וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דבק רבב באופן התנהלות קברניטי גל"צ"

18.1.2018 / 12:39

ארגון העיתונאים פנה לבית המשפט בבקשה להצטרף להליך שמתנהל בין אבנר הופשטיין לבין גל"צ כ"ידיד בית המשפט". הופשטיין הגיש תביעה לפני כחודשיים נגד התחנה בשל פיטוריו בטענה להתעמרות וצנזורה בוטה. הארגון: "מכתב התביעה עולה מסכת עגומה של פגיעה בחופש העיתונות"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ארגון העיתונאים פנה היום (חמישי) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להצטרף כ"ידיד בית המשפט" לתביעה שהגיש אבנר הופשטיין נגד גל"צ. הבקשה הוגשה על ידי היועצים המשפטיים של הארגון, עוה"ד אמיר בשה ועו"ד ד"ר מורן סבוראי. הופשטיין הגיש לפני כחודשיים תביעה באמצעות עוה"ד משה בן דת נגד התחנה בשל פיטוריו על רקע טענתו מצידו להתעמרות ולצנזורה בוטה בתחנה. הופשטיין תובע מגלי צה"ל פיצויים בסך 600 אלף שקל.

בבקשה שהוגשה על ידי הארגון נכתב: "מכתב תביעה עולה מסכת עגומה וחריגה בהיקפה של פגיעה בחופש העיתונות, הצרת צעדיו של עיתונאי חוקר ופיטורים שלא כדין על רקע פגיעה בחופש העיתונות. הליך זה מעורר היבט מהותי ועקרוני הנוגע למעמד העיתונאי בישראל וחופש העיתונות, ומכאן בקשתו להתייצב בהליך כידיד בית המשפט וליתן את עמדתו ולפיה, בקליפת האגוז, דבק רבב באופן התנהלות קברניטי גלי צה"ל ויש בה כדי פגיעה בחופש העיתונות ואפקט מצנן על עיתונאי גלי צה"ל ובכלל".

עוד צוין: "התנכלות על רקע תחקירים עיתונאיים ופיטוריהם של כתבים חוקרים עלולים לשדר מסר ברור ומסוכן לשאר העיתונאים – ובעיקר לעיתונאים צעירים, העשויים להיות הדור הבא של כתבי-התחקירים: אל תתאמצו. אל תרימו כל אבן כי מתחתיה עלולים להסתתר נחש או עקרב. אל תיגעו במוקדי-כוח, כי אתם עלולים להיפגע ולהיות מפוטרים מעבודתכם. כך ייווצר אפקט מצנן, וכל עיתונאי יידע, כי כדאי לו לא להרגיז איש. פגיעה בעיתונאים כמו אבנר הופשטיין עלולה לפגוע בעיתונות החופשית ולהותיר עיתונות מסורסת ומוחלשת, חסרת שיניים, בלתי רלבנטית שהיא לא יותר מאמצעי בידור".

הופשטיין טען בתביעה שהגיש כי הופעלה עליו צנזורה בוטה בתחנה וכי חלק מתחקיריו נפסל ממניעים לא ענייניים. הוא סבור כי "התחנה הפרה את כללי העיתונות והאתיקה המקצועית". עוד הוא טוען כי פוטר מבלי שניתנה לו זכות אמיתית לשימוע כדין. הופשטיין הוחתם בגלצ בהיקף של חצי משרה בשנת 2015, והשתכר בסכום של כ-7 אלף שקל. ואולם לטענתו, היקף שעות העבודה בפועל היה גבוה בהרבה והסתכם בעבודה "מסביב לשעון".

עוד נכתב בתביעה כי לאחר מינוי של ברזילי לתפקיד ראש מערכת החדשות - בוטלו להופשטיין משמרות עריכה בתכנית הבוקר של התחנה מבלי שהממונים עליו הודיעו לו על כך. במקביל לכך, לדבריו, בגל"צ גם הפסיקו לבקש ממנו להחליף בהגשה את יעל דן ביומן הצהריים של התחנה. הגשה נוספת שנמנעה ממנו היא של התכנית הצרכנית "יהיה בסדר", אשר הגיש מדי פעם כשהחליף את המגיש הקבוע אביב לביא.

דקל סירב להגיב. טרם התקבלה תגובה מברזילי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully