וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הראיון ב'אופירה וברקו' מהווה התנהגות פוגענית כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית"

וואלה ברנז'ה

22.1.2018 / 18:25

הראיון עם סתיו סטרשקו בתכנית "אופירה וברקו" הוביל לגל של תגובות זועמות ברשתות החברתיות, ולמכתב מהאגודה למען הלהט"ב שדורשת התנצלות של המגישים בפני הדוגמנית והשחקנית הטרנסג'נדרית. ברקוביץ': "מכבד כל אדם באשר הוא"

סתיו סטרשקו, אופירה אסייג, אייל ברקוביץ'. צילום מסך
סתיו סטרשקו, אופירה אסייג, אייל ברקוביץ'/צילום מסך

התכנית "אופירה וברקו" ממשיכה להכות גלים וליצור רעש, כאשר גם הפעם לא מדובר בבאז חיובי: המקרה האחרון התרחש בתכנית של יום שישי עם הדוגמנית והשחקנית הטרנסג'נדרית סתיו סטרשקו. הראיון הוביל לגל של תגובות זועמות ברשתות החברתיות, והיום (שני) אף נשלח מכתב תלונה לקשת מהאגודה למען הלהט"ב. במכתב הם מבקשים מקשת כי המגישים, אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', יתנצלו בפני סטרשקו ובפני הקהילה הטרנסג'נדרית, וכי תערך הדרכה בנושא רגישות וכבוד לאוכלוסיית הלהט"ב בפני צוות התוכנית.

במכתב נכתב כי "הראיון בתכנית מהווה התנהגות פוגענית כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית, וכי במהלך הריאיון, המרואיינים התמידו בשאלות חודרניות, משפילות ופוגעניות כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית. במכתב מצוטטות השאלות שסטרשקו נשאלה, בין היתר: "אבל איפה התמונות שהיית בן?"; "מתי הפכת להיות מבן לבת? באיזה גיל?"; "כמה אנשים כמוך יש בעולם? פה בארץ יש הרבה? את פוגשת הרבה כאלה?"; "אבל אמרת שלא עשית ניתוח לשינוי מין, אז איך את יוצאת עם גברים?"; "אם יושב עכשיו נער בבית והוא גם מת לצאת מהארון אבל לא להיות גיי רגיל, אלא גיי שנראה כמוך"; "את תחזרי להיות גבר בסוף או שאת הולכת עד הסוף להיות אשה?".

עוד נטען כי "השאלות שנשאלו במהלך הראיון, והאופן בו נאמרו נובעות מתוך עמדה חסרת ידע ורגישות כלפי הקהילה, ומתוך כך בעלות אופי פוגעני והתייחסות רדודה וכוללנית כלפי הקהילה הטרנסג'נדרית והקהילה הגאה כולה". במכתב דוגמאות נוספות לשאלות הן בנוסח, "אבל אמרת שלא עשית ניתוח לשינוי מין, אז איך את יוצאת עם גברים?"; וגם - "את תחזרי להיות גבר בסוף או את הולכת עד הסוף להיות אישה?". לפי המכתב, המראיינים נותנים מקום לשאלות אשר עומדת מאחוריהן עמדה כי האישה הטרנסג'נדרית ללא ניתוח מלא לשינוי מין אינה "אישה אמיתית".

"סטרשקו הגיעה לתכנית מיוזמתה ולאחר פניית הסוכנת שלה"

גורם בהפקה: "אופירה אסייג ואייל ברקוביץ הבהירו מספר פעמים במהלך השידור כי הם מכבדים את סתיו וכל אדם באשר הוא, ציינו את האומץ ואת הדרך החשובה של סתיו ושוחחו עמה על דרכים לסייע ולתת אומץ גם לצופים בבית"

בנוסף, נכתב כי "בלא די בכך שאין מן הראוי לשאול שאלות אישיות ופולשניות שכאלו במהלך שידור תוכנית, קל וחומר בזמן שידור הפונה לכל המשפחה, שאלות אלו מנציחות עמדות המבוססות על דעות קודמות וסטריאוטיפים. בעקבות זאת ובעקבות העובדה כי בקרב קהילת הלהט"ב האוכלוסיה אשר הינה הנפגעת והחשופה ביותר לאירועים של פגיעה, הדרה ואלימות הינה הקהילה הטרנסג'נדרית. היינו מקווים כי קשת 12, אשר יש לה קהל צופים נרחב ומגוון תיקח חלק בקידום הקהילה הטרנסג'נדרית והקהילה הגאה ותנקוט במאמץ מיוחד ומשנה זהירות ביחס לאנשים טרנסג'נדרים".

גורם בהפקת התכנית אמר לוואלה ברנז'ה כי "סטרשקו הגיעה לתכנית מיוזמתה ולאחר פניית הסוכנת שלה, התכנית נעתרה לבקשה במטרה להעלות את המודעות לקהילה הגאה ולקהילה הטרנסג'נדרית. אופירה אסייג ואייל ברקוביץ הבהירו מספר פעמים במהלך השידור כי הם מכבדים את סתיו וכל אדם באשר הוא, ציינו את האומץ ואת הדרך החשובה של סתיו ושוחחו עמה על דרכים לסייע ולתת אומץ גם לצופים בבית".

ברקוביץ' מסר בתגובה: "אני מכבד כל אדם באשר הוא אדם והבהרתי זאת גם מספר פעמים במהלך השידור, ודאי שלא התכוונתי לפגוע בסתיו או באף אדם אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully