פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      בג"צ ערוץ הכנסת: ערוץ 20 - התנהלות ערוץ עשר מביכה; חדשות 2: לבטל ההליך

      בתשובה שהוגשה לבקשת ערוץ 10 להכריז עליו אוטומטית כזוכה, משיבים בערוץ 20: "אם אין בסמכות המועצה לבדוק מחדש את ההצעות לאחר הזכייה, בדיקתה המאוחרת של הצעת ערוץ 20 לא נעשתה כדין ויש לבטלה; אם יש סמכות למועצה, ממילא יש לערוך בדיקה דומה"

      חוק קק"ל אושר בקריאה שניה ושלישית קק"ל תעביר למדינה שני מיליארד שקלים (מערכת וואלה! NEWS , צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר)
      (צילום: יח"צ)

      ערוץ 20 וחדשות 2 תוקפים את בקשת RGE לצו ביניים נגד מועצת הכבלים והלוויין, במטרה למנוע ממנה לערוך הליך בדיקה מחדש של הצעת RGE במכרז לערוץ הכנסת. הקבוצה, מבעלי ערוץ עשר, הגיעה למקום ה-2 במכרז לערוץ הכנסת, כאשר זכייתו של ערוץ 20 נפסלה לאחרונה בעקבות עתירות של חדשות 10 ו-2.

      המועצה הכריזה לאחרונה כי לאחר פסילת הצעת ערוץ 20 יחל הליך בדיקת הצעת ערוץ 10 - בערוץ התנגדו לבדיקה ודרשו להכריז על ההצעה אוטומטית כזוכה. בתגובה שהוגשה הבוקר על ידי עורך הדין יוסי עבאדי ממשרד מיתר, מתנגדים בערוץ 20 לדרישת ערוץ 10 ואומרים כי מדובר בהתנהלות מביכה: "אם אין בסמכות המועצה לבדוק מחדש את ההצעות לאחר הזכייה, בדיקתה המאוחרת של הצעת ערוץ 20 לא נעשתה כדין ויש לבטל את החלטת המועצה לפסול אותה וההחלטות על זכייתה של המשיבה 2 (ערוץ 20) נותרות בעינן; ואם יש סמכות למועצה, ממילא יש לערוך בדיקה דומה לגבי הצעת המבקשת".

      עוד מציינים בתגובה כי עיקרון השוויון מחייב את בדיקת הצעת ערוץ 10 באותה רזולוציה בה נבדקה הצעת ערוץ 20: "המבקשת (ערוץ 10) מודעת כי הליך הבדיקה שהחל בעקבות עתירתה, ובמיוחד טענותיה החמורות כי הצעת הזוכה היא "הצעה תכסיסנית", גררו מקצי הבהרות כלפי ההצעה הזוכה ברזולוציה גבוהה יותר מאשר נדרש במכרז. כך, פירקה המועצה הלכה למעשה את הצעת המשיבה 2 להנחות, נתונים ותחשיבים אשר לא נתבקשו במסגרת הוראות המכרז, עד לכדי עיוות סרגל הבדיקה של המכרז בכלל, ומתודת ההכנה של הצעת ערוץ 20 בפרט. המבקשת (ערוץ 10) תמכה בקיומו של ההליך, ולמצער לא מחתה נגדו. מכך נלמדת הסכמתה כי הצעתה תיבדק בהתאם לאותם פרמטרים לפיהם נבדקה מחדש הצעת הזוכה".

      בנוסף, חדשות 2 השיבו מוקדם יותר לבג"ץ באותה הסוגיה, כשלטענתם חברת החדשות "מתנגדת לצו ביניים העוצר שימוע במועצת הכבלים והלווין לקבוצת RGE שזכתה במקום השני; הצטברות העובדות בכל הנוגע לעבודת ועדת המכרזים וניהול המכרז, מוכיחה כי בדיקת כלל ההצעות שהוגשו במסגרת המכרז על ידי ועדת המכרזים לא נעשתה כראוי (במקרה הטוב) ולכן אין לתת אמון בהליך המכרז כולו. התוצאה המתחייבת בנסיבות אלה היא ביטול ההליך המכרזי; צירפה חוות דעת של חברת TASC על הצעת RGE אשר חושפת פגמים מהותיים".

      לבקשה צורפה כנספח חוות הדעת של חברת טאסק (TASC) אשר מצביעה על "שורת פגמים מהותיים בהצעת קבוצת RGE ערוץ 10 במכרז" טוענים בחדשות 2. בין היתר אומרים בחברה כי "הצעת RGE מציגה הפסד תפעולי של 610,000 ש"ח בשנה = שיעור ממוצע של 2.8% הפסד לכל אורך שנות הרישיון בניגוד לדרישת המכרז להציג רווח תפעולי של 5%; חוסר בתקצוב כוח האדם; פגמים המובילים למסקנה כי סביר ש-RGE לא תעמוד בדרישת המכרז להשקעה של 84% לפחות מתקציב הערוץ בהפקות מקומיות, אלא בשיעור מופחת של %79-%77 בלבד". את התגובה הגישו מטעם חברת החדשות עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן.