וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרות במגרש הרוסים: פיטורים גם בערוץ 9

24.12.2017 / 14:38

פרסום ראשון: מתוך כ-20 איש במערכת פוטרו בעקבות צמצומים 3 עובדים: כתבת ופרשנית בכירה, מתרגם ומפיק - כך נודע לוואלה ברנז'ה. כזכור, הבעלים אלכסנדר לוין הפסיק להזרים לערוץ כספים. ערוץ 9: "ההפך הוא הנכון"

תחת קמפיין ערוץ 9. יח"צ,
תחת קמפיין ערוץ 9/יח"צ

צרות בערוץ 9? לוואלה ברנז'ה נודע כי לפחות 3 עובדים פוטרו לאחרונה - זאת לאחר שהבעלים, אלכסנדר לוין, הפסיק להשקיע בערוץ בתקופה האחרונה, כך לטענת העובדים. לפני כחודש נערכה פגישה בערוץ בהשתתפות חלק מהעובדים, העורך הראשי דמיטרי דובוב והמפיק הראשי אלכסיי לוזבסקי. על פי גורם שנכח בפגישה, נאמר לעובדים כי "כרגע אין כסף, והערוץ בסכנת סגירה כבר עכשיו".

עוד לפי הגורם, בפגישה נאמר כי "המפרסמים לא נוהרים לערוץ, אבל אנחנו מנסים לשרוד". בנוסף, בפגישה נאמר כי אם הערוץ יחזיק כמה חודשים אז המצב יהיה בסדר, אבל חייבים להשיג הארכת רישיון לערוץ (הרישיון של ערוץ 9 ייפוג בנובמבר 2018). לפי הגורם, "לוין לא משקיע בנו כבר שנתיים ואפילו מוציא כסף מהערוץ. אנחנו שורדים בזכות צמצומים וקיצוצים משמעותיים בכוח האדם". הבעלים, לוין, שב-2014 פורסם כי הוא מתעניין בהשקעה בערוץ 9 – משמש כמפיק ברוסיה ובאוקראינה.

לפי הגורם, בתקופה האחרונה תכניות מצטלמות רק באולפן ולא בצילומי חוץ, ורק אם יש משקיע לתכנית - כך למשל, תכנית דת שצולמה לאחרונה כאשר חב"ד השקיע בה כסף. הגורם הוסיף כי כל התכניות החדשות אפשריות רק אם יש להן משקיע. בינתיים, מתוך כ-20 איש במערכת פוטרו בעקבות צמצומים 3 עובדים: כתבת ופרשנית בכירה בשם יאנה בריסקמן, כשבנוסף אליה פוטרו גם מתרגם ומפיק בערוץ 9.

ביולי אשתקד עתר ערוץ 9 לבג"ץ כצד לעתירה של ח"כים ואנשי עיריית ירושלים נגד המעבר של התאגיד לירושלים. בזמנו פורסם כי בערוץ טוענים שאם אכן יבוטל המעבר הזמני למודיעין, ייפגע הסכם ההתקשרות בין התאגיד לערוץ שיגרום נזק בהיקף של כ-4 מיליון שקל שעלול לגרום לסכנה קיומית לערוץ 9. "ערוץ 9 נלחם כדי לשרוד אל מול תופעות הפוגעות בכל ערוצי הטלוויזיה המסחריים, לרבות צמצום תקציבי הפירסום שמייעדים מפרסמים לטלוויזיה, הגידול בשימוש ברשתות החברתיות, צפייה בתוכן באינטרנט על חשבון הצפייה בטלוויזייה המסחרית, וריבוי התכנים הטלוויזיוניים המשודרים באתרים פיראטיים... ערוץ 9 שקע בשנים האחרונות בהפסדים כבדים, שהגיעו בשנת 2014 לסך של קרוב ל- 40 מיליון ש"ח. תכנית ההתייעלות, אשר במרכזה המעבר למתחם מצומצם בנוה אילן והשכרת מתחם מודיעין למשיבה 1, הינה אולי הסיכוי האחרון שלו להינצל".

ערוץ 9: "תקופה של התחדשות"

מנגד, יש לציין כי לאחרונה עלה קמפיין חדש לכבוד המיתוג המחודש של ערוץ 9, בשלטי חוצות באזור רוטשילד ובדרך נמיר בתל אביב, וגם באזור נתניה. בנוסף לכך, לאחרונה פורסם כי אנסטסיה מיכאלי – טאלנטית בולטת שצמחה בערוץ – חוזרת לערוץ 9.

בערוץ אף בישרו כי נרשם גידול של 40% בהיקפי הפרסום בחודש דצמבר לקראת ציון הנובי גוד. הערוץ דיווח על גידול של כמעט מחצית מהיקף הפרסום בחודש רגיל, ולטענתו מדובר בעלייה גדולה יותר מזו שנרשמה בשנים קודמות, שנעה בטווח שבין 25%-30%. בין הלקוחות המובילים נמצאים: המשביר, סופר-פארם, בזק, AIG, CHANEL, בנק לאומי ועוד.

מערוץ 9 נמסר בתגובה: "המצב המתואר בכתבה אינו תואם את המציאות ולא משקף בכלל את פעילות הערוץ בתקופה האחרונה כפי שניתן לראות על פני השטח. ההפך הוא הנכון, אנחנו נמצאים בתקופה של התחדשות כשבחודשיים האחרונים הושק לוח שידורים עם תכניות חדשות במקביל לגיוס טאלנטים וקמפיין פרסומי רחב היקף בטלוויזיה, בדיגיטל ובשלטי חוצות. מעבר לכך, הפרסום בערוץ בימים אלה לקראת ה'נובי גוד' נמצא בתפוסה מלאה".

"כמו כן, גם הטענות על פעילותו של לוין, הן שקריות ומומצאות לחלוטין. הקשר המקרי בהחלט בין הטענות לבין מה שקורה בפועל, רק מחזק את זה שמדובר בנקמה של עובד שפוטר, בהוצאת דיבה של ממש, ועל כן הערוץ ישקול את צעדיו בעניינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully