וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ איתן כבל: "זו הייתה טעות ללכת על חוק 'ישראל היום'"

וואלה ברנז'ה

27.11.2017 / 11:46

בפאנל "ישראל מחר" שנערך בכנס אילת לעיתונות וציין עשור לצאתו של "ישראל היום" הודה יו"ר ועדת הכלכלה: "המהלך היה צריך להיות דרך הממונה על ההגבלים העסקיים ומבקר המדינה". בועז ביסמוט: "העיתון מפסיד כסף אבל הוא בכיוון חיובי מאד"

פאנל ישראל היום בכנס אילת. אודי פורטל,
פאנל ישראל היום בכנס אילת/אודי פורטל
"כל הוויכוח הזה של 'ידיעות אחרונות' ו'הארץ', וההתנפלות שלהם על 'ישראל היום', זה נעשה במסווה של עיתונות ומקצוענות, זה בגלל השנאה לנתניהו, אבל אף אחד לא משבח את העובדה שבמדינת ישראל יש חופש עיתונות"

בפאנל "ישראל מחר" שנערך בכנס אילת לעיתונות וציין עשור לצאתו של "ישראל היום", השתתפו ח"כ איתן כבל, יו"ר וועדת הכלכלה של הכנסת; ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר מהמכון הישראלי לדמוקרטיה; דרור אידר מ"ישראל היום"; אלעד מן מעמותת "הצלחה" ומ"העין השביעית" ויעקב אחימאיר מ"כאן". את הפאנל הנחה רועי כ"ץ מרדיו תל אביב והמרכז הבינתחומי בהרצליה.

איתן כבל אמר על חוק "ישראל היום" שניסה לקדם: "כן, אני יודע שטעיתי באופן שבו הובלתי את המהלך. המהלך היה צריך להיות דרך הממונה על ההגבלים העסקיים ומבקר המדינה, הם היו ההליכים הטבעיים, אבל זו הייתה טעות ללכת דרך החוק. אין ספק שלשיטתי והבנתי ישראל היום אינו עובד עם תפיסת עולם כלכלית באמת".

דרור אידר: "התקשורת התחילה עם לוחות חרס ויתדות. כולם היו בחינם, במשך שנים. באיזשהו שלב מי קבע שעל טלוויזיה לא משלמים, על רדיו לא משלמים. מה זה משנה על מה משלמים? על הדבר המרכזי של חופש הביטוי אתם כולכם שותקים. ישראל היום בוודאי רווחיי. אנחנו חיים מהפרסומות, יש בית דפוס. אני מקווה שבאיזשהו שלב נגיע לאיזון ונרוויח".

יעקב אחימאיר נשאל האם מדובר בעיתון חשוב וענה: "התשובה היא כן, ואחרי המילה האחת אני רוצה להגיד שאנחנו מתחמקים פה מהדיון הזה וגם מהדיאלוג שניהלת עם בועז ביסמוט. הביקורת ועצם הוויכוח על קיומו נובע מדבר אחד – מהשנאה לראש הממשלה בנימין נתניהו. אילו העיתון הזה היה נניח באותו פורמט באותו מודל כלכלי שאני לא מתמצה כל כך בנושאי כלכלה, אילו ג'ורג' סורוס היה מוציא עיתון כזה שמשקף את השנאה שלו למדינת ישראל, ויכוח כזה לא היה קיים. הוויכוח הזה הוא עיתון שתומך בראש הממשלה. זו דוגמא לפלורליזם במדינת ישראל. אני שמח שאיתן כבל אמר שהוא מצטער על זה ואומר שלא היה צריך לנקוט בחקיקה. כל הוויכוח הזה של 'ידיעות אחרונות' ו'הארץ', וההתנפלות שלהם על 'ישראל היום', זה נעשה במסווה של עיתונות ומקצוענות, זה בגלל השנאה לנתניהו, אבל אף אחד לא משבח את העובדה שבמדינת ישראל יש חופש עיתונות".

כ"ץ: "אביגדור ליברמן אומר שזה עיתון פרבדה".

דרור אידר: "ליברמן הוא ימין? אתם יודעים את הדעה שלו בכל עניין? מה דעתו על מזג האוויר?".

ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר: "אנחנו רואים מערכת תקשורתית שלמה שמבקרת אחת את השניה. זה הוביל להבין את האינטרסים של התקשורת. אפילו אמא שלי מבינה שמה שכתוב בעיתון לא נכון כמו מה שכתוב בתנ"ך או בתמרור התנועה. מה שזה גורם לירידה באמון הציבור בתקשורת. במשך עשור ירידה של כמעט חצי באמון הציבור בתקשורת. לישראל היום יש תרומה גדולה".

בועז ביסמוט. אודי פורטל,
בועז ביסמוט/אודי פורטל

"יש מו"לים שיש להם יותר השפעה על העיתון שלהם מאשר אדלסון"

"העיתון הלא משפיע הזה, המיותר הזה, שצריך לסגור במסגרת חוק – הוא כל כך לא משפיע שרצים ומחפשים כל דרך כדי לסגור אותו"

מוקדם יותר התראיין עורך "ישראל היום" במסגרת הכנס. בועז ביסמוט התייחס לפתיחות התקשורתית שלו יחסית לקודמו: "עמוס רגב הוא העורך המייסד. כשחזרתי ב-2008 מתפקיד שגרירות לא ידעתי אפילו שיש עיתון כזה. עמוס רגב הכין עיתון נפלא שקבלתי 'בירושה' לפני מספר חודשים".

על ההחלטות שקיבל מאז כניסתו לתפקיד, אמר ביסמוט: "הייתי מוותר על פרידה מעובדים, בנוסף לשניים שכולם מכירים. כדי לשרוד בשוק המשתנה הזה יש לעשות שינויים. אנחנו גם סוגרים עיתון ב-23:00, שזה אמנם תואם את התנאים הכלכליים. נפרדנו ממעל 10 עובדים ואני מצטער על כל אחד ואחד מהם. ההחלטות כלכליות לחלוטין". אני לא אדבר בשמם של בעלי המניות, אבל לי הציעו את התפקיד אחרי שהעורך המייסד בחר לעזוב".

ביסמוט התייחס גם ליחסים עם משפחת אדלסון: "כמה הם משפיעים על העיתון עצמו? צר לי לאכזב, אבל יש מו"לים אחרים שיש להם יותר השפעה על העיתון שלהם מאשר אדלסון. כשאתה מכסה בחירות בארה"ב למשל, ויש אפס התערבות, אז על אחת כמה וכמה בכל מה שקשור לישראל. אני כבר עשור בעיתון ויש אפס השפעה. בעיתונים אחרים כן".

על השאלה למה בחרו בו: "אפס התערבות זה גם בעניין הפרסונאלי, לא רק בקו המערכתי. אין עורך עיתון שרוצה שיכפו עליו דבר כזה או אחר. אני במקצוע לא מהיום ולא מאתמול. בעיתון לקחו אותי על סמך הניסיון שלי. עד שלא תשב על כסא העורך הראשי לא תדע מה זה. אני רק עובד". על הטענות כי לעיתון אין מודל כלכלי אמיתי: "בשנה הקרובה נראה שיפור. בעיתון יש מחלקת תוכן ומינהלה. מי שצריך להיות בקשר עם העובדים זה העורך הראשי, לטוב ולרע. המודל הכלכלי מצליח. בשבעה חודשים שלי, העיתון מפסיד כסף אבל הוא בכיוון חיובי מאד. לא אתן לך מספרים, אבל לאחר שבעה חודשים הכיוון הוא מאד חיובי. אני מאד רוצה שעמיתיי המצליחים בעיתונות הכתובה ובערוצים השונים ובחלק מתחנות הרדיו – שיספרו לי על המודל הנפלא שלהם כי הם בטח כולם ברווח. אני אחדש לך: בעלי המניות של העיתון, יש להם הרבה עסקים שהצליחו בהם אז יש להם אפשרות לעזור. 14% מההכנסות זה מכספם".

ביסמוט על נתניהו, שנאלץ לחשוף שהוא שוחח מאות פעמים עם קודמו של ביסמוט בתפקיד וכמה פעמים נתניהו שוחח עימו: "עם רזי ברקאי אני מדבר יותר, אבל בהחלט דיברתי עם ראש המשלה. כאשר את עורך עיתון, ותשאל אחרים, עם כל ראשי המפלגות בישראל אתה מדבר, גם א כאלה שלא חולקים את ההשקפה הפוליטית שלך. זה לא שאלה של כמה פעמים הוא דיבר איתך אלא עד כמה אתה מיישם את מה שאמר".

ביסמוט הוסיף בציניות: "העיתון הלא משפיע הזה, המיותר הזה, שצריך לסגור במסגרת חוק – הוא כל כך לא משפיע שרצים ומחפשים כל דרך כדי לסגור אותו. אני ממתין בדיוק כמוך לתוצאות, וחוקרים את זה. אבל העובדה היא שהמו"ל שלי נאלץ לתת עדות, ומו"ל אחר שכל הזמן מטיף, בכלל נחקר באזהרה. לשיטתך העיתון שלי ואני סחורה של רה"מ. אני תומך בו אבל לא עובד אצלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully