וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו "קשבנו" המיתולוגי, מיקי גורדוס

28.11.2017 / 13:34

מיכאל (מיקי) גורדוס, קשב "קול ישראל" שהיה הראשון לדווח על אירועים היסטוריים רבים, הלך לעולמו בגיל 73 כתוצאה מסיבוכים הקשורים במחלת הסוכרת

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: אריה גולן סופד לגורדוס

הקשב הלאומי מיכאל (מיקי) גורדוס הלך לעולמו בגיל 72. גורדוס נולד בתל אביב בשנת 1944 והחל לעבוד ב"קול ישראל" בשנת 1968.

הוא זכה לכינוי הקשב הבינלאומי לאחר שבשנת 1968 החל להאזין באמצעות מכשיר רדיו חובבים לשידורים של תחנות רדיו ברחבי המזרח התיכון וכן לתחנות באירופה. השליטה שלו בשפות ערבית, אנגלית, צרפתית, רוסית ופולנית וכמובן עברית איפשרו לו לשמש כאוזניים הישראליות בכלי התקשורת באירופה ובמזה"ת, ובכלל זה במדינות ערב. בכך איפשר למאזינים בישראל תקבל דיווחים ישירים על מה שקורה בעולם.

כך למשל, הוא היה הראשון ב-1968 לדווח על הפשיטה של צה"ל על נמל התעופה הבינלאומי בביירות, בשנת 1970 חשף כי הרוסים פתחו ברכבת אווירית למצרים, שכללה טילי נ"מ מתקדמים וכוחות צבא.

מיקי גורדוס. יח"צ,
מיקי גורדוס/יח"צ

במהלך מלחמת יום הכיפורים היה גורדוס כלי מרכזי בתקשורת הישראלית להעברת דיווחים מחזית הלחימה אבל גם אל מה שמתרחש מעבר לקויי האוייב, בחזיתות המצרית הסורית והלבנונית. במהלך השנים האזין גורדוס לא רק לרשתות הרדיו וטלוויזיות בכולם אלא גם לרשתות הקשר של מטוסים: כך למשל הפך גורדוס לדמות מרכזית בתחום כאשר יירט שיחות טלפון בין ראש הסגל בבית הלבן אלכסנדר הייג לבין מטוס אייר פורס 1 של הנשיא ריצארד ניקסון, שיחות שבנן הנחה הייג להעלים מהחוקרים של פרשת ווטרגייט מסמכים מפלילים. הההקלטות של גורדוס פורסמו ברשת NBC ובעולם כולו.

גורדוס נפטר בביתו שביהוד כתוצאה מדום לב, אחרי חודשים רבים בהם התמודד עם מחלת הסוכרת. הוא הותיר אחריו אישה, שלוש בנות ושני נכדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מיקי גורדוס. אברהם אמיר, Creative Commons
גורודס ז"ל, בביתו/Creative Commons, אברהם אמיר

נתניהו: "חיבר לעולם, טרום עידן האינטרנט"

בכאן אמרו היום כי "תאגיד השידור הישראלי מרכין ראש על מותו של הקשב מיקי גורדוס. במשך שנים היה "קשבנו" גורדוס, איש קול ישראל, הראשון לדווח לאלפים. הוא הקשיב לדיווחים מהעולם, בעשרות שפות, אסף מידע בעידן שלפני הרשתות וחשף אירועים שהפכו להיסטוריים . גורדוס הוא סמל להתמדה ומקצועיות , בעל שם עולמי ומצטיין בתחומו. יהי זכרו ברוך".

רה"מ בנימין נתניהו התייחס אף הוא ואמר: "שמעתי בצער על פטירתו של 'קשבנו' מיקי גורדוס. אדם ידען, שבמשך שנים ארוכות חיבר אותנו לחלקים רבים של העולם, טרום עידן האינטרנט. יהי זיכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully