וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הארץ" מעלה המחיר - אך שוקן מכריז: יש לנו מאה אלף מנויים - שיא של כל הזמנים

24.12.2017 / 11:19

במכתב ששלח מו"ל העיתון עמוס שוקן למנויים, הוא מסביר את הסיבות להעלאת המחיר – כאשר הירידה בהכנסות מפרסום היא הגורם המרכזי. כזכור, בספטמבר האחרון הוחלט לבצע מהלך קיצוצים והתייעלות בקבוצת "הארץ"

עמוס שוקן. ראובן קסטרו
עמוס שוקן/ראובן קסטרו

מחיר המנוי של עיתון "הארץ" עלה לאחרונה ב-11 שקל ל-110 שקל בחודש. במכתב ששלח מו"ל העיתון, עמוס שוקן, הוא מסביר את הסיבות להעלאת המחיר – כאשר כצפוי הירידה בהכנסות מפרסום היא הגורם המרכזי. שוקן מסביר כי "בשנת 2017 ירדו הכנסות העיתון מפרסום, בהשוואה ל-2016, ב-10%. הירידה בהכנסות העיתונות המודפסת מפרסום נמשכת זה כמה שנים, ומקור שהביא לעיתון יותר מ-60% מהכנסותיו, מביא עתה רק 40%". שוקן חוזה ירידה מתמשכת בתחום: "אנו צופים שירידת היקף הפרסום בעיתונות המודפסת תימשך גם בשנת 2018. איבוד הכנסות פרסום של מיליוני שקלים בשנת 2017 גורם לכך שככל הנראה השנה תסתיים באיזון. כדי למנוע הפסד בשנת 2018 נקטנו צעדים משמעותיים להקטנת ההוצאות, ואנו ממשיכים בכך בעצם בימים אלה, אך אין די בהם".

שוקן אף מציין את קידום החוק של ח"כ דוד ביטן, שנחשף בוואלה! NEWS – מדובר במהלך לשינוי חלוקת תקציבי הפרסום הממשלתיים בעיתונים המודפסים, כך שהנתח התקציבי המופנה לפרסום בעיתון מסוים יותאם לתפוצה ולפופולריות של העיתון. המהלך צפוי לחזק את העיתונים הגדולים והנפוצים כמו "ידיעות אחרונות" ו"ישראל היום", אך נועד לפגוע דרמטית בעיתון "הארץ", שנהנה כיום מתקציבי פרסום גבוהים ביחס לשיעור החשיפה שלו באוכלוסייה. בהקשר הזה שוקן כותב: "ראוי גם להזכיר את הודעת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, בדבר הצעת חוק שבדעתו להגיש לצמצום פרסומי המדינה ב"הארץ", זאת בנוסף להחלטה של שר הפנים גדעון סער, בשנת 2014, שהעבירה פרסום סטטוטורי מ"הארץ" לחינמון כלשהו (שאינו "ישראל היום").

שוקן ממשיך וכותב כי "ל'הארץ' ו-TheMarker יש ביקוש של קוראות וקוראים בסביבה של עיתונות חינם, או שבחלקה חינם. יש לנו כמאה אלף מנויות ומנויים. זהו מספר שיא של כל הזמנים והוא משקף את הייחוד של העיתונים האלה ואת חשיבותם בחברה הישראלית. כדי לקיים את הקול הזה אני מבקש מכן ומכם שתקבלו בהבנה את הצעד הזה". בנוסף לכך, שוקן מודה למנויים רבים שמסכימים בעת הקפאת המנוי (למשל בעקבות נסיעה) לא להקפיא את התשלום ל"הארץ" ולהעביר את העיתונים בתקופת ההקפאה למוסדות ציבוריים כמו בתי חולים: "הסכמתם מאפשרת לנו גם לשמור על ההכנסה, וגם לחשוף את העיתון למי שאינם מכירים אותו, ובכך לסייע לקידום התפוצה".

כזכור, בספטמבר האחרון הוחלט לבצע מהלך קיצוצים והתייעלות בקבוצת "הארץ". לאחר מספר פגישות של ועד העובדים עם שוקן ועם מנכ"ל הקבוצה, רמי גז, הוחלט לבסוף לפטר כ-10 עובדים - במקום כ-30-40 עובדים עליהם דובר כאשר המהלך החל להתגבש. בנוסף לכך, למרות הפרסום על איחוד מערכת דה מרקר עם "הארץ" – שהיה מוביל לקיצוץ רחב במספר העורכים והכתבים, במיוחד במקרים בהם יש כפל תפקידים – המערכות נשארו מופרדות, כפי שהצהיר בעבר שוקן בפני וואלה ברנז'ה.

יש לציין כי לפני כחודש פורסם בוואלה ברנז'ה כי גם ב"ישראל היום" החליטו לאחרונה להעלות את מחיר דמי המנוי. בהודעה שנשלחה למנויים נכתב כי החל מה-26 בנובמבר עלות דמי המנוי החודשיים יהיה 65 שקל למנוי יומי ו-35 למנוי סופ"ש וחג. זאת בהשוואה למחיר הקודם, שעמד על 52 שקל למנוי יומי ו-26 למנוי סופ"ש וחג. ברקע להעלאת דמי המנוי ללקוחות שהעיתון נשלח לביתם (כאשר הוא ממשיך להיות מחולק בחינם בנקודות הפצה מרכזיות בערים הגדולות), לא ניתן להתעלם מהפרסום לפני כשנה ב"הארץ" - לפיו העיתון של שלדון אדלסון הפסיד עד 2014 כ-730 מיליון שקל. הנתונים משקפים הפסד של כשקל אחד לכל גיליון שהודפס בין השנים 2007-2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully