וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין החורף של "המקום הכי חם": תנו לנו תעודת עיתונאי

7.1.2018 / 12:42

בימים האחרונים נדחתה הבקשה לתעודת עיתונאים לעובדי האתר על ידי לע"מ, כאשר הסירוב נובע מסיבה טכנית בלבד – מספר הגולשים באתר לא מגיע לרף המינימום אותו דורשת לע"מ

עינת פישביין. ליוי וינטר,
עינת פישביין ואירית דולב/ליוי וינטר

לשכת העיתונות הממשלתית מסרבת לתת לעובדי אתר "המקום הכי חם בגיהנום" תעודת עיתונאי רשמית ובתגובה באתר החליטו לצאת בקמפיין הקורא לגולשים להיכנס לאתר, ולו לזמן קצר. בימים האחרונים נדחתה הבקשה לתעודת עיתונאים לעובדי האתר על ידי לע"מ, כאשר הסירוב נובע מסיבה טכנית בלבד – מספר הגולשים באתר לא מגיע לרף המינימום אותו דורשת לע"מ.

למרות החשיפות החשובות של האתר השנה - בראשן פרשת אלון קסטיאל - מכיוון שנדרשות 10 אלף כניסות ביום לאתר כדי שעובדיו יקבלו תעודת עיתונאי, כאשר ל"המקום הכי חם בגיהינום" יש כ-6,500 בלבד - טכנית עובדי האתר לא רשאים לקבל תעודה על פי הכללים היבשים של לע"מ.

המייסדות אירית דולב (העורכת הראשית) ועינת פישביין, והכתבים שרון שפורר וחיים הר-זהב קיבלו תשובה שלילית גם כשניסו לקבל תעודה כעיתונאי פרילנס, זאת מאחר ועובדי האתר נדרשו להציג חשבוניות מעבודה בגופי תקשורת. בתגובה לכך, באתר יצאו היום (ראשון) בקמפיין שקורא לגולשים להיכנס לאתר - גם אם רק לזמן קצוב של 2 שניות - כדי להגדיל את כמות הכניסות היומיות של האתר.

מלע"מ נמסר בתגובה: "לשכת העיתונות הממשלתית מאחלת להצלחת קמפיין הגדלת מספר הכניסות של אתר "המקום הכי חם בגיהנום". עם זאת מובן כי לע"מ כגוף ציבורי ממלכתי מחויבת לשוויוניות, שקיפות וחוסר משוא פנים כלפי כל מבקשי התעודות וכך גם במקרה זה. הרף הנדרש לקבלת תעודה מאתרי אינטרנט, בלוגים ומגזינים מקוונים אכן הינו 10,000 כניסות ייחודיות ביום. כלל זה נבחן ע"י ועדה ציבורית בשיתוף משרד המשפטים שכללה אנשי תקשורת ואקדמיה, אשר פרסמו את המלצותיהם במסגרת כללי לע"מ החדשים ביולי 2013.

"כללים אלו, במהלך פורץ דרך, כללו לראשונה הכרה בבלוגרים כעיתונאים. יודגש כי בימים אלו לע"מ בוחנת הרחבת הכללים גם בהתייחס לרשתות חברתיות, ניוזלטרים וכיו"ב. "המקום הכי חם בגיהנום" מוזמן להגיש מחדש נתוני כניסות עדכניים, ובהתקרב מספר הכניסות לרף הנדרש תישקל בקשתם בחיוב.טענות מנומקות לתיקון הכללים יתקבלו בברכה; כל עוד הכללים בתוקפם - תפקידה של לע"מ לנהוג לפיהם ללא משוא פנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully