וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארי שביט רוצה קאמבק - בוועד "הארץ" מתנגדים

14.12.2017 / 11:02

פרסום ראשון: בראיון מקיף שנתן שביט ל"ג'רוזלם פוסט" הוא רמז על רצונו ב"תיקון", אך לוואלה ברנז'ה נודע כי בוועד עיתונאי "הארץ" לא מתכוונים לשבת בשקט, והיום צפויים נציגיו לשבת עם ההנהלה ולהבהיר שחזרה של שביט לכתיבה בעיתון אינה מקובלת עליהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרוחות בעיתון "הארץ" סוערות, כאשר הפעם העצבים הרופפים של אנשי המערכת לא נובעים מהחשש של עוד תכנית קיצוצים, אלא מהשמועות המתגברות במסדרונות המערכת המדברות על חזרתו של ארי שביט. עיתונאי "הארץ" נאלץ כזכור להתפטר מתפקידו לפני כשנה בעקבות טענות להטרדות מיניות מצידו כלפי שתי נשים.

אתמול פורסמה ב"ג'רוזלם פוסט" כתבה שעסקה בקאמבק של שביט, תחת הכותרת "האם ארי שביט בדרך לקאמבק?". בכתבה נכתב כי נדמה ששביט מוכן לחזור לחיים הציבוריים, כשהוא מקבל את הגיבוי של מרכז קהילתי בשם 92nd Street Y בניו יורק – כאשר העיתונאי צפוי להיות הדובר המרכזי של המרכז הקהילתי באירוע שייערך באפריל לכבוד יום העצמאות של ישראל. כזכור, לפני הפרשה שביט היה מרצה מבוקש בארה"ב, אך בשנה האחרונה הוא הפך ל"פרסונה נון-גרטה" עבור ארגונים יהודיים במדינה.

בהצהרה שהעניק ל"ג'רוזלם פוסט", שביט אמר: "לפני יותר משנה עזבתי את הזירה הציבורית כדי לעבור תהליך של חשבון נפש. זו הייתה שנה של הרכנת ראש, בירור עצמי ועבודה אישית אינטנסיבית. ביליתי זמן יקר עם משפחתי, התמודדתי עם עברי ועשיתי ככל יכולתי כדי להיות אדם טוב יותר. זהו תהליך נפשי וערכי מתמשך אשר יישאר איתי כל חיי. אני מצפה לכך שבשנה הבאה אוכל לדבר עליו בפומבי בצורה כנה, פתוחה וגלויה. כאשר אעשה זאת, אבטא את המחויבות העמוקה שלי לנשים, לשוויון בין מגדרי ולתיקון עולם".

עם זאת, לוואלה ברנז'ה נודע כי בוועד עיתונאי "הארץ" לא מתכוונים לשבת בשקט, והיום (חמישי) צפויים נציגיו לשבת עם ההנהלה ולהבהיר לה שקאמבק של שביט אינו מקובל עליהם בשום אופן. כזכור, העיתון מוביל לאחרונה קו אקטיבי בקמפיין #me too וחשף את עדויותיהן של מתלוננות חדשות בפרשיות של נשיא קשת לשעבר אלכס גלעדי ולשדרן הרדיו גבי גזית. כך או אחרת, גורם בכיר ב"הארץ" אמר לאחרונה לוואלה ברנז'ה כי אין שום חדש עם שביט ואין כל כוונה להחזירו.

העיתונאית דניאל ברין, שטענה כי עיתונאי ישראלי הטריד אותה מינית. טוויטר, צילום מסך
דניאל ברין/צילום מסך, טוויטר

לפני כשנה טענה עיתונאית אמריקאית בשם דניאל ברין כי שביט הטריד אותה מינית. ברין ציינה כי הגיעה ללובי המלון שבו שהה העיתונאי במהלך ביקור של יומיים בארצות הברית, כדי לראיין אותו על הספר שכתב: "ברגע שהגעתי ושמתי את מקליט הקול שלי על השולחן הוא עצר את הריאיון. הוא אמר שראשית הוא רוצה להכיר אותי ושאל אותה כמה שאלות אישיות. השאלות האלה גרמו לי להרגיש לא בנוח". ברין אמרה כי לאחר מכן העיתונאי נע לעברה "כמו חיה", אחז בראשה ומשך אותה לעברו. "חשתי משותקת", שחזרה ברין. היא ציינה כי היא עזבה את המקום בנימוס, וכי העיתונאי התעקש ללוות אותה למכוניתה.

מלבד ברין, פורסמה עדות נוספת נגד שביט, של עובדת השדולה היהודית "ג'יי-סטריט" בעיתון היהודי "פורוורד". בעקבות הפרסומים השונים, שביט הפסיק לכתוב ב"הארץ" וגם הופעתו כפרשן בפאנל "שישי עם אילה חסון" של חדשות עשר הופסקה. במקביל, ברין החלה לכתוב לסירוגין טור ב"ידיעות אחרונות".

לאחר שהתפטר מ"הארץ", שביט התנצל על המקרים שפורסמו ומסר: "כמי שמכבד כל אשה וכל אדם, וכמי שסולד מהטרדות מיניות, אני מתנצל מעומק לבי על אי-הבנה זו. לא התכוונתי לעשות דבר שאינו מקובל על גברת ברין ובוודאי שלא הייתה לי כל כוונה לגרום לה לתחושת אי נוחות או לפגוע ברגשותיה. לפני יותר משנתיים וחצי, בפברואר 2014, פגשתי את גברת דניאל ברין לשיחה בלוס אנג'לס. היום אני מבין, בצער, שפירשתי באופן שגוי לחלוטין את האינטראקציה בינינו באותה פגישה. עד שקראתי השבוע את המאמר אותו פרסמה, חשתי שהיה לנו מפגש ידידותי שכלל, בין היתר, גם יסודות של חיזור. לרגע לא חשבתי שמדובר בהטרדה מינית. אבל את מה שאני ראיתי כחיזור, ברין ראתה כהתנהגות לא הולמת ואף מטרידה מצדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully