וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בתאגיד

10.1.2018 / 13:30

לאחר שלפני כחודש איים כי יכריז על סכסוך עבודה ב"כאן בהרצה", ארגון העיתונאים עדכן את עובדי התאגיד כי "המו"מ עם ההנהלה לא מתקדם, וכי ההנהלה מנסה לקבוע עובדות בשטח בטרם ייחתם הסכם ועושה זאת בפיטורי עשרות עובדים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בתאגיד. במכתב שנשלח היום (רביעי) לעובדים נכתב: "לפני כחודש קיימנו אסיפות הסברה שבמסגרתן הסמכתם את חברי ועד הפעולה ואת ארגון העיתונאים להכריז על סכסוך עבודה בתאגיד אם המשא ומתן עם ההנהלה לא יישא פרי. מעבר לכך שהמשא ומתן לא מתקדם, ההנהלה מנסה לקבוע עובדות בשטח בטרם ייחתם הסכם. לצערנו, ההנהלה עושה זאת בפיטורי עשרות עובדים ואנחנו סבורים שאנחנו עומדים בפני גל פיטורים גדול בהרבה".

עוד נכתב, "ההנהלה גם פועלת בחוסר תום לב מוחלט: מבצעת מהלכים חד-צדדיים ובהם שינויים בתנאי ההעסקה, הרעה בתנאי שכר, הפרת ההסכמים עם עובדי רשות השידור לשעבר וכאמור פיטורי עשרות עובדים, תוך התעלמות מההתארגנות של העובדים ומחובתם לקיים עמנו היוועצות. לנוכח התנהלות ההנהלה, ארגון העיתונאים אישר את סכסוך העבודה עבור עיתונאי התאגיד. במצב הדברים הנוכחי, נראה שבעוד כשבועיים יוכרז סכסוך עבודה גם במנהלה ובהנדסה".

בנוסף, "משמעות הדבר היא עם תום תקופת הצינון כפי שדורש החוק, נוכל לנקוט צעדים ארגוניים. אנחנו תקווה שלא נגיע לזה אך לא נוכל להשלים עם פגיעה מתמשכת בעובדים ובזכויותיהם ונאבק בכך בכל האמצעים העומדים לרשותנו. אנחנו דורשים מהנהלת התאגיד לעצור מיידית את הליכי הפיטורים, לנהל איתנו משא ומתן אמיתי כדי לפתור את כל יתר הסוגיות ולחתום על הסכם קיבוצי".

כבר בדצמבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי בארגון מאיימים להכריז על סכסוך עבודה, בהמשך לטענות העובדים כי ההנהלה "מנותקת ממה שקורה בשטח", אינה ערה לקשיים שחווים העובדים ואינה מקדמת את המו"מ להסכם קיבוצי.

מ"כאן בהרצה" נמסר: "מכתבו של הועד רצוף באי דיוקים ואין הליך פיטורין של עשרות עיתונאים. חובתינו לשמור על גבולות התקציב וכן על זכויותיהם של העובדים תוך הקפדה על עידוד המצוינות. בשבועות האחרונים מתקיים דיאלוג שוטף בין ההנהלה, הוועדים וההסתדרות שימשך עד לפתרונות וסיכומים המקובלים על כל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully