וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ורשבסקי תוקף: "הפיצול העצים את מונופול חדשות 2 - ופוגע בציבור"

29.11.2017 / 14:03

במכתב ששלח מנכ"ל ערוץ עשר לשר התקשורת והגיע לידי וואלה ברנז'ה, הוא מציין כי הרייטינג המצרפי של חדשות 2 עלה בכ-30% מאז הפיצול, נתון ש"גרם לצמצום הנתח המסחרי של חדשות 10", ושב ודורש להעביר אליהם את הכספים ששילמו קשת ורשת עבור האפיקים

גיא פינס מראיין את יוסי ורשבסקי בכנס דוקו של ערוץ 10 , 15.1.2017. מערכת וואלה!
גיא פינס מראיין את יוסי ורשבסקי בכנס דוקו של ערוץ 10 , 15.1.2017/מערכת וואלה!

חודש לפיצול ערוץ 2 - ובערוץ עשר שבים ודורשים משר התקשורת איוב קרא להעביר אליהם את הכספים ששילמו קשת ורשת עבור מספרי האפיקים, ובנוסף לפטור את ערוץ עשר מתשלום דמי רישיון ודמי הפצה בסך 117 מיליון שקל.

את הדרישות מציב ערוץ עשר בטענה שהפיצול והאחזקה המשותפת של קשת ורשת בחברת החדשות "העצים את כוחה המונופליסטי של חדשות 2, ופגע באינטרס הציבורי ובערוץ עשר ובחברת החדשות שלו". הדרישה מגיעה בהמשך למכתב ששלח מנכ"ל ערוץ עשר יוסי ורשבסקי לשר התקשורת ושר האוצר טרם הפיצול, בחודש אוגוסט.

במכתב ששלח היום (רביעי) ורשבסקי לקרא והגיע לידי וואלה ברנז'ה, הוא מציין כי הרייטינג המצרפי של מהדורת חדשות 2 ברשת וקשת עלה בכ-30% מאז הפיצול, נתון ש"גרם לצמצום הנתח המסחרי של חדשות 10" לטענתו.

משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה". רוני כנפו
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה"/רוני כנפו

ורשבסקי אף אומר כי הפגיעה היא לא רק בנתוני הצפייה של המהדורה, אלא ביכולת להגיע למקורות שמעדיפים באופן טבעי את "שחקן החדשות המונופוליסטי" כהגדרתו. בנוסף, ורשבסקי טוען כי הפגיעה במהדורה גוררת גם פגיעה בנתוני הפריים טיים שלאחר מכן, שנחתכו משמעותית בערוץ עשר במהלך נובמבר.

ורשבסקי טוען במכתב כי הפיצול והמעבר לרשיונות "יפגע קשות בפלורליזם ובמגוון הדעות בשידורי החדשות, בזכותו של הציבור לקבל מידע ובתחרות בשוק שידורי הטלוויזיה; יפגע קשות בערוץ עשר ובחברת החדשות שלו; ויעניק לקשת ולרשת - לכל אחת מהן - הטבה כספית אדירה בסך של כ- 150 מיליון שקל (על פני שלוש שנים), וייצור עבורן יתרון תחרותי מול ערוץ 10". לסיכום, הוא כותב: "מצב דברים זה חותר תחת תכלית המעבר לשידור לפי רישיונות - הגדלת מגוון והיצע התכנים בשידורי הטלוויזיה המסחרית בישראל, ועידוד התחרות בשוק שידורי הטלוויזיה המסחרית".

טרם התקבלה תגובת משרד התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully