וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת: "חובת הפקות מקור על סלקום ופרטנר"

10.12.2017 / 16:00

היוצרים נפגשו עם שר התקשורת והביעו את חששם לגבי המצב הקיים וביקשו ממנו לחייב את כל השחקנים בשוק התקשורת הרב ערוצית בתשלומי עידוד ליצירה הישראלית באופן שלא יפחת מהקיים כיום

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: הפגנת היוצרים לפני מספר שבועות

איגודי היוצרים נפגשו היום (ראשון) עם שר התקשורת איוב קרא, והביעו את חששם לגבי המצב הקיים בשוק התקשורת. כזכור, הארגונים יצאו לאחרונה למאבק בסלקום TV ופרטנר TV, שלטענתם אינן משקיעות בהפקות מקור. נציגי הארגונים ביקשו מקרא לחייב את כל השחקנים בשוק התקשורת הרב-ערוצית בתשלומי עידוד ליצירה הישראלית, באופן שלא יפחת מהקיים כיום. לטענתם, השחקנים החדשים בשוק נהנים ממצב של היעדר אסדרה ראויה ובכך מתחמקים מחובת הפקות מקור.

השר אמר ליוצרים כי בימים אלו במשרד התקשורת שוקדים על אסדרה במסגרת החוק החדש שתקיף גורמים המשדרים בטלוויזיה הרב ערוצית שאינם תחת רגולציה. בשלב ראשון ההליך לא יחול על סלקום ופרטנר, מכיוון שהן מפעילות קטנות יחסית בשוק - אך בהמשך, כאשר נתח השוק שלהן יגדל, גם הן יחויבו בכך.

"אני תומך בהצעת החוק שנמצאת כיום בהליך חקיקה בכנסת המקדמת את מיסוי הרשתות החברתיות המפיצות תכנים של יצירה ישראלית. מאז כניסתי לתפקיד, שוק הטלוויזיה נפתח לתחרות ומציע הרבה יותר אפשרויות לשילוב היצירה הישראלית בשידורים. הענקת הרישיונות לקשת ורשת המשדרות כיום שבעה ימים בשבוע הנה דוגמא מובהקת לכך", דברי קרא.

בפגישה השתתפו גם יפעת בן חי שגב, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ויוליה שמאלוב ברקוביץ, יו"ר הרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully