וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבת שליין פתחה מלחמת עולם בין קשת לערוץ עשר

וואלה ברנז'ה

1.12.2017 / 11:00

כתבה באתר מאקו על התעללויות לכאורה בעובדים מצידו של ליאור שליין הובילה לתגובה מפתיעה מצד ערוץ עשר, ולפוסט תוקף של שליין והאשמה בסגירת חשבונות. וזאת רק ההתחלה. בינתיים, צצות עדויות המאמתות את הדברים והכתבת כבר הצהירה שהיא זו שיזמה את הכתבה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתבה שפורסמה אתמול (חמישי) באתר מאקו הובילה למאבק מתוקשר בין קשת לערוץ 10, כשברקע הפיצול של ערוץ 2 שהכניס את הערוצים המסחריים למעין "מצב מלחמה". מדובר בכתבה הטוענת להתעמרות לכאורה מצידו של ליאור שליין בעובדים – כאשר בחלק גדול, המקרים שתוארו התרחשו טרם עבודתו בערוץ עשר. בין היתר נטען כי שליין זורק כיסאות באולפן, מכניס אגרופים לקירות, ואפילו השליך המבורגר על מפיקה בהתקף זעם. ככל הנראה, בערוץ עשר לא מתכוונים להגיש תביעת דיבה נגד קשת, ואולם עדיין לא ברור האם בכוונתו של שליין להגיש תביעה בגין הפרסום.

בתגובה לכתבה שליין מסר כי "כל ההשמצות בכתבה הן שקר מוחלט". בתגובה של ערוץ עשר הרחיקו לכת ואף טענו כי "מהכתבה נובע ריח רע של סגירת חשבונות מצד קשת נגד ערוץ עשר", ובכך רמזו לפרשת אלכס גלעדי. ראשית, הפרשה נחשפה לפני כחודש על ידי עיתונאית חדשות 10 אושרת קוטלר, ביום הראשון לפיצול ערוץ 2. שנית, שליין הקדיש לפרשה זמן מסך רב בתכנית הסאטירה שלו "גב האומה".

"אני מבין את הרצון של קשת לנקום בי ולמצוא עלי סיפורים כאלה"

"עשרות אנשים שעובדים ועבדו לצדי קיבלו פניות מכתבת "מאקו", שביקשה מהם לספר לה כל דבר שלילי שראו אי פעם בסביבת העבודה שלי, רק שיטנפו"

בפוסט שהעלה אתמול שליין לעמוד הפייסבוק שלו הוא ציין כי "במוצ"ש, 11 בנובמבר, בעקבות פרשת אלכס גלעדי, מתחנו ב"גב האומה" ביקורת על הנעשה בשידורי "קשת". על סביבת העבודה הפוגענית כלפי נשים, על הביזוי של נשים בתכניות שונות...למחרת בבוקר עשרות אנשים שעובדים ועבדו לצדי, לאורך 14 שנות עבודתי בטלוויזיה, קיבלו פניות מכתבת "מאקו", אתר האינטרנט של "קשת". הכתבת ביקשה מהם, בע"פ ובכתב, לספר לה כל דבר שלילי שראו אי פעם בסביבת העבודה שלי, תוך הבטחה שיצוטטו בעילום שם והיא תשנה כל פרט שעלול לחשוף את זהותם, "כולל התפקיד, המגדר, כל מה שצריך". רק שיטנפו. היום, אחרי שבועיים וחצי של תחקיר מאומץ, פורסמה הכתבה".

עוד כתב: "לאורך 14 שנה, בהן הייתי אחראי לשידור מאות רבות של תכניות, כמגיש וכעורך ראשי, היו מעט רגעים בהם איבדתי את קור רוחי. בינם לבין הנאמר בכתבה אין קשר. במקרים הבודדים בהם היה צורך, התנצלתי על כך מידית. בכל מקרה, בתקופה זו, בה מתפרסמים מדי יום דברים איומים שאנשים מפורסמים עשו, ונחשפים הפערים בין תדמיתם הציבורית לבין מי שהם באמת, אני מבין את הרצון של "קשת" ו"מאקו" לנקום בי ולמצוא עלי סיפורים כאלה, ומתנצל על כך שלא סיפקתי את הסחורה. מצד שני, אחרי שלא מצאו סיפורים, היו יכולים לגנוז את הכתבה במקום להמציא עלי סיפורים כאלה, במסווה של לוחמים אמיצים ומוסריים למען סביבת עבודה נעימה ובטוחה. אנשים שגרים בבית מזכוכית, שלא יסתובבו עם חלוק פתוח".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שליין מאקו. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
שליין מאקו/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
"נסה להקשיב לקולות. זה מומלץ לכולם, ובעיקר לך ולנו שעובדים בתקשורת"

במאקו הגיבו וטענו כי "תמיד מפתיע לראות איך מי שמבקר את כולם כל הזמן לא מסוגל להכיל ביקורת. תסתכל רגע במראה ותשאל את עצמך למה כ"כ הרבה עובדים, יותר מ-20, ובעיקר זוטרים, שיתפו אותנו בכאב בסיפורים על ההתנהגות שלך. אתה יכול לכעוס ולהאשים את כולם, ולהאמין שרודפים דווקא אותך (קצת כמו הפוליטיקאים שאתה ואנחנו יורדים עליהם). אבל תעשה לעצמך טובה ונסה להקשיב לקולות. זה מומלץ לכולם, ובעיקר לך ולנו שעובדים בתקשורת. ובפעם הבאה שיבוא לך לרדת עלינו, לך על זה".

בינתיים, צצות עדויות המאמתות את הדברים שהתפרסמו בכתבה, וגם הכתבת שעומדת מאחורי התחקיר שפורסם במאקו, יאנה פבזנר בשן, כבר הצהירה שהיא זו שיזמה את הכתבה. בפוסט שהעלתה היום לעמוד הפייסבוק שלה היא כתבה כי "אף אחד בקשת לא פנה אליי ולא הזמין ממני ולא ביקש ולא דרש את הכתבה שעשיתי על ליאור שליין ויחסו לעובדים. היה זה הכותב שלו לשעבר שפנה אליי וביקש להפגש איתי. נפגשנו, הקשבתי למה שסיפר, התחלתי לפנות לאנשים שעבדו עם שליין או עדיין עובדים איתו. אחרי כשבועיים התפרסמה הכתבה. וזה הסיפור".

שליין מאקו. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
שליין מאקו/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך
שליין מאקו. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
שליין מאקו/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

כותב שעבד עם שליין ל-103FM: "האווירה איתו היא אווירת טרור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully