וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"'חוק ההמלצות' ו'חוק ההקלטות' עלולים לפגוע קשות בעיתונאים"

וואלה ברנז'ה

3.12.2017 / 13:00

מועצת העיתונות קוראת לממשלה לחדול מקידום "חוק ההמלצות" ו"חוק ההקלטות": "החקיקה המתגבשת ביוזמת גורמים בקואליציה באה להטיל מורא על העיתונות החוקרת ועלולה לשלול מן התקשורת יכולת להביא לפני הציבור את שזכותו לדעת"

דיון על חוק ההמלצות בועדת הפנים של הכנסת 3 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ דוד אמסלם/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
"'חוק ההמלצות' ו'חוק ההקלטות' מבטאים מגמה אנטי דמוקרטית לעיקור הכלים לביצוע תחקירים עיתונאיים ולהצגת עובדות הקשורות בעבודת חוקרי המשטרה, מתוך רצון כאמור להצבת מסך מגן על פוליטיקאים שסרחו – אך לא רק עליהם".

מועצת העיתונות בישראל קוראת לכנסת ולממשלה לחדול מקידום "חוק ההמלצות" ו"חוק ההקלטות", שתוצאתן "עלולה לפגוע קשות בעבודת התקשורת והעיתונות בכלל, ובעיתונות החוקרת בפרט". במועצה סבורים כי העברת הצעות החוק הנ"ל ימנעו מעיתונאים לבצע את עבודתם נאמנה ולספק לציבור מידע שראוי וחיוני שיקבל במדינה דמוקרטית.

בנוסף, המועצה מביעה דאגה עמוקה נוכח הניסיון להשליט אווירה בציבור השוללת את הלגיטימיות של מעשה התחקיר העיתונאי כשהוא פועל לבדיקת חשש לשחיתות גם בדרגים בכירים. במועצה מציינים כי בחלק מהנוסחים של הצעות החוק הועלתה האפשרות להטיל עונשי מאסר על עיתונאים המבקשים למלא את שליחותם המקצועית, שהיא להביא לציבור תמונת מצב אמינה על פרשיות הנחקרות עתה.

במועצה אומרים כי "'חוק ההמלצות' ו'חוק ההקלטות' מבטאים מגמה אנטי דמוקרטית לעיקור הכלים לביצוע תחקירים עיתונאיים ולהצגת עובדות הקשורות בעבודת חוקרי המשטרה, מתוך רצון כאמור להצבת מסך מגן על פוליטיקאים שסרחו – אך לא רק עליהם". המועצה מדגישה כי עיתונאי רשאי וחייב להצטייד בתכנים המעידים כי אמת כתב ושידר, וכל זאת גם באמצעות הקלטה. "חקירות משטרה הן מקור למידע מקצועי ואמין לפני שעבר מסננת של לחצים", לפי המועצה.

עוד אומרים במועצה כי "החקיקה המתגבשת ביוזמת גורמים בקואליציה באה להטיל מורא על העיתונות החוקרת והיא עלולה לשלול מן התקשורת יכולת להביא לפני הציבור את שזכותו לדעת". לסיכום טוענים במועצה כי "אין דמוקרטיה חופשית ללא עיתונות שאינה נרתעת מביצוע שליחותה - וחקיקה המכירה בערכה של שליחות זאת ויותר מכך – שומרת עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully