וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן חדשותי נוסף על המגרש: i24NEWS יוכל לשדר תכנים על ישראל - בישראל

7.12.2017 / 13:18

פרסום ראשון: i24NEWS לא יוכל לשדר בעברית - אבל כן יוכל לשדר תכנים על ישראל בישראל, כך עולה מטיוטת הכללים למשדר חדשות בינ"ל שהכינה מועצת הכבלים והלווין. על פי המועצה, מלבד סעיף השפה - אין מניעה בשידור חדשות לערוץ החדש ב-HOT

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ערוץ החדשות i24NEWS לא יוכל לשדר בעברית - אבל כן יוכל לשדר תכנים על ישראל בישראל, כך עולה מטיוטת הכללים למשדר חדשות בינ"ל שהכינה לאחרונה מועצת הכבלים והלווין, בהמשך לתיקון חוק התקשורת הנוגע ל-I24news.

כזכור, לאחר שמגבלות רגולטריות מנעו מערוץ החדשות הבינ"ל לשדר בישראל - בחודש מאי האחרון הכנסת אישרה את חוק התקשורת (בזק ושירותים) שיזם ח"כ נחמן שי, לפיו i24News ישודר גם בישראל. על-פי החוק, מועצת הכבלים והלווין תקבע כללים ותעניק רישיון לערוץ שיהיה זמין ונגיש לצופים בישראל בחברת הוט ובכל פלטפורמה לשידורים המעוניינת בכך.

מהטיוטה עולה כי על הערוץ לא תחול מגבלה תוכן אלא רק בשפה. סעיף "מירב הזיקות" כמו שקובע החוק לא ייכנס לתוכן השידורים שלהם. בהחלטה נכתב כי "במסגרת סעיף 6כ3(ז) המועצה תקבע כללים כדי להבטיח שמירב הזיקות של משדר ערוץ חדשות בינלאומי - אשר כאמור מקורו בישראל - אינן לישראל.

עוד נכתב כי המועצה תקבע כללים להבטיח את קיום הוראות סעיף 6כ2(ה) לחוק התקשורת - הקובע דרישה לשידורי חדשות מדויקים, מהימנים ומאוזנים - מבעל רישיון לשידור ערוץ חדשות בינלאומי. המועצה תקיים שימוע בנושא בקרוב, וגופים המעוניינים להתנגד להחלטה יצטרכו להגיש את עמדתם בנושא עד ל-17 בדצמבר.

הערוץ הושק ב-2013 על ידי חברת אטלנטיס שבבעלותו של פטריק דרהי, והוא משדר מאולפנים בנמל יפו. לפני כשנה החל לשדר גם מאולפנים בניו יורק ובוושינגטון, בנוסף לאולפן שפועל בפריז. בישראל השידור של הערוץ היה חסום בשל מגבלות החוק, ואפשר היה לצפות בו רק באינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully