וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו מכינים את החיילים. האופן שבו פעל המ"פ מול תמימי היא דוגמא לזה"

28.12.2017 / 12:02

בראיון ראשון מאז נכנס לתפקידו מספר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס ליעקב אילון בתוכנית "וואלה טוק" על המציאות המשתנה ועל האתגרים התקשורתיים בפניהם עומדת יחידת דובר צה"ל

צילום סטילס: ראובן קסטרו עריכת וידאו: נועה לוי

בראיון ראשון מאז נכנס לתפקידו מספר דובר צה"ל תא"ל רונן מנליס ליעקב אילון בתוכנית "וואלה טוק" על המציאות המשתנה ועל האתגרים התקשורתיים בפניהם עומדת יחידת דובר צה"ל.

הצילומים של הנערה הפלסטינית מול המ"פ של גבעתי, במה שזכה לכינוי אירוע נבי סלאח. תקשורתית, מי ניצח שם ומי הפסיד?

"זה אירוע מורכב מאוד. הוא מראה את הבעיה או את האתגר שקיים במשימות שמבצעים החיילים ביהודה ושומרון. מלבד המשימות הצבאיות המובהקות, החיילים ביו"ש מבצעים גם משימות שיטור, זה נתון לנו בהנחת הדרג המדיני כחליף הריבון. למעשה המ"פ שדיבתי איתו שיחה ארוכה אחרי שראיתי את הסרט, מבצע משימה שמתחילה בכלל בהפרת סדר. הפרת הסדר שמבוצת שם היא הפרת סדר של למעלה מ-200 מתפרעים כולל אבנים וצמיגים בוערים והוא מטפל בה. כשאני שואל אותו מה הוא מרגיש כשהוא רואה את הנערה עומדת לידו אז הוא עונה שברור לו שזאת פרובוקציה. מה שמעניין אותו זה להחזיר את הסדר והביטחון ברחוב ולמנוע את הפרת הסדר זה מה שעומד לנגד עיניו. בסוף הוא זה שנמצא שם, הוא זה שמפעיל את הכוח, הוא נתון לשיקול הדעת המקצועי ואנחנו נותנים לו גיבוי מלא באופן שבו הוא פעל".

"כמעט כל אזרח הוא פוטנציאל עיתונאי"

עד כמה המצלמות בשטח עלולות לשתק את החיילים בשטח?

"ההתמודדות בסביבה שהיא רוויה באזרחים וצלמים, היא התמודדות שמלווה אותנו בחיי היום יום ביהודה ושומרון והיא תלווה אותנו ככל הנראה אם תהיה מלחמה – גם במלחמה הבאה. העולם השתנה, אנחנו יושבים עכשיו באתר חדשות באינטרנט. כמעט כל אזרח הוא פוטנציאל עיתונאי, הוא יודע לצלם, הוא יודע להפיץ את זה במהירות ולפעמים גם להפיץ רק חצאי אמיתות ובכך לעשות מניפולציה".

"זהו אתגר, אנחנו מכינים את החיילים והמפקדים ואני חושב שהאופן שבו פעל המ"פ היא בדיוק דוגמא לזה. הוא מבין לאורך כל הדרך שמדובר בפרובוקציה מצולמת. בבחירה שלי שבין לצלם את זה לבין לצלם את איך אני מפעיל נגדה כוח זו הבחירה שבחרתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully