וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לתקשורת אין מושג מהחקירות; כל השאר זה פייק ניוז של נתניהו"

27.11.2017 / 19:56

בפאנל שעסק בפרשיות נתניהו, בכנס אילת לעיתונות, התייחס אבי וייס מנכ"ל חדשות 2, לתיאוריה לפיה התקשורת מעוניינת בחקירות כדי להפיל את השלטון: "תלמדו את העובדות, לנו לא היה מושג במה מדובר"

כנס אילת 2017. אודי פורטל,
כנס אילת 2017/אודי פורטל

"בעידן של הפייק ניוז, לנתניהו יש יותר רייטינג מנוני", כך אמר היום (שני) העיתונאי בן כספית בפאנל שעסק בפרשיות נתניהו, בכנס אילת לעיתונות. את הפאנל הנחה רותם אברוצקי, יו"ר אגודת העיתונאים בת"א, והשתתפו בו אבי וייס מנכ"ל חדשות 2, גיא פלג כתב המשפט של חדשות 2, מזל מועלם פרשנית פוליטית באתר "אל-מוניטור", יועץ התקשורת רוני רימון מ"רימון-כהן" ויגאל דילמוני דילמוני ממועצת יש"ע.

כספית התייחס לנושא החקירות ואמר כי "רה"מ חמק מפרשת המתנות בקדנציה הקודמת, הוא חמק מבר-און-חברון ומה שמדהים זה ששום דבר לא השתנה". הוא הוסיף כי "ההתנהלות נשארה אותו דבר ולדעתי זו פרשיה אחת גדולה, אני חושב שהאסון הגדול שקרה להם הוא הניצחון ב-2015 והניצחון של טראמפ, ההיבריס השתלט". מועלם מצידה סבורה כי "נתניהו חושב שהוא אנדרדוג אך הוא לא - יש לו את ערוץ 20. בלי המרדף של התקשורת את נתניהו לא הייתה לו כזאת אהדה, אצל נתניהו הכל פרדוקסים, ביומיום הוא עושה שימוש בתקשורת, גם בתוקפים שלו, מעודד את התקיפה בו".

וייס הסביר מדוע התיאוריה לפיה חברת החדשות "רודפת" את רה"מ במטרה להפיל אותו - אינה נכונה: "הצופה הסביר בבית חושב שהחקירות האלה נולדו מהתקשורת, כי זו התגובה הגנרית של ראש הממשלה בשנה האחרונה - 'התקשורת אשמה, לא מחליפים שלטון אלא בקלפי'. בואו נשים לב לעובדות: אברמוביץ' עלה לשידור כי יש חקירות על נתניהו. הוא דיווח על זה ואמר: 'אין לי מושג על מה מדובר', כל העיתונאים ניסו להבין על מה מדובר, אף אחד לא ידע. רק בתחילת ינואר 2017 יצא עניין הסיגרים והשמפניה, והכל התפוצץ אחרי שנה. העובדות הן שבמשך חודשים לתקשורת לא היה מושג במה מדובר - וכל היתר זה פייק ניוז של נתניהו, כשהוא מאשים את כתבינו בכך שהם מנסים להפיל את השלטון. תלמדו את העובדות, לנו לא היה מושג במה מדובר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 26 בנובמבר 2017. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה 26 בנובמבר 2017/רויטרס

"עכשיו כשהרייטינג של חדשות 2 עולה - אני מניח שהם תופסים את הראש"

וייס: "הדיון על פיצול חדשות 2 נגמר עוד בעבר, שחדשות 2 תישאר 3 שנים בבעלות משותפת. בפיצול הם לא התכוונו ל'מאסטר שף', אלא התכוונו לעוד חברת חדשות"

על הפיצול אמר וייס כי "מי שיזם את הפיצול זה כחלון כשר תקשורת, מי שחשב שזה יעשה לו טוב זה נתניהו - ובכל זאת הוא לא הבין מה יהיה בסוף הדרך". כספית תהה "האם נתניהו איים עליכם במהלך הדרך עם הפיצול?". לכך וייס השיב: "זה היה חוק שהיה קיים, לא הוא המציא אותו. הדיון על פיצול חדשות 2 נגמר עוד בעבר, שחדשות 2 תישאר 3 שנים בבעלות משותפת. עכשיו כשהרייטינג של חדשות 2 עולה, אני מניח שהם תופסים את הראש, בפיצול הם לא התכוונו ל'מאסטר שף', אלא התכוונו לעוד חברת חדשות".

דילמוני התייחס לנושא האתרוג של ראשי ממשלה קודמים בתקשורת ואמר כי "אני מגיע לכנס הזה כמה שנים ושומע קולות אנטי נתניהו באופן בולט. אמנון אברמוביץ' איתרג את שרון ואמר שצריך לאתרג את ראש הממשלה בגלל מהליכים מדיניים. אני לא רואה שיכולה להיות בתקשורת אובייקטיביות כלפיי נתניהו או שרה". וייס שאל אותו האם "ריקלין הוא המודל שלך לעיתונות?", ולכך השיב דילמוני: "זה לא קשור, אנחנו לא יודעים מה קורה, איך החקירות יסתיימו. אני לוקח את האיבה שיש כלפיי נתניהו בתקשורת ואני מבין קצת מאחורי הקלעים ואני לא מצפה לסיקור אובייקטיבי כלפיי נתניהו. בואו נראה במה הוא חשוד, בינתיים בתיקים 'נגדו' הוא לא חשוד. בתיק של מוזס אם יאשימו את נתניהו כולם פה יהיו אשמים, כל אחד עושה דיאלוג עם התקשורת".

כספית אמר בהקשר הזה כי "הדרך שלנו לדעת אם הסיקור אובייקטיבי או לא היא לעשות בדיקה השוואתית, יש לנו את אולמרט שנרדף אחרי הרבה מאוד עיתונאים, לא היה אז יועץ משפטי שהתלבט אם לפתוח בחקירה. התפקיד שלנו לא להיות אובייקטיבים, התפקיד שלנו להעלות שאלות. לגביי אברמוביץ' אני מעריך אותו אך הוא כשל בלשונו, והוא הצטער על זה. ביום ששרון לקה בשבץ ערוץ 10 פתחו באייטם על פרשה חדשה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
דיון בתיקם של בני הזוג נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה בבית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017. ראובן קסטרו
דיון בתיקם של בני הזוג נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה בבית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017/ראובן קסטרו

פלג: "ראיתי איך השנאה של סרנה לנתניהו הטריפה אותו"

בן כספית: "אם אין הדלפות זאת לא תקשורת, אנחנו ניזונים מהדלפות. אני לא ריפורטר, אני מודה שאני אובססיבי"

פלג הוסיף מצידו כי "אני יכול להתחבר לתחושה הסובייקטיבית של נתניהו, שהוא צריך כל הזמן להיזהר. אני חושב שההתנהלות של כלי התקשורת המרכזיים היא התנהלות הגונה, פרסמתי את התמונות של קו ההגנה של נתניהו עם התמונות המשותפות עם מילצ'ן, כשמישהו אמר לי על הפרסום 'זה מחזק אותו' אני הייתי המום. במקרה של סרנה, ראיתי איך השנאה לנתניהו הטריפה אותו - לכן אני מבין באיזשהו מקום את נתניהו. אנחנו אובייקטיביים, לי מה שעושה את זה הוא הסיפור עצמו".

רימון טוען כי "אני חושב שחובתה של התקשורת לנצל כל הדלפה או מידע כדי לכתוב ולסקר, אני לא חושב שצריכים להכניס אמוציות, צריך לדווח על הדברים כפי שהם, לגביי הבחירות, יש דברים שאתה מצליח בהם פעם אחת, בדרך כלל בהיסטוריה של מדינת ישראל, ראשי ממשלה שהקדימו בחירות הפסידו ונתניהו ניצח את הסטטיסטיקה, אבל גם הוא יודע שלא לעולם חוסן, הוא יעשה את הכל על מנת לדחות את הבחירות".

כספית השיב: "אם אין הדלפות זאת לא תקשורת, אנחנו ניזונים מהדלפות. אני לא ריפורטר, אני מודה שאני אובססיבי. אני לא שמאלן, אני לצידו של נתניהו בהרבה מאוד מהדברים, אך אני מסקר את נתניהו מאז שנות ה-80 ואני חושב שהוא אישית מסוכן למדינת ישראל. במעריב יודעים שאני אומר את דעתי. המון אנשים אומרים לנו - תפסיקו לכתוב נגדו, כל עוד תמשיכו הוא ימשיך להיבחר - אך זה לא התפקיד שלי, אני לא צריך להוריד אותו מהשלטון, אני צריך לחשוף את האמת". הוא הוסיף, "אני לא ריפורטר אני פובליציסט. אני מביע את דעתי. אין 'מועצת גדולי תקשורת' יש בין העיתונאים תחרות קשה. אני יכול לתת לכם עכשיו 100 כותרות 'אנטי שמאל' שלי. התחושה שהתקשורת שמאלית היא פייק ניוז, זה היה נכון פעם היום אנחנו בעיצומה של מהפכה חיובית".

מירב לפידות, דוברת המשטרה, התייחסה לבסוף לנושא ההדלפות מהמשטרה ואמרה: "מאז כניסתו של אלשיך שמנו את הנושא הזה בראש סדר העדיפויות, אנחנו פועלים נגד ההדלפות, אנחנו לא מוציאים מידע מחקירות, אנחנו משתדלים לעשות מה שאנחנו צריכים לעשות בלי להשתמש בתקשורת. המידע שנמצא בחדר החקירות הוא לא בלעדי של השוטרים יש את הנחקרים, הסנגורים, הפרקליטות, מקורבים ועוד ועוד. בפרשות נתניהו לא הודלף כלום מהמשטרה, כל מי שמשתש במידע שקיבל ממקור מוסמך זה לגיטימי, אבל הרבה מאוד דברים למרות שהודלפו לא קרו מעולם, אני מעולם לא אצא לתקשורת ואדליף כדי לא ליצור את שיטת האלימינציה. אנחנו לא מאשרים או מכחישים משהו שנאמר בחדר חקירות, זה על אחריות גופי התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully