד פרסם ציוצים שפורסמו בחשבון הטוויטר שלו לפני מספר שנים ובהם התגלה כמבזה מיעוטים סדרתי. העורך, ג'וש ריברס, נהג ללעוג באופן קבוע לנשים, אסייאתים, יהודים, הומלסים, נכים, אנשים בעלי משקל עודף ואחרים. מגזין "גיי טיימס", הפונה לאוכלוסיית ההומואים, הוא הוותיק בתחומו בבריטניה ויוצא לאור מאז שנות השמונים.

ריברס פרסם את הציוצים הבעייתיים בין בשנים 2010 ו-2015. באחד מהם כתב, למשל, "אני תוהה האם ליהקו את הבחור הזה לתפקיד 'היהודי' בגלל אף הצופר הצפצפה הענק באופן מגוחך הזה. זה חייב להיות תותב, חייב". באחד אחר כתב "ההומואים הקריפיים ביותר הם גברים אסיאתים נמוכים עם ציפורניים ארוכות. עובדה" ובאחר "אז גברים מצריים חוגגים באמצעות אונס של נשים? מגניב, מדליית חופש לאנסים מסריחים, שמנים, שעירים מזוינים. יש!".

ג'וש ריברס. צילום מסך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
ג'וש ריברס/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך פייסבוק

מעיון בסדרת הציוצים שלו נראה כי ריברס כיוון את חיציו כלפי כל מי שמשתייך לקבוצת מיעוט - ועשה זאת בניסיון להצחיק ובמטרה לפגוע. על נשים, כתב כי אלה "הבכייניות" צריכות "להחליף טמפון" ולזוז הצידה מדרכו, בציוץ אחר לעג לאישה שפגש ברכבת התחתית ולילד הנכה שלה.

"אחרי בחינה של העובדות סביב ציוצי-עבר מאת ג'וש ריברס, העורך החדש של מגזין גיי טיימס, אנו מודיעים כי העסקתו הופסקה באופן מיידי", הודיעה הנהלת המגזין. "אנחנו מתנצלים מעומק הלב על הפגיעה שנגרמה, במיוחד לאלה המשתייכים לקהילה הרחבה שלנו ואשר כלפיהם כוונו האמירות הבלתי ראויות והבלתי מתקבלות על הדעת הללו. גיי טיימס לא תסבול השקפות מעין אלה".

לאחר שציוציו הפוגעניים קיבלו תהודה תקשורתית הם נמחקו מטוויטר באופן מיידי, וריברס עצמו פרסם אתמול התנצלות. הוא הסביר כי בתקופה בה פרסם את הדברים הוא סבל ממה שכינה "בעיות אשר מנעו ממני לתת לאנשים יחס של כבוד ואהדה, אותו אני מעריך מאוד כיום", וכי מאז הוא עבר שינוי אישי וכי הציוצים "אינם משקפים את האדם שאני היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully