וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעדי תובע 2 מיליון שקל; "קוטלר וליבנה ביצעו מניפולציות של המציאות"

10.1.2018 / 14:49

לאחר שכבר איים בתביעה, נשיא קשת לשעבר הגיש תביעת לשון הרע נגד מגישת חדשות עשר ועיתונאית "הארץ". בתביעה נטען כי "השתיים פרסמו דברי לשון הרע מזעזעים, השמצות חסרות שחר והציגו את גלעדי בציבור כעבריין מין סדרתי"

חבר הוועד האולימפי אלכס גלעדי. מגד גוזני
חבר הוועד האולימפי אלכס גלעדי/מגד גוזני

לאחר שכבר איים בתביעה, אלכס גלעדי הגיש היום (רביעי) תביעה נגד אשרת קוטלר ונרי ליבנה, בסך 2 מיליון שקל. גלעדי הגיש תביעת לשון הרע לאחר שכבר שלח מכתבי התראה למגישת חדשות עשר וכתבת "הארץ", שטענו כי הוטרדו על ידיו בעבר. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין אמיר טיטונוביץ ואפרת אזולאי.

בתחילת נובמבר, בשבוע שבו פוצל ערוץ 2, קוטלר חשפה במהדורה המקדימה של חדשות עשר כי גלעדי ביקש לקיים עמה יחסים בתמורה להגשת תכנית בוקר בקשת. בהמשך חשפה ליבנה בטור שפרסמה כי נשיא קשת, שבינתיים הודח מתפקידו, הזמין אותה לביתו וחשף בפניה את איברו. מאז פורסמו מספר עדויות של נשים הטוענות כי גלעדי הטריד אותן מינית, כאשר ב"הארץ" אף פורסמה עדות לאונס לכאורה שביצע גלעדי באישה שהייתה עובדת שלו בסוף שנות ה-70. בנוסף, בתכנית הבוקר "אורלי וגיא" בערוץ עשר פורסמה עדות של "אשת תקשורת לשעבר" שטוענת כי גלעדי אנס אותה לכאורה. לאחר מכן קשת הודיעה כי גלעדי מושהה מתפקידו כיו"ר החברה.

בכתב התביעה נטען כי במודע או שלא במודע חברו קוטלר וליבנה יחדיו, והפכו את חייו של גלעדי מן הקצה אל הקצה כאשר הן הסבו לו נזקים כבדים, חלקם בלתי ניתנים לתיקון. עוד נטען כי השתיים פרסמו "דברי לשון הרע מזעזעים אודות גלעדי, שהנו אישיות ציבורית, הטיחו בו, בפומבי, האשמות (שווא), פרסמו אודותיו, בפומבי, השמצות חסרות שחר, לעתים ביצעו מניפולציות של המציאות, ייחסו לו, בפומבי, ביצוע עבירות מין והתנהלות מכוערת, והציגו אותו, בציבור, כעבריין מין סדרתי, כרמאי וכאדם שלילי".

קוטלר: "כל מה שאמרתי על אלכס גלעדי אמת הוא"

התביעה גם קושרת את הפרסומים של קוטלר וליבנה לקמפיין #MeToo: באותה העת הקמפיין החל לצבור תאוצה בעולם, כשמדי יום פורסמו האשמות אודות עבירות מין שבוצעו בעבר על ידי אנשים מפורסמים, ברחבי העולם וגם בישראל. לפי התביעה, קוטלר וליבנה פעלו נגד גלעדי על מנת "לתפוס טרמפ" על פרויקט MeToo#.

עוד טוען גלעדי כי "החומרה הגדולה כל כך של דברי לשון הרע, שכל אחת מן הנתבעות פרסמה אודות התובע, העובדה שנתבעות פרסמו את כל הדברים המשמיצים בכוונה לפגוע בתובע, הקישור שערכו הנתבעות לפרויקט #MeToo, מעמדו הציבורי של התובע, הן בישראל והן מחוצה לה, תפקידיו הציבוריים של התובע, העובדה שעל פי הנתבעות עצמן, הדברים החמורים שהן ייחסו לתובע (והמוכחשים), התרחשו לפני שנים רבות עד מאד, וגורמים נוספים מובילים לכך שהתובע זכאי לפיצויים בסכום נכבד מסכום התביעה, ולכך שאף ללא הוכחת נזק זכאי התובע לפיצויים בסכום נכבד".

מחדשות עשר נמסר בתגובה: "לא קיבלנו לידינו את כתב התביעה. מובן שאנו עומדים מאחורי הדברים באופן מלא".

מאוחר יותר קוטלר העלתה פוסט לעמוד הפייסבוק שלה, ובו כתבה: "נדהמתי לגלות היום דרך התקשורת, שאלכס גלעדי החליט לתבוע אותי על הוצאת לשון הרע. לדבריו, חברתי לנרי ליבנה עיתונאית "הארץ", כדי לגרום לו נזק ולהפוך את חייו. המון דברים יש לי לומר בתגובה לתביעה המופרכת הזאת, רובם יאמרו בבית המשפט כנראה, אבל כבר עכשיו חשוב לי להדגיש: כל מה שאמרתי על אלכס גלעדי אמת הוא".

"לא הכרתי אישית את נרי ליבנה וודאי שלא חברתי אליה בשום צורה ואופן כדי להכפיש שום אדם. מצער מאוד שגלעדי בחר לתבוע במקום להתנצל, כפי שראוי היה לעשות. אבל אם ביקש מלחמה הוא יקבל מלחמה ואין לי צל של ספק מי ינצח במאבק הזה. אני קוראת לכל אישה שנפגעה לא להכנע לניסיונות ההשתקה וההפחדה ולספר בגלוי את שעבר עליה. אסור שגברים כוחניים ובעלי שררה ימשיכו לאיים עלינו!".

גם יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ח"כ תומא סלימאן, הגיבה לתביעה ואמרה: "כבר כשפרץ קמפיין MeToo המבורך לחיינו, הבענו חשש שהאומץ שמפגינות הנפגעות יעורר מנגד איומים וניסיונות השתקה מצדם של התוקפים. גם עליי איים מר גלעדי בתביעת דיבה, כמי שיורה לכל הכיוונים בניסיון עלוב להסתיר ולכסות את מה שכבר ברור לכל. אני קוראת לכל הנשים שנחשפו או חושבות להיחשף לא להירתע ולא להיכנע לניסיונות הנשנים להלך עליהן אימים. אנחנו מאחוריכן, לא ניתן עוד יד להשתקה!". סלימאן הוסיפה כי תקיים בהקדם דיון בוועדה שיעסוק בניסיונות ההפחדה וההשתקה של נפגעות הטרדה ותקיפה מינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully