וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בדמוקרטיה לא מאיימים על עיתונאים שעושים את עבודתם במאסר"

וואלה ברנז'ה

20.11.2017 / 12:16

הצעת "חוק ההמלצות" של ח"כ דוד אמסלם המבקשת להטיל עונש של שנת מאסר על כל עיתונאי שפרסם מסקנות חקירה של המשטרה או כל מידע על חקירה כזאת, מעוררת ביקורת חריפה. ארגון העיתונאים: "דיווח על חקירה פלילית יהפוך בעצמו לעבירה פלילית"

דוד אמסלם במהלך ועדת הפנים בכנסת בעניינו של ליאור חורב 8 בנובמבר 2017. רוני כנפו, מערכת וואלה! NEWS
דוד אמסלם במהלך ועדת הפנים בכנסת בעניינו של ליאור חורב 8 בנובמבר 2017/מערכת וואלה! NEWS, רוני כנפו

הצעת "חוק ההמלצות" של ח"כ דוד אמסלם המבקשת להטיל עונש של שנת מאסר על כל עיתונאי שפרסם מסקנות חקירה של המשטרה או כל מידע על חקירה כזאת, מעורר ביקורת חריפה. כזכור, לפי הצעת החוק, על המשטרה ייאסר לפרסם את המלצותיה בתום חקירותיה, כאשר רק אחרי החלטת היועמ"ש תפורסם האחרונה.

בארגון העיתונאים אומרים הבוקר (שני) כי מדובר בפגיעה חמורה בחופש העיתונות ובדמוקרטיה וכי למעשה דיווח על חקירה פלילית יהפוך בעצמו לעבירה פלילית. "ארגון העיתונאים שמח על כך שח"כ דוד אמסלם התכחש בראיון שהעניק הבוקר לרזי ברקאי ובועז ביסמוט בגלי צה"ל לנוסח שהוא עצמו הניח על שולחן ועדת הפנים של הכנסת", נמסר מהארגון.

גם יו"ר השדולה לחופש הביטוי והעיתונות בהכנסת, ח"כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), התייחסה ליוזמת החקיקה, ואמרה כי "בדמוקרטיה לא מאיימים על עיתונאים שעושים את עבודתם במאסר. יוזמות החקיקה הדרקוניות שצצות כמו פטריות אחרי הגשם נועדו לתכלית אחת, שאינה ראויה: שמירה כמו אתרוג על ראש הממשלה שנמצא בעיצומן של חקירות. מי שלו אין דבר להסתיר לא ישלח את שליחיו לחוקק חוקים כאלו".

"הצעת החוק שלי, אותה דחתה הממשלה, שדרשה לעגן את חופש הביטוי והעיתונות בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו, רלוונטית מתמיד. אני דורשת מחברי הקואליציה לזכור את עבודתם: אצל הציבור, לא אצל ראש הממשלה. כשיזכרו זאת, ויתעלו את האנרגיות לחקיקה חברתית למען הציבור, מצבנו יהיה טוב בהרבה. מצפה שכך ינהגו", לשון התגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully