וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תכנית הקיצוצים בידיעות; מסתמן: "ממון" בסוף דרכו כמוסף עצמאי

31.12.2017 / 14:02

פרסום ראשון: לוואלה ברנז'ה נודע כי השינוי הדרמטי הראשון בקבוצה צפוי להתרחש ב"ממון", אשר ככל הנראה ייטמע בעמודי החדשות. על פי גורם בכיר בקבוצה פיילוט לכך צפוי כבר בתקופה הקרובה. אופציה נוספת שנשקלת: אחריות מערכתית של "כלכליסט"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שנת 2018 בפתח ועמה תכנית הקיצוצים הרחבה בקבוצת "ידיעות אחרונות". לוואלה ברנז'ה נודע כי השינוי הדרמטי הראשון בקבוצה צפוי להתרחש במוסף "ממון", כשאחת האפשרויות הנבדקות היא להכניס את המוסף הכלכלי הוותיק לעמודי החדשות. על פי גורם בכיר בקבוצה צפוי פיילוט כבר בתקופה הקרובה, כאשר חלק קטן מהמנויים יקבלו את המוסף מוטמע בתוך עמודי החדשות למשך תקופה מסוימת, ועל בסיסם תיבחן הצלחת המהלך. אופציה נוספת העומדת במרכז הדיונים של ראשי הקבוצה היא העברת האחריות של "ממון" לידי מערכת "כלכליסט" – כלומר, שהצוות של העיתון הכלכלי שנוסד ב-2007 יהיה אחראי גם על הוצאת המוסף הכלכלי הוותיק.

ברקע יש לציין את מאבקי הכוחות בין ראשי המוספים הכלכליים של קבוצת ידיעות, שהחלו עוד טרם המעבר לראשון לציון. כזכור בעוד שתקני הקבוצה כולם אוחדו עם ynet, "כלכליסט" שמר על כוחו כמוסף נפרד במשך שנים ולא נכנס תחת האינטגרציה של "ידיעות אחרונות".

לפני כחודש פורסם בוואלה ברנז'ה כי בקבוצת ידיעות מתכננים מהלך קיצוצים נוסף – כשהפעם על המוקד המוספים והמדורים הכלכליים. גורם בקבוצה המעורה בפרטים אמר אז כי "יש כרגע קונצנזוס שהשינוי הדרמטי בקבוצת ידיעות צריך להתרחש במוספים ובמדורים הכלכליים - "ממון", "כלכליסט" ו-ynet כלכלה". גורם אחר אישר את הדברים, וטען כי כבר כמה חודשים בוחנים בקבוצה מהלך עליו דובר רבות בשנים האחרונות – האיחוד של מוסף "ממון" עם "כלכליסט". עוד פורסם בוואלה ברנז'ה כי אחת האופציות שנשקלות הן איחוד מערכתי בצורה שתבטל את כפל התפקידים, אך תשמור על מותגים נפרדים של "ממון" ו"כלכליסט". כך למשל, יהיה כתב בנקים אחד שיסקר את התחום עבור שני המוספים, בדומה לכתבים המסקרים תחומים עבור ידיעות ואתר ynet במקביל.

לאחרונה הופחת מוסף "ממון" של ימי ראשון ל-8 עמודים בלבד, כאשר הנפגע הבלעדי הוא מדור המחשבים. מדור "דיגיט" הכיל 6 עמודים ובנוסף אליו היו ב"ממון" 5 עמודים לידיעות החדשותיות (כולל השער). ואולם, כעת מוסף "ממון" מכיל 8 עמודים בלבד, כאשר מדור המחשבים הוקטן באופן קבוע ל-2-3 עמודים. בנוסף לתכנית הקיצוצים הנרחבת בקבוצת "ידיעות אחרונות" הצפויה לצאת לפועל בתחילת 2018, גם נהלי העבודה במערכת צפויים להשתנות. ההסכם הקיבוצי שנחתם בין הוועד להנהלה תקף עד לינואר, ובקבוצה בוחנים מספר שינויים, כשהדרמטי ביניהם נוגע לחישוב שכר העובדים.

טרם התקבלה תגובה מ"ידיעות אחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully