וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי למלא את לוח השידורים: קשת ורשת יקנו תוכן מהוט ויס

25.12.2017 / 15:41

נראה שערוצי הטלוויזיה מעלים הילוך בכל הנוגע לרכש תוכן מקורי: לוואלה ברנז'ה נודע כי בין הצדדים מתקיימות שיחות על מתווה קבוע לרכש תוכן מקורי של יס. לא מן הנמנע שגם עם הוט מנהלים ערוצי הטלוויזיה מגעים דומים

טיזר לעונה השניה של הסדרה "פאודה".
בדרך לקשת ורשת? "פאודה"

לאחר פיצול ערוץ 2, הערוצים המסחריים – ובעיקר קשת ורשת – נתקלו בבעיה שכמותה טרם הייתה להם: כיצד למלא לוח שידורים במשך שבוע שלם. זאת לאחר שעד נובמבר האחרון הם מילאו 3 או 4 ימי שידור בלבד. בניגוד לערוץ עשר, שממלא את הלוח בעיקר בתכניות אקטואליה וחדשות, גם קשת ורשת צריכות למצוא פתרונות זולים כדי למלא את משבצות השידור שאינן כוללות ריאליטי או תכניות של חדשות 2. הפתרון? סדרות מקור – שכבר שודרו.

לוואלה ברנז'ה נודע כי בימים האחרונים מתקיים מו"מ בין נציגים של קשת ונציגים של רשת מול חברת יס כדי לרכוש סדרות מקור שכבר שודרו. עדיין לא ברור באיזה סדרות מדובר, מכיוון שמדובר בשלב מאוד ראשוני וכרגע בין יס לערוצים המסחריים מתנהלות שיחות כלליות בנושא. בנוסף, לא מן הנמנע שהערוצים מנהלים מו"מ דומה גם עם הוט, על רכישת סדרות מצליחות של חברת הכבלים.

יש לציין כי הוט ויס מחויבות להזרים 8% מהכנסותיהן בהפקה מקומית, וחצי מההשקעה הזאת אמור להיות בסוגה עילית - דרמה או דוקו. היקף ההשקעות של שתי החברות בהפקה מקומית הגיעו ל-320 מיליון שקל בשנה.

לאחרונה ניהלו ארגוני היוצרים מאבק נגד סלקום ופרטנר, שלטענתם לא משקיעות בהפקות מקור. היוצרים אף הפגינו מספר פעמים בנושא ופרצו למשרדי סלקום בנתניה. בנוסף, הם נפגשו עם שר התקשורת איוב קרא, שהבהיר כי בימים אלו הם שוקדים על אסדרה במסגרת החוק החדש שתקיף גורמים המשדרים בטלוויזיה הרב ערוצית שאינם תחת רגולציה. בשלב ראשון ההליך לא יחול על סלקום ופרטנר, מכיוון שהן מפעילות קטנות יחסית בשוק - אך בהמשך, כאשר נתח השוק שלהן יגדל, גם הן יחויבו בכך.

בעקבות המאבק, סלקום פרסמה "קול קורא" להפקות מקור, ופרטנר הודיעה כי תצא בקרוב גם ב"קול קורא" ליוצרים בתחום הדוקו. החברה גם השיקה את ערוץ טדי, בשיתוף עם טדי הפקות: ערוץ צחוק שמפיק כ-20 סדרות מקור עם יוצרים ישראלים בהסכמי שותפות עם היוצרים.

טרם התקבלה תגובה מקשת וייס. ברשת והוט בחרו שלא להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully