וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הטלוויזיה החברתית משתמשת בכסף ממשרד התקשורת כדי להעניק לגיטימציה למחבלים"

21.1.2018 / 12:00

בארגון "אם תרצו" זועמים על העברת הכספים בסך של כ-200 אלף שקל לטלוויזיה החברתית ממשרד התקשורת ודורשים מהשר קרא למנוע מהם לקבל מימון ציבורי החל משנת 2018. "אם תרצו": "חלק מתקציב המתקבל על ידי משרד התקשורת עושה את ידיו להתנהלות השוטפת של העמותה"

משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה". רוני כנפו
משבר החוק הצרפתי- השר קרא אמר בפתח ישיבת הממשלה כי נתניהו ביקש להעביר את החוק "בהסכמת כל ראשי הקואליציה"/רוני כנפו

בארגון "אם תרצו" זועמים על העברת הכספים לטלוויזיה החברתית ממשרד התקשורת ודורשים משר התקשורת איוב קרא למנוע מהם לקבל מימון ציבורי החל משנת 2018 ואילך. הטלוויזיה החברתית מפעילה רצועת שידור דו-שבועית ב"ערוץ הקהילתי" בכבלים ובלוויין, בסוף 2017 הם קיבלו סכום של קרוב ל-200 אלף שקל ממשרד התקשורת.

במכתב שנשלח לשר מציינים כי לפי משרד התקשורת, ההטבות שמהן נהנית הטלוויזיה החברתית נועדו ל"מתן ביטוי למגוון תכנים ועשייה קהילתית". ואולם בפועל הם טוענים כי "הארגון משתמש בכסף בין השאר כדי להעניק לגיטימציה למחבלים, לבצע דה-לגיטימציה לאזרחי מדינת ישראל, לתמוך בתופעת הסרבנות מצה"ל, לקדם ארגונים הפועלת לטובת הסתננות לא חוקית למדינת ישראל ולהציג את ישראל כפושעת מלחמה".

עוד נכתב כי "התנהלותו של הארגון על ידי כך שהוא מנסה ליצור הבחנה בין התכניות אותם מקדם באמצעות האינטרנט והתכניות המשודרות ב"ערוץ הקהילתי" היא שקרית מעיקרה שכן אין ספק שחלק מתקציב המתקבל על ידי משרד התקשורת עושה את ידיו להתנהלות השוטפת של העמותה". הטלוויזיה החברתית הוקמה בשנת 2006 כאתר אינטרנט, והחל מינואר 2015 החלה להפיק תכניות מגזין לערוץ הקהילתי ביס והוט. במכתב טוענים כי מאז הועלו 32 תכניות, כל אחת באורך של כחצי שעה.

במכתב מציינים כי "הטלוויזיה החברתית מצהירה כי הייעוד שלה הוא לקדם 'תוכן ושיח רדיקלי' שמשמעותו 'גישה שדוגלת בשינוי המצב מהשורש, תוך ערעור מוסכמות'". להלן כמה דוגמאות מהמכתב לתכנים הקיצוניים שפורסמו בטלוויזיה החברתית: "תמיכה בסרבנות והזדהות עם מעשה טרור - ביולי 2017 שודר מפגש באום אל פאחם שנערך במסגרת פרויקט של עמותת 'בלדנא'. במהלך המפגש העלתה אחת המשתתפות את שמו של ע'סאן כנפאני, אותו כינתה 'אדם אוהב, מתורבת ומשכיל' המהווה 'דוגמה לאדם הפלסטיני המתנגד, הראוי'". במכתב מציינים כי כנפאני היה דובר ארגון הטרור 'החזית העממית לשחרור פלסטין', האחראי לפיגועים שבהם נרצחו מאות ישראלים.

הטלוויזיה החברתית. צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
הטלוויזיה החברתית/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך

"להפסיק את המימון הציבורי לארגונים הפוגעים בישראל"

"לא יעלה על הדעת שהטלוויזיה החברתית תקבל מאות אלפי שקלים ממדינת ישראל ותשתמש בכספים אלו נגדה. תופעה בה מדינה מממנת את עוכריה לא הגיונית ולא יכולה להתקיים במדינה מתוקנת"

דוגמא נוספת היא "תמיכה והזדהות עם מעשי טרור - כאשר ביולי האחרון הוקדשה תכנית שלמה לערב הקראת מכתבים של מחבלים המרצים עונשם בבתי הסוהר בארץ". בנוסף, "תמיכה בסרבנות והשתמטות מצה"ל - בחלק מהתכניות מוקדשים מספר דקות לסרבן כזה או אחר שמסביר מדוע החליט שלא להתגייס לצה"ל (וזאת בתכנית במימון כסף ציבורי). לא ניתן לפרש אחרת את פינה זו מאשר ניסיון לעורר השראה בקרב צופים צעירים שלפני גיוס על מנת שילכו בדרכו", נכתב.

בעבר קרא החליט ליזום מספר צעדים כנגד הסתה בתקשורת נגד המדינה, בראשם שלילת תעודת העיתונאי של לע"מ מכתבי אל ג'זירה בישראל. הוא אף פנה לחברות הכבלים והלוויין שהביעו נכונות להחשיך את הערוץ. עוד הוסיף קרא כי פנה לשר לביטחון הפנים ארדן בבקשה לסגור את משרדי הרשת בישראל.

זוהי אינה הפעם הראשונה בה הושמעו טענות נגד הטלוויזיה החברתית. ב-2016 כבר הופעלו מספר סנקציות על הטלוויזיה החברתית: משרד התקשורת היה אמור להעביר מענק שאושר על ידי ועדת התמיכות בסך 121,000 שקל. ואולם, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי-שגב, החליטה בהנחיית מנכ"ל משרד התקשורת שלא להעביר לנו את המענק. זאת למרות שוועדת התמיכות כבר אישרה את המענק. בן חי שגה דרשה לצפות בכל התכנים ששודרו באותה השנה בערוץ 98, כדי לבדוק האם הם חתרניים. בזמנו טענו בטלוויזיה החברתית כי מדובר בניסיון להשתקת פיות ובהתנכלות עקב כתבת התחקיר "מתישים את השידור הקהילתי" המבקרת בין היתר את ועדת התמיכות במשרד התקשורת.

‪יו"ר תנועת "אם תרצו", מתן פלג, מסר לוואלה ברנז'ה: "הגיע הזמן להפסיק את המימון הציבורי לארגונים הפוגעים בישראל. הגיע הזמן שממשלת ישראל תפסיק לחלק מתנות לאלו הפועלים נגדה ונגד חיילי צה"ל. לא יעלה על הדעת שהטלוויזיה החברתית תקבל מאות אלפי שקלים ממדינת ישראל ותשתמש בכספים אלו נגדה. תופעה בה מדינה מממנת את עוכריה לא הגיונית ולא יכולה להתקיים במדינה מתוקנת. מדובר בתאטרון האבסורד שיש להפסיקו לאלתר. על השר קרא שפועל רבות למען מעמדה של ישראל בעולם וחיזוקה, להודיע כי משרד התקשורת ינתק כל קשר עם מי שיוצא נגד מדינת ישראל. תנועת "אם תרצו" תמשיך לחשוף את ארגוני הדה לגיטימציה המבקשים לפגוע במדינת ישראל ובחיילי צה"ל".

טרם התקבלה תגובה מלשכת קרא, ומהטלוויזיה החברתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully