וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו רואים פאניקה; אין בעל הון אחד בעולם שישקיע בשוק הטלוויזיה בישראל"

וואלה ברנז'ה

27.11.2017 / 13:51

בפאנל שנערך בכנס אילת ועסק במציאות החדשה של הטלוויזיה המסחרית לאחר פיצול ערוץ 2 הסכימו המשתתפים שזה שהרייטינג עלה - לא בהכרח אומר שהנבואות השחורות לגבי השוק לא יתממשו. חוץ מיו"ר הרשות השנייה הנכנסת, שדווקא "מאמינה שיהיה טוב"

פאנל מסך מפוצל. אודי פורוטל,
"אלמנט לא קטן של 'לה לה לנד'". משתתפי הפאנל/אודי פורוטל

בפאנל "מסך מפוצל" שנערך בכנס אילת לעיתונות ועסק במציאות החדשה של הטלוויזיה המסחרית לאחר פיצול ערוץ 2 השתתפו תמי רווה, יו"ר חדשות 2; עינב שיף מ"ידיעות אחרונות"; אבי וייס, מנכ"ל חדשות 2; יוליה שמאלוב-ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה ויורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן ב-HOT. את הפאנל הנחה משה שלונסקי ממכללת עמק יזרעאל.

שלונסקי פנה בתחילת המושב לחברי הפאנל, בשאלה אם הפיצול ערוץ 2 עובד או לא. שמאלוב-ברקוביץ' השיבה: "אני גם פחות מחודש בתפקיד ושאול בעצמי שואלת. אני מניחה שבטווח הקצר תהיה בעיה אך כשערוצים יגיעו לאיזון, אז אני מאמינה שיהיה טוב". רווה: "אני מאמינה שכבר טוב וזה עובד מעל למצופה. אני רוצה להתייחס לחברת החדשות - זה לא היה פשוט אך בסופו של דבר זה יוצא מהכלל".

שיף: "התמונה הגדולה היא שכולם סופרים לאחור ובסוף נחזור לאותה נקודה, רק שהערוצים יחלשו. יש כאן המון פילים בחדר שעוד אף אחד לא מדבר אליהם כמו הגוגל והפייסבוק".

שלונסקי: "פתחו את זה שיבואו גופים נוספים אך אף אחד לא בא". שמאלוב-ברקוביץ' השיבה: "אני מאמינה שהמטרה שלנו היא לאזן בין האינטרס ציבורי, לבין האינטרס הכלכלי של הזכייניות. אני רוצה לראות שעוד גופים יכנסו לתעשייה".

וייס: "יש כאן אלמנט לא קטן של 'לה לה לנד' - אני חושש שבתקופה שלך יקרוס כאן ערוץ. כל הדברים שאמרנו לפני הפיצול עוד צפויים להתרחש".

שיף: "בחירה היא דבר טוב באופן עקרוני, וזה נתן לנו הצופים יכולת להבין את הערך האמיתי של התוכניות. דוגמה לכך ש'ארץ נהדרת' מתחרה בתכנית אחרת וכך אנחנו יכולים לראות את הכוח האמיתי שלה כתנית. אנחנו רואים פאניקה - תוכניות משנות את שעות השידור שלהן ובעיקר אנחנו רואים תוכניות אירוח זולות שמקדמות את התכניות היקרות של הפריים. אבל השינוי הזה הוא מדומה, כי לבסוף יתחילו הקיצוצים".

אבי וייס. אודי פורטל,
"בור של מאות מיליונים". אבי וייס/אודי פורטל

וייס: "ואנחנו בעלייה של 25 אחוז"

על המסך הוצגו נתוני הצפייה של החדשות בשבוע לפני הפיצול ושבוע לאחריו, כשנראתה עלייה בצפייה ב-50%. שלונסקי הפנה למנכ"ל חדשות 2 את השאלה: מה אתם עשיתם בחברת החדשות לקראת הפיצול?

וייס: "דירקטוריון חברת החדשות החליט להקים ועדה שתמי עמדה בראשותה. הוועדה פעלה למשך כמה חודשים עם אנשי מקצוע שונים שהמטרה שלה הייתה לעבור את הפיצול בצורה סבירה. אחרי חודש, אנחנו יכולים לראות שמדובר בהצלחה. ידענו שנותנים עוד מנות לצופים, יותר צופים יגיעו והמטרה שלנו הייתה לקלוט את הצופים החדשים. לשמחתי הרבה, כך קורה ואנחנו בעלייה של 25 אחוז".

שלונסקי: "אחת המטרות של ראש הממשלה הייתה להחליש את חדשות 2".

וייס: "שימו לב לתגובות של ראש הממשלה בשנה האחרונה לקראת הפיצול בכל המהדורות, שאמר שיפעל בשביל שתהיה תחרות בשוק הטלוויזיה המסחרית. אני בעד - אך אין בעל הון אחד בעולם, שישקיע בשוק הטלוויזיה בישראל, כי זה בור של מאות מיליוני שקלים. אנחנו ראינו מה קרה לערוץ 10, ואני מדבר על הפריים טיים - שירד מ-8 אחוז ל3-4 אחוז. כלומר, 50 אחוז מהצופים של ערוץ 10 הלכו. אני אומר זאת בגלל שזה מראה שאין כאן שוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully