וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאגת ערוץ הכנסת: על המועצה לנמק מדוע RGE לא הוכרזה כזוכה

26.12.2017 / 13:39

בג"ץ הוציא צו ביניים למועצת הכבלים והלוויין - ודורש ממנה לנמק מדוע הצעת RGE, שהגיעה למקום השני במכרז לערוץ הכנסת, לא הוכרזה כהצעה הזוכה. במקביל לכך, במכתב ששלחו בחדשות 2 למועצה הם דורשים "לבטל את הליך מכרז ערוץ הכנסת כולו"

אפס נמנעים: הצעת חוק למניעת הסתננות אושרה בקריאה שניה ושלישית בכנסת. צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר, מערכת וואלה! NEWS
אפס נמנעים: הצעת חוק למניעת הסתננות אושרה בקריאה שניה ושלישית בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

בזמן שערוץ 20 מאיים בסגירה בעקבות הקשיים הרגולטוריים שמועצת הכבלים מציבה בפניו, לטענת בכירי הערוץ, יש מי שמזכיר היום נקודה לא פחות כואבת - מכרז ערוץ הכנסת, בו הערוץ הפסיד רק לאחרונה.

בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו ביניים למועצת הכבלים והלוויין - העוצר את הליך הבדיקה הנוסף של הצעת RGE, ודורש ממנה לנמק מדוע הצעת RGE (חדשות עשר), שהגיעה למקום השני במכרז לערוץ הכנסת, לא הוכרזה כהצעה הזוכה. במקביל לכך, במכתב ששלחה חברת חדשות 2 למועצת הכבלים והלוויין היא דורשת "לבטל את הליך מכרז ערוץ הכנסת כולו" - כולל ההפסד של המפעילה הנוכחית ל-RGE.

כזכור, לאחר שמועצת הכבלים והלוויין הודיעה על פסילת זכייתו של ערוץ 20 במכרז להפעלת ערוץ הכנסת - בעקבות בג"ץ שהוגש על ידי קבוצת RGE וחברת החדשות של ערוץ 2, והודיעה כי תקיים שימוע ובדיקה חוזרת להצעה שהגיעה למקום השני - נדרשה קבוצת RGE להשיב על שאלות נוספות עד ליום רביעי.

בעקבות הבקשה, פנתה RGE בבקשה דחופה לבג"ץ בטענה כי מדובר בהליך לא תקין, שכן הצעת RGE נבדקה כבר ונוקדה במסגרת בדיקת ההצעות במכרז, והתוצאה המתבקשת על פי דין לטענתם היא שפסילת המקום הראשון תוביל לזכיית המקום השני שקיבל את מספר הנקודות הגבוה ביותר. RGE מיוצגים על ידי ברנע ושות'.

מ-RGE נמסר בתגובה: "אנו מברכים על החלטת בית המשפט העליון שקיבל את הבקשה. טענתנו העקבית מזה חודשים היא כי הצעתנו היא הראויה והאטרקטיבית ביותר והייתה אמורה לזכות מלכתחילה".

"הצעת ערוץ עשר מעלה תהיות ביחס לעמידתה בתנאי המכרז"

במקביל לצו הביניים, נשלח מכתב מחדשות 2 למועצה, ובו הם מתבססים על בחינה שהזמינו על ידי חברת המחקר העסקי טאסק, לפיה "הצעת ערוץ 10 (RGE) מעלה תהיות ביחס לעמידת הצעתם בתנאי המכרז". הם מציינים כי הם מסתמכים בין היתר גם על דברים שנכתבו בחוות הדעת של היועץ הכלכלי החיצוני ששכרה מועצת הכבלים, ד"ר רועי שלם. בחוות הדעת נטען: "בסיכומו של דבר, בכל שלוש ההצעות שלא זכו [לפני הפסילה של ערוץ 20], מצאתי טעויות מהותיות בתכנית העסקית או פערים מהותיים בינה לבין פרק ג [פרק התוכן]'".

במכתב טוענים בחדשות 2 כי קיים חשש כי הצעת ערוץ עשר אינה עומדת בדרישה שבסעיף 5 לנספח ד1 למכרז, בדבר השקעה של 84% לפחות מסיכום התמורה בהפקות מקומיות", זאת בשל חוסר בתקצוב כוח אדם לטענת החברה. בנוסף נטען לחוסר התאמה בין כמות התכניות בפרק התוכן לכמות התכניות בפרק העסקי.

בחדשות 2 אומרים כי בתכנית העסקית בהצעת ערוץ עשר לא נכללו הוצאות מימון וכי היא אינה מעמידה תקציב לקידום ושיווק הערוץ. בנוסף, נטען כי בהצעה של הערוץ אין תקצוב לשידורים ישירים מהמליאה ומהוועדות במהלך הפגרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully