וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איכות השלטון לרשות השנייה: לא לחזרתו של אייל גולן למסך

וואלה ברנז'ה

20.11.2017 / 11:07

התנועה לאיכות השלטון פנתה לשר התקשורת ולרשות השנייה בקריאה להתכנס ולדון בסוגיית חזרתו של אייל גולן לפריים טיים של קשת למרות הרשעתו; "הרשות חוטאת לתפקידה ומפרה את חובתה לקדם את האינטרס הציבורי"

אייל גולן. יומולדת רונן כוחלי, אביב חופי
אייל גולן/אביב חופי, יומולדת רונן כוחלי

התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (שני) לשר התקשורת ולרשות השנייה בקריאה להתכנס ולדון בסוגיית חזרתו של אייל גולן לפריים טיים. כזכור, בימים האחרונים התפרסם כי במהלך שנת 2018 צפויה לעלות באפיק 12 של הזכיינית קשת תכנית ריאליטי של כישרונות מוזיקליים אשר במרכזה יופיעו הזמרים אביב גפן ואייל גולן.

בתנועה מזכירים כי בשנת 2014, הורשע אייל גולן וחברת ההפקות שבבעלותו, בהתאם להודאותיו, בעבירות מס שונות ומגוונות כגון ניהול פנקסי חשבונות כוזבים במטרה להתחמק ממס ושימוש במרמה עורמה ותחבולה במטרה להתחמק ממס. על פי הודאתו, העלים גולן כ-1.3 מיליון שקלים מתשלומי מס תוך השמטת הכנסות ממס הכנסה, הגדלות כוזבות של ההוצאות ורכישת חשבוניות פיקטיביות.

עוד באוקטובר 2013, פנתה התנועה לראשונה אל גורמים שונים ברשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ובמשרד התקשורת במכתבים אשר מעלים על סדר היום את התופעה לפיה משתתפי תוכניות טלוויזיה, בעיקר בתוכניות מציאות, מופיעים בקדמת הבמה, וזאת חרף היותם חשודים, נאשמים או מורשעים בעבירות פליליות שונות. בתנועה אומרים כי "הנזק הציבורי מתחזק עוד יותר כאשר המשתתפים הינם בחזקת 'שופטים' או 'מנטורים', שתכניתם משודרת בשעת צפיית השיא בערוצי הזכייניות זוכה למדרוג גבוה ביותר".

על פי התנועה, תכליות הרשות השנייה הקבועות בחוק טומנות בחובן חובות שחלות הן על הרשות השנייה והן על בעלי הזיכיון, יחד עם סמכות רחבה של הרשות השנייה להורות לזכייניות כיצד לפעול, לקבוע כללים ולפרסם הנחיות המחייבות את הזכייניות. לדברי התנועה, "במקום בו הרשות נמנעת מלהפעיל סמכויותיה כדי לקדם את תכליות החוק, בנסיבות שאנו עדים להן כיום, הרשות חוטאת לתפקידה ומפרה את חובתה לקדם את האינטרס הציבורי".

מליאם הפקות נמסר: "אייל גולן שילם את חובו לחברה, זאת למרות שהשופט קבע כי הוא לא היה מעורב בעניין אלא נשא רק באחריות מיניסטריאלית".

טרם התקבלה תגובת הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully