וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: תומך בחקיקה שתסדיר את ערוץ 20

31.12.2017 / 11:40

הוועדה המשותפת לכלכלה-כנסת התכנסה לדון בחוק ששר התקשורת מבקש לקדם, שנועד להפוך את הערוצים הייעודיים לערוצים הפועלים תחת רישיונות מסחריים. בן חי-שגב: "אל לכם המחוקקים לתת יד לשיח המתלהם. הייעודיים צריכים להיות מוסדרים במסגרת תפיסה כוללת של שידורים מסחריים"

הממשלה אישרה 1.5 מיליארד שקל למימון הפעימה הראשונה של העלאת קצבאות הנכים - מינואר. רוני כנפו
הממשלה אישרה 1.5 מיליארד שקל למימון הפעימה הראשונה של העלאת קצבאות הנכים - מינואר/רוני כנפו
בן חי-שגב: "אל לכם המחוקקים לתת יד לשיח שבו הרגולטור מצמידים מונחים ופעלים כמו התעללות. תפקידו של הרגולטור הוא להבטיח שאותם חוקים שאתם המחוקקים מחוקקים יתקיימו ואם יש בעיה היא בחוק עצמו. כל מי שנותן יד לשיח הזה הוא לא פחות ממתלהם"

הוועדה המשותפת לכלכלה-כנסת התכנסה הבוקר (ראשון) כדי לדון בתיקון לחוק התקשורת, הנוגע לאסדרת הערוצים הייעודיים ובמצב של ערוץ 20 – המאיים בסגירה בעקבות הקשיים הרגולטוריים העומדים בפניו. במקביל לדיון בוועדה, רה"מ בנימין נתניהו אמר בישיבת הממשלה לשרי הליכוד לתמוך בחקיקה שתסדיר את ערוץ 20.

ערוץ 20 מוגדר כערוץ מורשת ואמור להקדיש 75% מהשידורים שלו לנושא זה, אך במועצת הכבלים והלוויין אומרים כי הערוץ מפר את רישיונו מכיוון שהוא מרבה לשדר שידורי חדשות ואקטואליה. שר התקשורת, איוב קרא, הודיע בשבוע שעבר כי בכוונתו לקדם את הצעת החוק של ח"כ שרן השכל (ליכוד), שנועדה להפוך את ארבעת הערוצים הייעודיים - ערוץ 20, ערוץ 24, ערוץ 9 והלא טי וי - לערוצים הפועלים תחת רישיונות מסחריים רגילים, ללא מחויבות לתוכן שקשור לנושא ייעודי מסוים.

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי-שגב, התייחסה בוועדה לישיבה שנערכה ביום חמישי, בה אמר קרא בין היתר כי אם צריך לפזר את המועצה ולצמצם את סמכויות הרשות השנייה - "החונקות את שוק התקשורת", כהגדרתו - הוא ייעשה זאת.

בן חי-שגב הגיבה למה שהיא מכנה "השיח המתלהם שאפיין את הישיבה בכל מה שנוגע לרגולציה", ואמרה: "אל לכם המחוקקים לתת יד לשיח שבו הרגולטור מצמידים מונחים ופעלים כמו התעללות. תפקידו של הרגולטור הוא להבטיח שאותם חוקים שאתם המחוקקים מחוקקים יתקיימו ואם יש בעיה היא בחוק עצמו. כל מי שנותן יד לשיח הזה הוא לא פחות ממתלהם. הצורך בתיקון רגולציה הוא דחוף, המועצה יזמה תיקון במסגרת סמכויותיה ויש מקום להסדיר את זה בחקיקה בצורה רוחבית ויסודית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"בניגוד לרושם שניסו ליצור אני בעד שערוץ 20 ישדר חדשות"

קיש: "בתפיסה הבסיסית שלי אני מעדיף מינימום רגולציה. אני בוודאי לא מטיל אשמה רק על הרגולטורים אלא גם עלינו המחוקקים והממשלה. אבל יש רגולטורים אחרים שקצת מתלהבים מתפקידם והולכים למקומות שהמחוקק לא התכוון אליהם"

בנוגע לערוצים הייעודיים, היא אמרה כי "טוב וראוי היה שהסדרת ערוצים ייעודיים תעשה יחד עם הסדרת כל ערוץ התקשורת. הם בנויים על מודל כלכלי של פרסומות וצודקת ח"כ נחמיאס שהמודל של ערוץ רוסי וערבי שונה מערוץ מוזיקה וערוץ 20 שמכוונים לכלל הציבור בישראל. אבל אנחנו לא בעולם אידיאלי אז אני מברכת על היוזמה. הערוצים הייעודיים צריכים להיות מוסדרים במסגרת תפיסה כוללת של שידורים מסחריים וצריך לתת את הדעת להגנות ינוקא. כך צריך להיות בכל הערוצים הייעודיים שיבואו ומי ייתן ויבואו בהמוניהם. כן יש לתת את הדעת באופן נפרד לשידורי חדשות כי הם לא דומים לשאר שידורי טלוויזיה. אני קוראת לוועדה להסדיר גם את שידורי החדשות במסגרת ערוצים מסחריים. בניגוד לרושם שניסו ליצור אני בעד שערוץ 20 ישדר חדשות. ככל שאותם ערוצים ירצו לשדר חדשות צריך לתת את הדעת לאיזה תנאים".

ביחס לסוגיית חילוט הערבויות, אמרה בן חי-שגב כי "אין מצב שהמועצה תתחייב שלא לחלט ערבויות לגוף שאולי לכאורה נמצא בהפרת תנאי הרגולציה שלו. המועצה תתכנס ב-11 בינואר ותדון בכל עמידת הערוץ בתנאי הרישיון וייתכן שתקבל החלטה לחלט ערבויות ותפעיל שיקול דעת בכובד ראש כמו שתמיד עשתה". יו"ר הוועדה המשותפת, ח"כ יואב קיש, שאל את יו"ר מועצת הכבלים והלווין – "האם ב-11 בינואר אתם דנים רק בערוץ 20?".

לכך השיבה בן חי-שגב כי "בהפרות של הערוץ ובעוד נושאים כנקודת בדיקה כמו שיש לערוצים האחרים. מבין 4 הערוצים הייעודיים המועצה לפני למעלה משנה יזמה תיקון רישיון עבור ערוץ 20 וערוץ המוזיקה וזה היה בשיתוף ערוץ 20. לפי התיקון 25% מהזמן קיבלו אישור לשידורים כלליים. ערוץ 24 עומד בתיקון הזה וערוץ 20 לא עומד בהוראות החדשות של 75%-25%. הערוץ הערבי עבר החלפת בעלים ומתמודד עם חובות עבר של הבעלים הקודמים, המועצה הכריזה על נקודת בדיקה גם לערוץ הערבי, כמו בערוץ 20, והדיון גם יהיה במהלך ינואר".

קיש הודה כי נאמרו דברים קשים לגבי המועצה בדיון בחמישי, והוסיף "רציתי שתהיי נוכחת וזה לא התאפשר אני שמח שהגעת היום. בתפיסה הבסיסית שלי אני מעדיף מינימום רגולציה. אני בוודאי לא מטיל אשמה רק על הרגולטורים אלא גם עלינו המחוקקים והממשלה. אבל יש רגולטורים אחרים שקצת מתלהבים מתפקידם והולכים למקומות שהמחוקק לא התכוון אליהם, ואני אומר את זה בלי קשר אליך".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה". רוני כנפו
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה"/רוני כנפו

"אנחנו לא בעד סגירת ערוץ 20 וכן בעד הסדרה של מה שצריך"

כבל : "לא התכנסנו כאן בגלל החילוט, יש כאן שתי נקודות וכבר אמרתי שאעשה הכל שערוץ 20 ימשיך לפעול כפי שנאבקתי למען ערוצים אחרים. כל הערוצים שמונחים כאן הם מכל המגזרים והעדות. אני בעד מתן אישור לשידורי חדשות לערוץ 20, אלא שלא בונים מערכת חדשות חדשה. אי אפשר י

ח"כ אמיר אוחנה (הליכוד) אמר: "למה לא לגיטימי לבקש שבזמן שעובדים על שינוי רגולציה לא לנקוט בהליכים חמורים שדיברת עליהם. למה את אומרת שזה לא יהיה? אני פונה למועצה ומבקש – אנחנו עובדים על השינוי הזה למה זה לא לגיטימי לבקש השהייה מסויימת?". בן חי-שגב השיבה כי "המועצה תביא בחשבון את ההליך הזה של החקיקה זה ברור לכל בר דעת". יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, אמר כי "כמו שהמנכל התעקש לומר שהם יראו מה נעשה בוועדה ואז יגיבו". בן חי-שגב אמרה כי "אחת הסיבות שהמועצה דחתה את הישיבה כי היא מכבדת את המוסד הזה ומצפה שיסדיר את שידור החדשות". קיש הוסיף כי "נסדיר את שידור החדשות".

השכל אמרה כי "ידוע שיש הרבה ערוצים שלא עומדים בהתחייבויות שלהם ויפעת אמרה בעבר שחילוט הוא לא הפתרון לכן הבקשה שלנו להמתין עם זה. ממידע שהועבר אלי, בתנאי הרישיון המקוריים של הערוץ יינתן מענה הולם ברישיון למורשת ופתאום זה הפך ל-100%. זה בסדר שאתם מפרשים מענה הולך כ-100% אבל הנה בא הרגולטור ורוצה לאשר 25% שידורים כליים אבל הגישו נגדכם בג"ץ ואנחנו עכשיו משנים את זה שיהיה חוק אחיד לכולם עם כמה שפחות פרשנות. אני מבקשת שתמתינו ותיתנו שבועיים". אסף אמיר, יו"ר איגוד המפיקים, לבן חי-שגב: "תדחי את זה בחודשיים, תתני לנו גם חמצן".

היועץ המשפטי של מועצת הכבלים והלוויין, איתמר חרמון, אמר: "מה שח"כ השכל אמרה חזר לתחילת הליכי מתן הרישיון, בהצעה של ערוץ מורשת מה שהם הציעו במכרז זה תכני מורשת. הם הצהירו שאין בכוונתם לשדר מהדורות או תוכניות חדשות. הם ביקשו לתקן והמועצה תיקנה וקבעה שיוכל לשדר עד 25% תכנים שאינם מורשת ונגד זה ניתן צו על תנאי בג"ץ. ערוץ 10 עתר וטען שההקלה היא מעבר לסמכותה של המועצה. באותו דיון עלה נושא החדשות ולכן הפתרון לא יכול לבוא בחוק הנוכחי. אם רוצים מעבר ל-25% זה צריך לבוא בחקיקה".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין אמרה כי "הערוצים המסחריים מגיעים לתת דין וחשבון זה לא רק הערוצים הייעודיים שבאים לתת דין וחשבון על המצב שלהם. אנחנו לא בעד סגירת ערוץ 20 וכן בעד הסדרה של מה שצריך – הפקות מקור וחדשות. כבל אמר: "לא התכנסנו כאן בגלל החילוט, יש כאן שתי נקודות וכבר אמרתי שאעשה הכל שערוץ 20 ימשיך לפעול כפי שנאבקתי למען ערוצים אחרים. כל הערוצים שמונחים כאן הם מכל המגזרים והעדות. אני בעד מתן אישור לשידורי חדשות לערוץ 20, אלא שלא בונים מערכת חדשות חדשה. אי אפשר יהיה לייצר מתן היתר חדשות אחר, שנותן העדפה שונה. אי אפשר יהיה לייצר הסדרות שונות. נקודה שנייה לא פחות חשובה, בוודאי עבורי שנאבק על זה שנים, הפקות מקור. זה לא סוד שאני נלחם עבורם ואני חושב שצריך למצוא נקודה מאזנת אי אפשר יהיה להעמיד את החקיקה שתהייה גם בגיצה".

יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', אמרה כי היא "מברכת על הצעד להצלת ערוץ 20. להציל ערוץ טלוויזיה זה להציל גם את האינטרס הציבורי במדינת ישראל. אנחנו חיים במדינה כל כך הטרוגנית, וככל שיהיו יותר ערוצים כך יהיה יותר טוב. אנחנו משתדלים לאזן בין האינטרס הציבורי לבין האינטרס הכלכלי של בעלות הרישיון. אנחנו במאה ה-21 וכל שוק התקשורת נמצא במצב קטסטרופלי. היום קרוב למיליארד שקל של תקציב הפרסום עוברים לשני קונגלומרטים ענקיים שאף אחד לא מוכן לגעת בהם, הם לא ישראלים ולא מגנים על תוצרת מקומית. כל מי שיישב בוועדה שישים לב אם כל 'הזעירים' והקטנים נשתלב יחד למען המטרה של הצלת השוק התקשורת הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully