וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב התאגיד חשף את כותבת הנאומים של מירי רגב - עובדת התאגיד

22.1.2018 / 13:44

בלא אחרת מהתכנית ברדיו "כאן תרבות" של התאגיד נחשפה כותבת הנאומים של שרת התרבות מירי רגב - גלית דיסטל אטבריאן, העובדת גם בחטיבת הדיגיטל של התאגיד. דיסטל לוואלה ברנז'ה: "מדובר באפיזודה קצרה". כאן בתגובה: "דיסטל זומנה לבירור אצל מנהליה"

גלית דיסטל אטבריאן. עדו פרץ,
גלית דיסטל אטבריאן/עדו פרץ

חשיפות לרוב פוגעות במושאי הסיקור שמופיעים בכתבה, אבל כאשר החשיפה מובילה לגילוי על מי שעובד באותו כלי התקשורת שבו הסיפור נחשף - קשה שלא לראות את האירוניה שבדבר. כך קרה הבוקר (שני) ברדיו "כאן תרבות" של התאגיד, כאשר נחשפה כותבת הנאומים של שרת התרבות מירי רגב - גלית דיסטל אטבריאן, העובדת גם בחטיבת הדיגיטל של התאגיד. יצוין כי במקביל, דיסטל משדרת מעת לעת גם בערוץ 20 ובגלי צה"ל.

האייטם הפותח של התכנית חשף את הדו"חות הרבעוניים של משרד התרבות, כאשר הכתב נוב ראובני הקריא בין היתר את התשלומים השונים ששולמו למי שסיפר שירותים למשרד - שכללו, ובכן, גם את דיסטל אטבריאן. בפתח התכנית צוין כי המשרד לא מפרסם את הדוחות כבר כמה שבועות, וכי הממצאים הגיעו לאחר שהכתב לחץ על המשרד לפרסם אותם.

ראובני אמר: "בסעיף כתיבת נאומים לשרת התרבות, גילינו למשל שהסופרת גלית דיסטל היא בין כותבות הנאומים. יש שני אנשים בתפקיד הזה, אדם נוסף בשם משה. התקציב הרבעוני הוא בסך 25 אלף שקלים".

גלית דיסטל. טוויטר, צילום מסך, מערכת וואלה! NEWS
גלית דיסטל/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר, צילום מסך

יש לציין כי דיסטל אטבריאן אינה עובדת במשרה מלאה בתאגיד, אלא בחצי משרה, ולטענתה היא אינה מחויבת לדווח לתאגיד על עבודות נוספות שלה. בנוסף, היא אינה שייכת לחטיבת החדשות של "כאן" ולא מוגדרת כעיתונאית, אלא בעיקר מכינה סרטוני דעה מצולמים.

בכאן אמרו לוואלה ברנז'ה בתגובה: "בעקבות הפרסום של הכתב נוב ראובני ב'כאן תרבות' לפיו ביצעה גלית דיסטל עבודה עבור שרת התרבות ללא אישור, תוזמן דיסטל לבירור אצל מנהליה".

גלית דיסטל אטבריאן מסרה בתגובה: "הסיפור עם השרה רגב היה אפיזודה סופר קצרה בזמן שבתאגיד כבר עסקתי בדיגיטל בנישה הנשית בלבד. כתבתי 3-4 נאומים לשרה רגב על האנדלוסית, ובתאגיד על גברים וטינדר. לא ראיתי שיש ניגוד עניינים בין האנדלוסית לבין הטינדר. עשיתי ניסיון עם כתיבת הנאומים, לא נהניתי ממנו, הפסקתי מיוזמתי, זאת הייתה תקופה מאוד קצרה. ואפילו שכחתי לבקש עליהם כסף".

במשרד התרבות והספורט מבהירים: "גלית דיסטל אטבריאן מועסקת על ידי משרד התרבות והספורט באמצעות אגף הדוברות של המשרד לצרכי נאומים מקצועיים במימון המשרד וממקורותיו. גלית נבחרה בהליך תמחור על פי הנוהל. למען הסר ספק, גלית לא נותנת כל שירותי דוברות פוליטית לשרת התרבות והספורט מירי רגב ואינה מועסקת כאמור מתקציבי קשר לבוחר של השרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully