וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל היום" חשף פגישות אלשיך עם עיתונאים - דרוקר דווקא לא רואה עם זה בעיה

11.12.2017 / 16:15

לדברי הפרשן הפוליטי של חדשות עשר שכזכור הוביל את חשיפת שיחות נתניהו-רגב-אדלסון, הבעיה היא המסגור "כאילו מדובר בדבר שלילי". כך או אחרת, לדבריו, "הכתבה מוכיחה שוב שישראל היום הוא כלי תעמולה שנועד לשרת את נתניהו". ומה טוענים בעיתון?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
דרוקר גם ציין כי אינו בקשר עם חורב ב-3 השנים האחרונות וכי לא חורב היה זה שארגן לעיתונאי את הפגישה עם המפכ"ל

"ישראל היום" חשף אתמול את יומן הפגישות של מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך עם עיתונאים. בכתבה של עקיבא ביגמן נחשפו פגישותיו של המפכ"ל עם כתבים כמו רביב דרוקר ואילה חסון מחדשות עשר, אמנון אברמוביץ וגיא פלג מחדשות 2, אמנון מירנדה ואלי סניור מקבוצת ידיעות, דן מרגלית ועמוס רגב מ"ישראל היום" ואף פגישות שנערכו לאלשיך עם מערכות שונות - גל"צ, ידיעות אחרונות, אתר וואלה! NEWS ועוד.

עיתונאים רבים ברשתות החברתיות בחרו לתקוף את הכתבה בטענה כי הגיעה לאוויר העולם מבית היוצר של לשכת נתניהו על מנת להמשיך בהליך הדה לגיטימציה של המפכ"ל אל מול רה"מ הנמצא תחת חקירות. אחרים טענו כי אינה קולגיאלית וכי יועץ התקשורת ליאור חורב ארגן למפכ"ל פגישות עם, ובכן, עיתונאים - פשוט משום שזהו תפקידו. ב"ישראל היום", כצפוי, סבורים כי מדובר בכתבה לגיטימית המראה את השינוי בהתנהלות התקשורתית של אלשיך.

הפרשן הפוליטי של חדשות עשר ואיש "המקור" רביב דרוקר סבור כי הבעיה היא לא בעצם חשיפת יומן הפגישות - אלא דווקא במסגור. כזכור, דרוקר, באמצעות העמותה לחופש המידע אשר בראשה הוא עומד, היה זה שהוביל את חשיפת חשיפת יומני פגישות של בכירים, כולל מועדי השיחות שניהל רה"מ נתניהו עם עורך ישראל היום לשעבר עמוס רגב. "הבעיה העיקרית היא המסגור השלילי שניתן לכתבה", אומר דרוקר לוואלה ברנז'ה. לדבריו, הכתבה מציגה את הפגישות של המפכ"ל עם עיתונאים כמשהו אסור. ואולם, "אין פסול בפגישות תדרוך של מפכ"ל המשטרה עם כתבים, ומדובר באקט שגם המפכ"לים הקודמים ביצעו".

בנוסף, דרוקר טוען כי עד לפני כמה חודשים גם נתניהו נהג לתדרך באופן קבוע בשיחות טלפון את פרשני הפאנל של מהדורות שישי בימי שישי בצהריים. לדבריו, "הכתבה מוכיחה שוב שישראל היום הוא כלי תעמולה שנועד לשרת את נתניהו", כשהכוונה למאבק של רה"מ בחקירות הנוגעות אליו, ובעיקר לבעיית ההדלפות מהחקירות. דרוקר גם ציין כי אינו בקשר עם חורב ב-3 השנים האחרונות וכי לא חורב היה זה שארגן לעיתונאי את הפגישה עם המפכ"ל.

רביב דרוקר. ראובן קסטרו
"אין פסול בפגישות תדרוך של מפכ"ל המשטרה עם כתבים". דרוקר/ראובן קסטרו

"ממפכ"ל שסופג ביקורת קשה - הוא הופך ליקיר התקשורת"

גורם ב"ישראל היום": "הברנז'ה אלופה בלכתוב על כל העולם ואחותו, אבל כשזה נוגע אליה היא מאוד רגישה"

מנגד, גורם בכיר ב"ישראל היום" אומר היום לוואלה ברנז'ה כי הוא דווקא שמח שהכתבה עוררה שיח בתקשורת. "בעקבות תחקירים שונים של העיתון והכתבה הזו נחשף המהפך שחל בעבודת המפכ"ל מאז שמשרד גולדפינגר התחילו לעבוד אתו. ממפכ"ל שסופג ביקורת קשה מהתקשורת, שלא נפגש עם עיתונאים ולא משוחח עימם - פתאום יש שינוי של 180 מעלות, יש לו אינטראקציה עם התקשורת, הוא נפגש עם כתבים בצורה רציפה והופך להיות יקיר התקשורת. במקביל, תופעת ההדלפות מתגברת והוא מתנגד לחוק ההמלצות למשל. כלומר, יש כאן אדם (אלשיך ד. ו) עם קו שונה - וזה הסיפור בכתבה, לא עצם הפגישות שלו עם עיתונאים. את זה אנחנו משאירים לאחרים שבודקים מי דיבר עם מי ובאיזו שעה", אמר ברומזו ככל הנראה לדרוקר.

הגורם הוסיף כי "הסיפור בכתבה זה המהפך שחל במפכ"ל, בהתנהלות התקשורתית שלו. בטח שהתקשורת לא תאהב את זה כי הברנז'ה לא אוהבת שכותבים עליה. הברנז'ה אלופה בלכתוב על כל העולם ואחותו, אבל כשזה נוגע אליה היא מאוד רגישה. אף אחד לא ביקר את המפכ"ל על זה שהוא נפגש עם עיתונאים, כי גם עיתונאים מ'ישראל היום' מופיעים ביומן, זה רק על השינוי שחל בהתנהלות שלו".

אבל אי אפשר להתעלם מכך שהפגישות שלו עם עיתונאים מוצגות בצורה שלילית.

"כל אחד יראה מה שהוא רוצה לראות".

מעיתון "ישראל היום" נמסר בתגובה: "'ישראל היום' מסקר בצורה מקצועית ועניינית את פועלה של משטרת ישראל וגאה להביא לציבור קוראיו סיפורים בלעדיים וחשיפות ללא כל קשר לשאלה האם הם משרתים או פוגעים בתדמית המשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully